Lord Hassan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 http://www.itavisen.no/art/1303895.html?PH...a9c1fec740e8662 hehe det hadde vært noe. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 et lite hint til Mobyson, Chess, Sense og TalkMore??? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 et lite hint til Mobyson, Chess, Sense og TalkMore??? De kan ikke gjøre stort... Telenor og Netcom derimot, det er de som bestemmer SMS prisen i Norge... Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ikke glem at vi bor i Norge! Griser flyr når vi får sende meldinger til 1 øre... Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Tror andre operatører må betale telenor 27 øre per sms. Er en god del faktisk. Men de har enda litt margin. Hadde nok ikke blitt fattige av å selge for 30 øre heller de, nei det kommer nok skal dere se Ble litt uklart her så jeg. De "andre" operatørene hadde ikke blitt fattige av å selge for 30 øre mente jeg, når det kosta 27 å kjøpe. Og tror nok at vi kommer til å se vidre sms nedgang fremover. Laveste nå er 44 øre? Endret 3. juli 2004 av Lord Hassan Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Tror andre operatører må betale telenor 27 øre per sms. Er en god del faktisk. Men de har enda litt margin. Hadde nok ikke blitt fattige av å selge for 30 øre heller de, nei det kommer nok skal dere se Ble litt uklart her så jeg. De "andre" operatørene hadde ikke blitt fattige av å selge for 30 øre mente jeg, når det kosta 27 å kjøpe. Og tror nok at vi kommer til å se vidre sms nedgang fremover. Laveste nå er 44 øre? Det stemmer, i teorien. 44 øre er rekorden, satt av Mobyson Det kan dog bli billigere med djuice hvis du sender [ SMS > X ] osv. Selvfølgelig Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ikke glem at vi bor i Norge! Griser flyr når vi får sende meldinger til 1 øre... Det er mulig fra Netcom i sommer da Lenke til kommentar
So|o Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Spørs vel hvor lenge dette tilbudet varer i Danmark.. De taper jo penger for hver SMS som blir sendt.. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ikke glem at vi bor i Norge! Griser flyr når vi får sende meldinger til 1 øre... Det er mulig fra Netcom i sommer da Jaja, seff.. :!: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Spørs vel hvor lenge dette tilbudet varer i Danmark.. De taper jo penger for hver SMS som blir sendt.. ja men om de taper noen øre på en sms så tjener de det jo inn igjen på ringinga.. Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Det stemmer, i teorien. 44 øre er rekorden, satt av Mobyson Chess Queen var vel 28 øre om jeg ikke husker feil, men det hadde jo høy abonnementsavgift. Lenke til kommentar
a85 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Spørs vel hvor lenge dette tilbudet varer i Danmark.. De taper jo penger for hver SMS som blir sendt.. Husk at I Danmark har de fleste operatørene eget nett, fordi det er så billig å bygge ut i lille flate Danmark! Når de får bygget ut selv så billig kan de ha sms-priser så billig, da taper de ikke, men tjener 1 øre per sms som sendes! Alt går til dem og ingenting må gis til noen andre griske monopolister som her i Norge! Så jeg tror fint de kan overleve med 1 øre som sms pris Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Ja Danmark er flatt og lite men forsatt koster det å drifte eit mobilnett, denne driftssummen blir jo større av antall sendarar/basestasjoner og mengda trafikk sendt gjennom nettet. Husk at all mobiltrafikk routes frå basestasjon via fastnett til den basestasjonen mottaker er registert ved. Dermed kan eg ikkje tru at det firmaet tjener på 1øre SMSen men at det er like mykje eit reklamestunt for å få kunder, og dermed bli interessant for oppkjøp av dei større operatørane. Desutan trur eg ikkje at det firmaet har eige nett men er virtuell operatør på ein annans nett. mvh JanEirik Endret 4. juli 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Dermed kan eg ikkje tru at det firmaet tjener på 1øre SMSen men at det er like mykje eit reklamestunt for å få kunder, og dermed bli interessant for oppkjøp av dei større operatørane. Riktig. De taper penger på hver SMS, men tjener inn igjen de tapte pengene andre ting som f.eks ringing eller abonnementsavgift. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Norge får aldri sms pris som Danmark har. Uansett hvor mye vi ringer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå