Vivalakicken Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Dette lyder sikkert ekstremt dumt..... men,men....jeg drister meg til å spørre. På noen av AMD sine cpu'er står det at prossesoren er BOXED. Hva betyr det? Takk ##Emnet på tråden har blitt endret av moderator (Blib). Vennligst les hva nettiketten har å si om dårlige emner og prøv å følge opp på dette neste gang. ## Endret 2. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
havfal Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Når du kjøper en CPU BOXED får du med en kjøler og en tøff pakke... Når du kjøper den OEM får du bare med CPU Tror det er noe annet også, men husker ikke hva.. Lenke til kommentar
px Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Boxed = retail = dyrere = "denne viften og denne prosessoren er garantert å funke sammen, hilsen Intel". Hvis du skal overklokke så ikke kjøp denne. Vifta er ofte svak men stillegående, og passer ikke til så mye mere enn den hastigheten prosessoren er solgt som. OEM = En prosessor i en liten eske, uten noe mye tull og flashy logoer. Det er ingen forskjell på prosessorene. Disse er det f.eks Dell & co kjøper, men da i store kvantiteter. Med denne må du skaffe vifte selv. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det opereres også med uttrykket "Tray" som er det samme som "OEM". Det betyr at forhandlerene får prosessorer inn på store "brett" som de plukker dem fra til eget bruk, eller pakker dem inn til forsendelse til kunde. Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvis du skal overklokke så ikke kjøp denne. Jeg fikk klokka min 1,6-400 opp til 2,6 med boxed vifta. Bare fjerna den orginale pastaen og smørte på Artic silver 5. Den holdte en stabil temp på 50 grader. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg fikk klokka min 1,6-400 opp til 2,6 med boxed vifta. Bare fjerna den orginale pastaen og smørte på Artic silver 5. Den holdte en stabil temp på 50 grader. Det er jo råbra! Men skal du overklokke, så kjøp OEM eller tray, og en kjøler i tillegg. Skal du derimot ikke overklokke, holder boxed lenge. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 betyr at den er utlært bokser. du kan ikke ta den ut på mindre en 7-8 runder Lenke til kommentar
Vivalakicken Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 ok takk for hjelpen alle sammen! Ble litt klokere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå