Gå til innhold

Skal bruke mellom 4000 og 6000 på lydkort+sorround


Anbefalte innlegg

Jeg må ha et lydkort + sorround 5.1 eller 7.1 høytalersystem.

har en amd 64 maskin med 9800 pro fra før.

så på Gigaworks 750 og Z680, men er sinnsykt keen på Klipsch også.

men 5.1 ultra er jo ikke tilgjengelig :hmm:

 

tenkte meg Terratec Aureon eller Audigy 2 ZS lydkort.

takker for svar!

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ville jeg anbefalt Logitech Z-680 og TerraTec Aureon Sky

 

Har Z-680 og angrer ikke på kjøpet. Har hørt på Creative Megaworks/Gigaworks

og syns det bare ikke var samme futten i dem som det er i Z-680. De lager klarere lyd men bassen i Z-680 slår de ikke!!

Subwooferen til Megaworks (etter min mening) har en for smal bassrefleks slik at ved bevegelse i elemente skaper til blåselyder i bassen, syns også bassen i Megaworks var litt falsk!

Endret av Hevley
Lenke til kommentar
Dette ville jeg anbefalt Logitech Z-680 og TerraTec Aureon Sky

 

Har Z-680 og angrer ikke på kjøpet. Har hørt på Creative Megaworks/Gigaworks

og syns det bare ikke var samme futten i dem som det er i Z-680. De lager klarere lyd men bassen i Z-680 slår de ikke.

Subwooferen til Megaworks (etter min mening) har en for smal bassrefleks slik at ved bevegelse i elemente skaper til blåselyder i bassen, syns også bassen i Megaworks var litt falsk!

men så er det snakk om hvor mye bass jeg trenger..

er ikke ute etter å sprekke glass..bare til spill og film

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe et "ekte" (ekte er vel ikke det rette ordet men mitt Teac er et godt eksempel på et mer ekte en logitech å creative noen gang kommer til å prestere) Sorround anlegg (pass på at det har forsterker) å ikke den plast driten. Kjøp en Sourround forsterker i tilleg da. Hvis DVDen i stua har det innebygd (selv de billigste har det). Så er det bare å koblen til pc'en.

 

Funker perfecto for meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe et "ekte" (ekte er vel ikke det rette ordet men mitt Teac er et godt eksempel på et mer ekte en logitech å creative noen gang kommer til å prestere) Sorround anlegg (pass på at det har forsterker) å ikke den plast driten. Kjøp en Sourround forsterker i tilleg da. Hvis DVDen i stua har det innebygd (selv de billigste har det). Så er det bare å koblen til pc'en.

 

Funker perfecto for meg.

 

Stemmer det. Hvorfor ikke bare kjøpe deg et hifi anlegg istede for PC-anlegg.

Når du skal bruke 4000-6000 kr på anlegg ville jeg heller finni meg et ortlig anlegg!

Bare finne deg en surround forsterker til en rimlig effekt på 60-80w pr.kanal.

Front

Bak

Senter

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe et "ekte" (ekte er vel ikke det rette ordet men mitt Teac er et godt eksempel på et mer ekte en logitech å creative noen gang kommer til å prestere) Sorround anlegg (pass på at det har forsterker) å ikke den plast driten. Kjøp en Sourround forsterker i tilleg da. Hvis DVDen i stua har det innebygd (selv de billigste har det). Så er det bare å koblen til pc'en.

 

Funker perfecto for meg.

 

Stemmer det. Hvorfor ikke bare kjøpe deg et hifi anlegg istede for PC-anlegg.

Når du skal bruke 4000-6000 kr på anlegg ville jeg heller finni meg et ortlig anlegg!

Bare finne deg en surround forsterker til en rimlig effekt på 60-80w pr.kanal.

Front

Bak

Senter

det så ut som et veldig godt forslag!

men jeg er helt n00b, og er redd for å velge feil :(

 

kan du finne en pakkepris inkl. forsterker :)

 

og du, er dette bedre enn Klipsch Promedia ultra 5.1?

Lenke til kommentar
Jeg må ha et lydkort + sorround 5.1 eller 7.1 høytalersystem.

har en amd 64 maskin med 9800 pro fra før.

så på Gigaworks 750 og Z680, men er sinnsykt keen på Klipsch også.

men 5.1 ultra er jo ikke tilgjengelig :hmm:

 

tenkte meg Terratec Aureon eller Audigy 2 ZS lydkort.

takker for svar!

9800 PRo kan man jo kalle gaming... Om det er det som er kluet kan du gå for Audigy 2 ZS, oppgraderte nettop fra Audigy 1 til 2, den sykeste forskjellen!

 

Du som nevnte Cerwin Vega... Cerwin har fått fantastisk skryt for trøkken i høytalerene sine. Så til spill kan det nok være like greit å spante på seg ett surround set med Cerwin Vega. Gå innom en Hi Fi Klubb butikk og spør dem... Kjøp gjerne 7.1 forsterker sånn at du kan får 7.1 lyd på ett senere tidspunkt om du ønsker !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...