Freqtal Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Eg har 3 spørsmål som eg lurer på: 1. Ka e forskjellen på et HP Photosmart C735 og et HP Photosmart 735 (uten C foran). E det egentlig noe forskjell? 2. Det står at HP ikke anbefaler TwinMos sine minnebrikker i sine kameraer. Korfor det? 3. Kor mange bilder får du sånn ca. plass på en SD-minnebrikke med 256mb? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Eg har 3 spørsmål som eg lurer på: 1. Ka e forskjellen på et HP Photosmart C735 og et HP Photosmart 735 (uten C foran). E det egentlig noe forskjell? 2. Det står at HP ikke anbefaler TwinMos sine minnebrikker i sine kameraer. Korfor det? 3. Kor mange bilder får du sånn ca. plass på en SD-minnebrikke med 256mb? 1. Jeg tror ikke C'en betyr noenting, annet enn en forkortelse for Camera eller noe sånt. Om de har sløyfet C'en noen steder trenger du ikke bry deg om. 2. Antakelig bare fordi HP kun har testet kameraet med andre brikker. Du kan prøve med twinmos, men andre og dyrere brikker vil kanskje være mer stabile. 3. Det spørs f.eks. hvor store bildene er, hvor mye jpeg-komprimering det er, og hva du har tatt bilde av (!). Her kan du lese spesifikasjonene til HP 735, og med 3 megapixler tipper jeg bildene vil havne på ca 1MB per stykk hvis du velger fineste kvalitet og beste oppløsning med minst mulig jpeg-komprimering. Da vil du kanskje få plass til 250-300 bilder avhengig av om du tar bilder med mye farger/mønstre (tar stor plass) eller bilder med mye ensfarget, himmel o.l. (tar liten plass pga lettere komprimering). Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Finnes det et bedre kamera i ca. samme prisklassen? Ser at det er nesten bare dårlige erfaringer på den Akam.no... Så no ble eg litt usikker på ka eg skal kjøpe. Noen forslag? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Til den prisen får du ikke all verden uansett, men prøv Olympux C150/C160. Grunnen til at Twinmos ikke anbefales, er at de ikke er av de mest stabile kortene. Skal man kjøpe minnekort, bør man satse på Lexar eller Sandisk da dette er kortene med minst feilrate. De koster litt mindre, men det er en billig forsikring for å sikre at kortene ligger trygt på kortet til du skal overføre de til datamaskinen. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) 1. Ka e forskjellen på et HP Photosmart C735 og et HP Photosmart 735 (uten C foran). E det egentlig noe forskjell? Det er bare en navneforskjell. Du skal legge merke til at Elkjøp nesten alltid navner om produktene sine for at du ikke skal finne dem i prisguiden. (De har som kjent pris garanti.) Eksempel: Casio Exilim Z40 heter Casio Exilimexz40 hos Elkjøp Canon Digital Ixus 500 heter Canon Ixus500 hos Elkjøp. Det er derfor det samme kameraet! Edit: Skriveleifer... Endret 3. juli 2004 av tulling03 Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Tulling03: vil bare rette litt på deg. Har ingenting med prisguiden å gjøre, elkjøp er ikke i prisguider pga de ikke vil være med. Navnene er varekodene som brukes i elkjøps system, og som er like over hele skandinavia. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 OK! Men de er uansett annerledes enn i de andre butikkene. Derfor er det nok de samme kameraene PCXray snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå