Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile 5000 mot Nextgentel 3000


Anbefalte innlegg

Får bredbånd på hjemmepc' ordning, så da blir forskjellen fra NGT Bravo 1200 til Firstmile Terra 5000 bare ca 150 kroner i måneden netto, cirkus 200 vs 350. Og da blir valget ganske enkelt....

 

Men, bør jeg heller velge NGT 3000 for omtrent samme pris?? Merker man i det hele tatt forskjell på 5000 og 3000? Hvilke andre argumenter taler for eller mot? NGT har to års binding, men man får eventuelle prisreduksjoner/hastighetsøkninger, mens Firstmile nesten virker som om de har fast pris i to år?

 

NGT har jo også web-tv i bra kvalitet, kunne nesten tenke meg det....... vel, hva mener dere folkens???? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen nøytral kilde men FM har ikke noe installasjonsgebyr dersom du velger binding, vet ikke hvordan det ligger an med NGT.

 

Nå er vel kontrakten med NGT og FM ganske lik. Dvs du binder deg med pris og hastighet uansett hvem du velger.

Endret av Rim
Lenke til kommentar
Vent med og bind deg, ADSL2++ kommer til høsten og da blir alt mye billigere , raskere og mye mye mer spennende:)

ADSL2 , hmm høres jo så forbanne dumt ut, hva er den riktige betegnelsen oghastigheter på det da?

 

nei skulle hoppa rett på VDSL. :):thumbup:

Men det er jo norge vi bor i.

 

2048/254 4 ever meg i et vist sted

Lenke til kommentar

Vel, en eller annen form for binding må jeg ha, ellers blir det nok litt dyrt.... men hvis det er NGT binding hvor jeg binder meg til å være kunde, og ikke nødvendigvis et spesikfit abonnement, så er det egentlig greit. Er dog litt mer usikker på betingelsene til FM, får sende de en mail... hehe har forsåvidt gjort det allerede, men de svarer bare "jada, vi er så bra så, ikke noe problem"...

 

5000/640 skal jeg nok klare meg på de neste to åra, trenger nok ikke ADSL2, men vil gjerne ha med meg en eventuell prisreduksjon på vanlig ADSL! ;-) ...og det er det jeg lurer på om jeg går glipp av med FM???

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ja, for du binder deg til den hastigheten til den prisen i 2 år. Men nå er det jo sjelden med prisreduksjoner da. Det er mer vanlig å øke hastigheten og sist ble alle oppgradert selv om de var bundet til en lavere hastighet.

Lenke til kommentar

Fm og Ngt følger samme greie når det gjelder prisredukskoner og økning av fart på linja. MEN, de har ingen garanti på dette, bare at det ikke blir dyrere. Så det blir smak og behag, problemet er bare Fm har ofte dårligere sendere slik at det er ofte selv om man er ganske nærme sentralen ikke kan få fullt 5 mbit.

Lenke til kommentar
Det er mer vanlig å øke hastigheten og sist ble alle oppgradert selv om de var bundet til en lavere hastighet.

Jepp, men med 5000 er det ikke så mye vits i å øke hastigheten..... ikke sikkert jeg kan få det heller, dersom jeg ikke bor helt ved sentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...