Gå til innhold

Danmarks sms priser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror andre operatører må betale telenor 27 øre per sms. Er en god del faktisk. Men de har enda litt margin. Hadde nok ikke blitt fattige av å selge for 30 øre heller de, nei det kommer nok skal dere se :)

 

Ble litt uklart her så jeg. De "andre" operatørene hadde ikke blitt fattige av å selge for 30 øre mente jeg, når det kosta 27 å kjøpe. Og tror nok at vi kommer til å se vidre sms nedgang fremover. Laveste nå er 44 øre?

Endret av Lord Hassan
Lenke til kommentar
Tror andre operatører må betale telenor 27 øre per sms. Er en god del faktisk. Men de har enda litt margin. Hadde nok ikke blitt fattige av å selge for 30 øre heller de, nei det kommer nok skal dere se :)

 

Ble litt uklart her så jeg. De "andre" operatørene hadde ikke blitt fattige av å selge for 30 øre mente jeg, når det kosta 27 å kjøpe. Og tror nok at vi kommer til å se vidre sms nedgang fremover. Laveste nå er 44 øre?

Det stemmer, i teorien. 44 øre er rekorden, satt av Mobyson :)

 

Det kan dog bli billigere med djuice hvis du sender [ SMS > X ] osv. Selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Spørs vel hvor lenge dette tilbudet varer i Danmark.. De taper jo penger for hver SMS som blir sendt..

Husk at I Danmark har de fleste operatørene eget nett, fordi det er så billig å bygge ut i lille flate Danmark! Når de får bygget ut selv så billig kan de ha sms-priser så billig, da taper de ikke, men tjener 1 øre per sms som sendes!

Alt går til dem og ingenting må gis til noen andre griske monopolister som her i Norge! Så jeg tror fint de kan overleve med 1 øre som sms pris

Lenke til kommentar

Ja Danmark er flatt og lite men forsatt koster det å drifte eit mobilnett, denne driftssummen blir jo større av antall sendarar/basestasjoner og mengda trafikk sendt gjennom nettet.

Husk at all mobiltrafikk routes frå basestasjon via fastnett til den basestasjonen mottaker er registert ved.

 

Dermed kan eg ikkje tru at det firmaet tjener på 1øre SMSen men at det er like mykje eit reklamestunt for å få kunder, og dermed bli interessant for oppkjøp av dei større operatørane.

Desutan trur eg ikkje at det firmaet har eige nett men er virtuell operatør på ein annans nett.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Dermed kan eg ikkje tru at det firmaet tjener på 1øre SMSen men at det er like mykje eit reklamestunt for å få kunder, og dermed bli interessant for oppkjøp av dei større operatørane.

Riktig. De taper penger på hver SMS, men tjener inn igjen de tapte pengene andre ting som f.eks ringing eller abonnementsavgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...