Gå til innhold

Catalyst er ikke instalert, men XP sier de er det.

Anbefalte innlegg

Jeg flashet nettop mitt Sapphire 9600 til en bedre bios, så skullejeg bruke Catalyst drivere istdet for Omega drivere. Jeg lastet dermed ned nyeste driver. Jeg avinstalerte først Omega driveren min, så prøvde jeg å instalere Catalyst driveren min, den sa så at jeg måtte sette opp kortet mitt med VGA først. Så jeg tok en restart. Da jeg prøvde etter en restart, ville den ikke instalere. Det bare stod: Vent msn ATI instalerer driver, dette kan ta noen mitter. Den kopierte ingen filer eller noen ting, så instlalerte den Ati kontrol panel. Jeg prøvde så en restart. Men da sa ATI kontrolpanel at den ikek kunne kjøre siden jeg ikke hadde en at i driver. Jeg gikk da på device manager, gor å se hva somv ar der. Der så jeg at begge kortet mine (primary og secondary) Var instalert med Catalyst 6.14. Jeg prøvde å avinstalere dem, så restarte for å så instlaere CAtalyst igjen, men hver gang jeg fjerner dem og restarter så blir de automatisk lagt inn med Catalyst 6.14. Hvordan kan jeg fjerne dette? Kortet mitt fungerer nemlig ikke helt fint.

Jeg har bare tre oppløsninger å velge mellom og under Display properties > Settings, så finner den verken kortet eller skjermen min. Kjrøer nå 600x480 på 60 Hz.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned nyeste omegadrivere fra www.omegacorner.com, og bruk drivercleaner. Etterpå legger legger du inn omegadrivere, som er mer stabile enn catalyst

lykke til :)

edit: Du kan også legge inn VGA driverne til hovedkortet på nytt

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Hadde et liknende problem. Var faktisk en CAB fil med driverene som ble benyttet hver restart etter jeg hadde uninstallert (også ved bruk av Drivercleaner) Catalyst. Måtte slette denne filen før Windows forstod at jeg skulle få beholde VGA driverene ved neste restart. Aldri vært borti noe liknende før. Husker desverre ikke detaljene, men fant den ved å ta et detaljert søk på disken etter ati2dvag.dll

Lenke til kommentar

Vel, driver cleaner fjerner alle driver filene mine, og nå står det ingenting på kortet mitt under Device manager. Men jeg kan ikke instalere driverne på grunn av at kortet ikke er kompatibelt med VGA, bullshit. Jeg restartet dermd, og nå har ejg nesten samme problem som før. Det står at kortet ikke har noen driver, men catalyhst instaleren hopper rett og slett bare over delen hvor den kopierer filene til C:\Windows

Under Add new hardware, sier den bare at den ikke kan instalere driverne

Lenke til kommentar

Les "read me" fila på omegadriveren , der får du framgangs måten .Hvis jeg ikke husker feil må du avinstalere skjermkort driveren i "legg til / fjern programmer" .

Så restarter du maskina og trykker F8 i oppstarten , velger "sikkermodus".

Trykker start , programmer , omega , klikker på drivercleaner. Når drivercleaner er ferdig , avinstalerer du omegaprogrammet og restarter.Når windows booter klikker du avbryt når du får beskjed om at skjermkort er funnet og vil instaleres automatisk . Så kjører du Catalyst og følger veiledningen . Restart og alt vil være i orden.

Mvh

Erik :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...