Gå til innhold

Bare svarte folk i GTA San Andreas?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får da det med teskje da for dere som ikke forstår.

 

99% av spill som blir laget har en hvit hovedperson. Mørkhudete som spiller disse spillene må pent finne seg i å identifisere seg med en hvit hovedperson. Og det gjør de, uten å klage og syte og bære seg av den grunn over at de ikke klarer å identifisere seg med hovedpersonen fordi han er en annen hudfarge enn dem.

 

GTA San Andreas har tydeligvis en mørkhudet hovedperson. Dette resulterer i at en hvit bruker på dette forumet skriver at han synes det er dumt, fordi han vil ha problemer med å være en neger i et spill.

 

Dette er en nedlatende og arrogant holdning ovenfor alle ikke-hvite som må finne seg i dette i hvert eneste spill (uten å klage over dette). Når 99% av spillene på markedet har din egen hudfarge på hovedpersonen må man da kunne tolerere at 1% har en annen? Ideelt sett skulle ikke hudfargen på hovedpersonen ha noe som helst å si i et spill, det burde være opp til utvikleren å bestemme, men slik er det ikke i dag. Personer som Complexion gjør at utviklingsfirmaer verden over er engstelige for å putte en ikke-hvit person i hovedrollen fordi det kan medføre at de mister kunder.

 

Det var forøvrig en meget interessant artikkel om skjult rasisme i spill i et nummer av Edge for flere måneder siden, der nettopp et av temaene var hvordan folk med annen hudfarge enn hvit var representert i spill, og mangelen på spill med folk av en annen hudfarge i hovedrollen.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Human forever i f.eks Morrowind +++ :whistle:

Jeg spiller Nord (med andre ord, den rasen som minner mest om skandinaver, som tilfeldigvis minner mest om meg) :)

 

Forresten. Hvor ofte har jeg ikke lest at den beste måten å få jenter til å spille dataspill på er å tilby dem muligheten til å spille kvinnelige karakterer (normale kvinnelige karakterer, ikke kvinnelige karakterer av den typen gutter - meg selv inkludert - ønsker å glane på)? Temmelig ofte. Dette har med å kunne identifisere seg med hovedpersonen.

 

Det at folk ønsker seg en hovedperson de kan identifisere seg med er verken dumt eller rasistisk. Å anklage folk for å være rasister er rimelig alvorlig, og noe som egentlig ikke hører hjemme her på forumet.

 

Det ser ut som dilemmaet til Rocstar er om de skal lage en hovedperson folk identifiserer seg med eller om de skal lage en sterk historie med en forhåndsdefinert hovedperson. Personlig identifiserte jeg meg mye mer med hovedpersonen i GTA 3 enn jeg gjorde med Tommy Vercetti i Vice City, men det er ingen tvil om hvilket av disse spillene som hadde den mest interessante historien.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

For meg har det absolutt ingen betydning om hovedpersonen jeg spiller er svart eller hvit, det bryr meg midt i ræva. Det som er litt rart å tenke på, er at det er så få spill med svarte helter. Vi lever i en rasistisk verden, men allikevel...

 

Men at det bare er svarte personer i San Andreas? Tviler på det...

Lenke til kommentar
Får da det med teskje da for dere som ikke forstår.

 

99% av spill som blir laget har en hvit hovedperson. Mørkhudete som spiller disse spillene må pent finne seg i å identifisere seg med en hvit hovedperson. Og det gjør de, uten å klage og syte og bære seg av den grunn over at de ikke klarer å identifisere seg med hovedpersonen fordi han er en annen hudfarge enn dem.

 

GTA San Andreas har tydeligvis en mørkhudet hovedperson. Dette resulterer i at en hvit bruker på dette forumet skriver at han synes det er dumt, fordi han vil ha problemer med å være en neger i et spill.

 

Dette er en nedlatende og arrogant holdning ovenfor alle ikke-hvite som må finne seg i dette i hvert eneste spill (uten å klage over dette). Når 99% av spillene på markedet har din egen hudfarge på hovedpersonen må man da kunne tolerere at 1% har en annen? Ideelt sett skulle ikke hudfargen på hovedpersonen ha noe som helst å si i et spill, det burde være opp til utvikleren å bestemme, men slik er det ikke i dag. Personer som Complexion gjør at utviklingsfirmaer verden over er engstelige for å putte en ikke-hvit person i hovedrollen fordi det kan medføre at de mister kunder.

 

Det var forøvrig en meget interessant artikkel om skjult rasisme i spill i et nummer av Edge for flere måneder siden, der nettopp et av temaene var hvordan folk med annen hudfarge enn hvit var representert i spill, og mangelen på spill med folk av en annen hudfarge i hovedrollen.

Hey! Jeg startet tråden her! jeg driter h****** i om jeg er en svart person! kjempe kult, kjempe teit, samme for meg!

Men det eneste jeg mener er at det er rart at Rockstar har kommet så langt som 80% av hele spillet, og likevel finnes det over 100 bilder som mer eller mindre inneholder bare svarte mennesker! Jeg har aldri hatt noe i mot svarte mennesker, men jeg lurer bare på hvorfor det finnes så mange bilder med kun svarte mennesker, når Rockstar i tillegg er snart ferdig!

 

Derfor missliker jeg sterkt at du kaller meg en rasistisk liten dritt!

Det er da i såfall du som er lat, som ikke gidder å lese litt mer, og i allefall første post! :mad::mad::mad:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Hva i hel*e*e har det å si at det er mørke folk i San Andreas ?

 

Det er jo bare bra at det er en mørk hovedperson denne gangen..

 

Ikke bare det.. San Andreas kommer til å bli det beste spillet i hele GTA serien..

 

JEG GLEDER MEG ! :love: :love:

Ja, jeg gleder meg som en unge! :dribble: driter i om jeg er en neger!

