IceBlue83 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg får ikke fjernet keylogger.trojan, som ligger i lol.dll. Har skudd av system restore, og fjernet filen/viruset i safe mode. Desverre finner jeg ingen referanser til viruset i regedit, der jeg har blir bedt om å lete av symantec's hjelpeguide. Altså, lol.dll blir laget på nytt hver gang jeg starter xp Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Du sier du har søkt i registret men er du sikker på at du har søkt på windows-microsoft-current version-run? Det er der programmer startes opp i starten. Hvis det ikke hjelper kan du laste ned en gratisversjon av et virusprogram slik at du kan søke igjennom hele disken. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Velkommen til forumet Har du skjekket alle disse strengene i regestriet? HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon Lenke til kommentar
IceBlue83 Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Ja, har letet gjennom alle disse stedene i registeret nå ja. Begynner å lure på hva jeg skal lete etter. Er det ikke lol.dll? eller keylogger.trojan? isåfall, hva er mistenksomt? Det ligger noen linjer i: HKEy/Local machine/software/microsoft/windows/currentversion/run men vet ikke helt hva jeg kan slette og ikke. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du kan jo prøve å laste ned startup control panel, da får du et nytt ikon på kontrollpanelet som gir deg en mer windows lik oversikt over programmer som starter automatisk ved oppstart. Startup Control Panel finner du her: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Sjekk ut denne: http://www3.ca.com/securityadvisor/virusin...s.aspx?id=39223 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Velkommen til forumet Har du skjekket alle disse strengene i regestriet? HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon OT: hvordan sjekker du regiseret for virus som dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå