Gå til innhold

Greier ikke tømme Temporary Internet Files [LØST]

Anbefalte innlegg

Ok folkens. Jeg trenger hjelp.

Inrømmer at jeg kanskje har surfet på en del sider jeg kanskje ikke burde gjøre :blush:

Men jeg fikk en advarsel fra Antivirusen min (NOD32) at det var et virus i denne mappa. Den greide ikke slette det eller de tre andre som var i mappa.

Tok saken i egne hender. Gikk inn i browser (IE) og slettet alle midlertidige internett filer. Og historikk.

Gikk så inn i selva mapp via C: ..blabla..\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files og merket alt som var igjen av cookies og slettet disse.

Nå kommer problemet:

Jeg har en .txt fil jeg ikke får slettet der. Den heter øivind@skriver ikke det her.txt og er på 175 byte.

den er seff fra et av mine mange surfesteder :whistle:

Hva gjør jeg nå? Den vil ikke slettes fysisk, ikke kan jeg hive den i søppelbøtta engang :(

Har kjørt adaware og spybot....+ Nod32

Kan noen hjelpe meg ? :innocent:

Edit: glemte å si jeg kjører Xp pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at Win98 boot ikke klarer ntfs. Jeg har alltid en skive med Knoppix liggende et eller annet sted. Den booter fra CD og du får full tilgang til maskinen din, kan endre data etc.

Den er riktignok stor (600 - 700 Mb iso), men den er kjekt å ha i baklomma. :D

Hva med å ta en ctrl + alt + del og hive ut alt som ikke ser kurant ut. Sjekk også i registry om det er noen henvisninger til den filen og slett keyen og prøv en restart.

Lenke til kommentar

Lage en USB boot?

Evt. starte I sikker modus, og velg den hvor du bekrefter hvilke tjester du ønsker å kjøre.

Og hvis ikke du for sletta filen I DOS modusen, sjekk om attrib kommandoen fortsatt eksisterer.

Attrib filnavn -a -s -h -r

Det burde forhåpentligvis funke

Lenke til kommentar

Ok, skal se på dette. Fikk tips på msn av holger om å scanna hele maskina med antivirusen min engang til her. Kanskje det er en fil som beskytter den fila i systemet.

Kommer tilbake på denne når jeg har rensa maskina helt.

Slik ser den ut under egenskaper :

dammit.JPG

Denne er ikke kommet på min maskin pga meg :whistle:

Lenke til kommentar

Har du prøvd og endre navn på fila? Nøyaktig hvilken beskjed er det du får når du prøver og slette den?

How do I delete an "undeletable" file?

Thanks to MS-MVP Kelly Theriot for this tip.

Open a Command Prompt window and leave it open. Close all open programs.  Click Start, Run and enter TASKMGR.EXE  Go to the Processes tab and End Process on Explorer.exe.  Leave Task Manager open. Go back to the Command Prompt window and change to the directory the AVI (or other undeletable file) is located in.  At the command prompt type DEL <filename>  where <filename> is the file you wish to delete.  Go back to Task Manager, click File, New Task and enter EXPLORER.EXE to restart the GUI shell.  Close Task Manager.

you can use Process Explorer:  http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml.  Use the search function to find every handle that Explorer.Exe has open and close them (right-click on the file and choose 'close handle'). Then delete the file(s) in question.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...