Gå til innhold

Nvidia FX5700LE vs Ti4200, har jeg blitt "lurt"?

Anbefalte innlegg

Heisann, hadde en defekt vifte på ett skjermkort jeg sendte inn, en ti4200 med 128 MB ram, til min overraskelse ordnet de ikke viften, men sendte meg istedet ett nytt skjermkort, nemlig en Gainwar 5700LE, jeg hadde inntrykket av at dette kortet er dårligere enn ti4200, er dette riktig? Noen som har noen bra benchmarks?

Misforstå meg rett, det her er ikke noe "jeg vil ha en x800 for ti4200 min"-trås, men jeg synes jeg i det minste kan kreve noe som ikke er dårligere enn det jeg sendte inn, så jeg vil gjerne vite om dette er tilfellet.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å test kortet i 3dmark2001.

På en P4 2400/533 med pc2700 så får ti4200 ca 10-11000 3dmarks

Hvis scoren ligger på 10000+ så hadde jeg beholdt skjermkortet og ikke giddet å mast noe mer, hvis scoren er dårligere enn det så hadde jeg klaget og sagt at jeg ville ha f.eks: msi sitt vanlige gf 5700 kort (det med 256bit minne)

Lenke til kommentar

Ikke føl deg lurt. Siden Ti4200 ikke er å oppdrive lengre har du fått en tilsvarende vare. Du har fått et kort som yter ca: likt som ditt gamle i DirectX 8, og mye bedre i DirectX 9.

Men du skulle ikke sendt inn kortet. En butikk kan gjøre lite med kjøleren på et skjermkort. De sender heller tilsvarende vare.

Lenke til kommentar
du har blitt lurt. 5700LE er et elendig kort

Har du noen utdypende benchmarks? Det er nemlig dette jeg delvis har hørt også, at 5700 er omtrent like bra som ti4200, mens LE er dårligere, men de fleste her virker jo å mene at LE er like bra... <-forvirret..

AtW

Lenke til kommentar
Hadde ikke godtatt det, send det inn igjen og legg til 500 så får du et skikkelig kort:)

Edit:

Jeg hadde et FX5200 og fikk 8000 i 3dmark 2001 bytta til et GF4 4800se og får over 14 000.

Jeg vil ikke ha ett bedre kort, jeg vil ha ett kort som ikke er dårligere enn mitt gamle ihvertfall, det er ikke akkurat noen krise, iogmed at jeg ikke spiller så mye om dagen, men jeg blir litt provosert om kortet virkelig er dårligere, synes det er litt for nærme "å ta en spansk en" til at jeg kan la det gå upåaktet hen.

AtW

Lenke til kommentar

Anandtech

Ifølge denne benchmarken så vasker jo ti4200 gulvet med fx5200 ultra i de fleste tester, og om det er slik at fx5200 ultra og 5700LE oppfører seg rimelig likt i de fleste situasjoner så sitter jeg med svarteper slik jeg ser det, veldig vanskelig å finne direkte sammenligninger mellom disse kortene desverre, si ifra om noen finner noe.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvis du sitter å spiller gamle spill som cs ol vill du kansje føle deg lurt, mens jeg synes du burde være ganske haååy hvis du har planer om å spille nye/nyere (dx 9) spill...

Kan jo prøve å klage å ser om du får bedre, skader jo ikke i alle fall.

Lenke til kommentar
Hvis du sitter å spiller gamle spill som cs ol vill du kansje føle deg lurt, mens jeg synes du burde være ganske haååy hvis du har planer om å spille nye/nyere (dx 9) spill...

Kan jo prøve å klage å ser om du får bedre, skader jo ikke i alle fall.

Har du noen benchmarks på nyere spill? UT2003 er jo ikke akkurat kjempenytt, men det er heller ikke spesielt mye eldre enn de spillene jeg pleier å spille, vil heller at det skal kjøre gamle spill ok, og nye dårlig, enn både nye og gamle ganske dårlig.

AtW

Lenke til kommentar

Har lest noen tester nå. Jeg ser at det egentlig er et "elendig" kort du har fått.

Jeg har trodd at LE versjonen bare var nedklokket og kunne flashes til Ultra, men der tok jeg feil.

Det der hadde jeg klaget på! Med slike specs som kortet har får du neppe noen fin opplevelse i nye DX9 spill! :nei:

Lenke til kommentar
Har lest noen tester nå. Jeg ser at det egentlig er et "elendig" kort du har fått.

Jeg har trodd at LE versjonen bare var nedklokket og kunne flashes til Ultra, men der tok jeg feil.

Det der hadde jeg klaget på! Med slike specs som kortet har får du neppe noen fin opplevelse i nye DX9 spill!  :nei:

*sukk* Så irriterende unødvendig, skjønner ikke hvorfor de orker å prøve seg på slikt engang, det kan virke som en fillesak, men slikt setter en alvorlig ripe i lakken for min del, jeg vil gjerne kunne stole på at nettbutikken ikke gjør sånt i returtilfeller, og oppfatter dette som ett forsøk på å lure meg for noen usle kroner.

Edit: har du noen lenker til noen av disse testene?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...