Synes det bare er greit, men jeg håper bare det ikke blir så mye bugs, siden så mange spill nå for tiden har hatt disse problemene!

ALT jeg har lest høres bare helt rått ut!

*krysser fingrene* ;)

Lenke til kommentar
Makan til dustete og overfladisk kommentar. Hvordan i all verden kan du ha problemer med å identifisere deg med en person som har annen hudfarge enn deg? Har du problemer med å identifisere deg med en alv i et rollespill fordi han har spisse ører og det har ikke du? Har du problemer med å identifisere deg med Gordon Freeman fordi han har briller og ikke du?

 

Og hva med alle som ikke er hvit i huden, og som må finne seg i å spille en hvit helt i 99% av alle spill som slippes, uten å klage å syte over at de ikke klarer å "identifisere seg med helten". Endelig kan de juble over at det kommer et spill med en mørkhudet helt i hovedrollen, og det første en bortskjemt, hvit og rasistisk nordmann klarer å lire av seg er "Jeg vil ikke styre en neger, jeg klarer ikke å identifisere meg med mørkhudede".

 

Jeg vil ikke klare å identifisere meg med han nei. Vil du?

 

hvem bryr seg om man ikke kan identifisere seg med hovedpersonen da? hvis du klarer å identifisere deg med en raner, konstant biltyv og morder har du et problem. poenget med GTA er å spille det og ha det gøy!!!

Det er vel det som er meningen med dataspill, hvis jeg ikke tar helt feil

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

Hey! Jeg startet tråden her! jeg driter h****** i om jeg er en svart person! kjempe kult, kjempe teit, samme for meg!

Men det eneste jeg mener er at det er rart at Rockstar har kommet så langt som 80% av hele spillet, og likevel finnes det over 100 bilder som mer eller mindre inneholder bare svarte mennesker! Jeg har aldri hatt noe i mot svarte mennesker, men jeg lurer bare på hvorfor det finnes så mange bilder med kun svarte mennesker, når Rockstar i tillegg er snart ferdig!

 

Derfor missliker jeg sterkt at du kaller meg en rasistisk liten dritt!

Det er da i såfall du som er lat, som ikke gidder å lese litt mer, og i allefall første post! :mad:  :mad:  :mad:

Han refererte ikke til deg, men til complexion. Så det var vel heller du som burde lest grundigere ^^

Lenke til kommentar

Hey! Jeg startet tråden her! jeg driter h****** i om jeg er en svart person! kjempe kult, kjempe teit, samme for meg!

Men det eneste jeg mener er at det er rart at Rockstar har kommet så langt som 80% av hele spillet, og likevel finnes det over 100 bilder som mer eller mindre inneholder bare svarte mennesker! Jeg har aldri hatt noe i mot svarte mennesker, men jeg lurer bare på hvorfor det finnes så mange bilder med kun svarte mennesker, når Rockstar i tillegg er snart ferdig!

 

Derfor missliker jeg sterkt at du kaller meg en rasistisk liten dritt!

Det er da i såfall du som er lat, som ikke gidder å lese litt mer, og i allefall første post! :mad:  :mad:  :mad:

Han refererte ikke til deg, men til complexion. Så det var vel heller du som burde lest grundigere ^^

Dette synes jeg er veldig anonymt sagt:

GTA San Andreas har tydeligvis en mørkhudet hovedperson. Dette resulterer i at en hvit bruker på dette forumet skriver at han synes det er dumt, fordi han vil ha problemer med å være en neger i et spill.

Det høres ut som om at han nevner meg fordi han har problemer med at jeg starter en "rasistisk tråd"!

 

Det var forøvrig en meget interessant artikkel om skjult rasisme i spill i et nummer av Edge for flere måneder siden,

 

Dette hinter også, for meg, til trådstarter (altså meg) men hvis han ikke mente meg, får jeg bare unnskylde meg,

men så bør han også heller begynne å nevne hvem han hinter til!

;):yes::thumbup: no hard feelings :thumbup::yes:;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

For å si det rett ut, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hovedpersonen er svart eller hvit ;) Heh... Samme kan vel det være?! Spillet blir jo ikke noe annerledes. Da får du bare velge en annen kameravinkel slik at du ikke ser personen bakfra, bruk heller første persons kameraet du, da vet du ikke om det er neger eller hvit. Heh... Latterlig!

 

Men uansett, dette spillet er det jeg ser mest frem til i år ;) Det høres så sinnsykt bra ut! Vice City er et av de beste spillene hit til og nå kommer dette?! :dribble::dribble:

Lenke til kommentar

halveis off topic: hadde vært kult om san andreas hadde hatt online funksjon, så alle kunne logget seg på og slakta complexion. :p er så uuuuuuuuuuuuuuutrolig teit å komme med uttalelser...complexion burde bli banna på gamer.no. nå skal jeg kose meg med litt rap, men det er vel opprinelig svart musikk...å nei!. :ermm: , blir tøft hvis man spiller en svart person, får skikkelig gangsta stemning.. :thumbup:

Lenke til kommentar
halveis off topic: hadde vært kult om san andreas hadde hatt online funksjon, så alle kunne logget seg på og slakta complexion. :p er så uuuuuuuuuuuuuuutrolig teit å komme med uttalelser...complexion burde bli banna på gamer.no. nå skal jeg kose meg med litt rap, men det er vel opprinelig svart musikk...å nei!. :ermm: , blir tøft hvis man spiller en svart person, får skikkelig gangsta stemning.. :thumbup:

Heh, nå skal ikke jeg synke ned på ditt usle nivå, så jeg bruker heller reportknappen på deg jeg :yes:

 

Dette ble veidig off-topic, men jeg kunne ikke dy meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...