Bendust Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Eg har fått beskjed om å stenge av ein del bakgrunnsprogram på PCen. (Har fått ei lang liste) Korleis gjer eg dette, og kva konsekvensar får det på maskina? Eg har lånt denne maskina, og er ikkje så veldig interessert i at den skal slutte å virke.. På førehand takk. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det spørs hva programmer det angår. Du kan deaktivere disse programmene ved å ikke starte dem eller avinstallere dem. Programmene være startet automatisk som en tjeneste (se msconfig under oppstart og tjenester) eller manuelt av deg. Hvis du er usikker på hva konsvekvenser som kan følge av å stenge bakgrunnsprogramene må du fortelle oss hvilken du har fått beskjed om å stenge. Lenke til kommentar
Bendust Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Ok. Driv å skal få igang Pinnacle Studio 9. Eg har fått tilsendt dette frå Pinnacle Support: Har nå sett gjennom system informasjonen din og har følgende forslag: 1.Steng av disse bakgrunnsprogrammene: ccevtmgr.exe c:\programfiler\fellesfiler\symantec shared\ccevtmgr.exe mdm.exe c:\programfiler\fellesfiler\microsoft shared\vs7debug\mdm.exe navapsvc.exe c:\programfiler\norton antivirus\navapsvc.exe ctsysvol.exe c:\programfiler\creative\sbaudigy2\surround mixer\ctsysvol.exe ctdvddet.exe c:\programfiler\creative\sbaudigy2\dvdaudio\ctdvddet.exe ccapp.exe c:\programfiler\fellesfiler\symantec shared\ccapp.exe hpqcmon.exe c:\programfiler\hewlett-packard\digital imaging\unload\hpqcmon.exe hpgs2wnd.exe c:\programfiler\hewlett-packard\hp share-to-web\hpgs2wnd.exe realsched.exe c:\programfiler\fellesfiler\real\update_ob\realsched.exe qttask.exe c:\programfiler\quicktime\qttask.exe memorymeter.exe c:\programfiler\memorymeter\memorymeter.exe itouch.exe c:\programfiler\logitech\itouch\itouch.exe mm_tray.exe c:\program files\musicmatch\musicmatch jukebox\mm_tray.exe em_exec.exe c:\programfiler\logitech\mouseware\system\em_exec.exe hpgs2wnf.exe c:\programfiler\hewlett-packard\hp share-to-web\hpgs2wnf.exe hbinst.exe c:\programfiler\hotbar\bin\4.4.6.0\hbinst.exe backweb-8876480.exe c:\programfiler\logitech\desktop messenger\8876480\program\backweb-8876480.exe outlook.exe c:\programfiler\microsoft office\office10\outlook.exe hbsrv.exe c:\programfiler\hotbar\bin\4.4.6.0\hbsrv.exe msmsgs.exe c:\programfiler\messenger\msmsgs.exe 2. Avinstaller andre video redigerings program/brenningsprogram ( Sonic MyDVD, CyberLink PowerDirector, Dell Movie Studio, Roxio VideoWave Movie Creator) 3. Avinstaller og installer Studio igjen. Punkt 1 her seier meg lite. Min første reaksjon er at dette virka å vere mykje arbeid for å få igang program.. Kva bør eg gjere? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Det der virket meget drastisk. Er det en gammel maskin du skal installere på eller? Hvorfor skal du stenge microsoft outlook og messenger for å installere pinnacle? Hva filmeldinger får du under installasjonen? Prøv å deaktiver disse først: ccapp.exe c:\programfiler\fellesfiler\symantec shared\ccapp.exe hbsrv.exe c:\programfiler\hotbar\bin\4.4.6.0\hbsrv.exe <-- huff spyware! hbinst.exe c:\programfiler\hotbar\bin\4.4.6.0\hbinst.exe <-- dette også, få det vekk! Utifra det jeg leser her kan det virke som dette kan være et problemprogram. Programmet har til hensikt å legge en bakgrunn i explorer feltet ditt. Jeg kan imidlertid gi deg en registernøkkel som gir samme effekt. Trenger ikke spyware til det Endret 2. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Bendust Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Takkar så mykje for hjelpa. Maskina er berre nokre mnd. gammal faktisk, men tilhøyrer min far. Han har endå mindre greie på data enn meg. Oversikt og orden er med andre ord ikkje heilt slik den skal vere. Eg skal prøve å deaktivere dei nemde programma. Men det eg lurer på no er korleis eg faktisk deaktiverar desse programma? Kva må eg gjere? Problemet med Pinnacle på denne maskina er at den ikkje klarar å behandle MPEG filer. Det kunne visst komme av konflikt med andre program. Maskina er kjøpt inn i videoredigeringsformål, så programmet har høg prioritet! Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hotbar er vel ikke det enkelste programmet å fjerne, men du kan se i start-meny-kontrollpanel-legg til/fjern programmer-Trykk så endre/fjern på hotbar. Må du ikke ha en codec (trykk her for forklaring) for å spille av mpeg filer? Gå til denne siden og last ned denne filen. Får du en feilmelding under avspilling? Endret 2. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Bendust Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Makina spelar fint MPEG filer. Det er Pinnacle som ikkje taklar å rendre frå AVI til MPEG. Får ingen feilmeldingar heller. Ingenting som skjer rett og slett.. Vel, nok om det. Eg tør rett og slett ikkje å gå inn å fjerne filer på maskina. ("Brendt barn skyr ilden" heiter det vel ) Eg hadde sett pris på ein detaljert framgangsmåte for fjerning av desse programma (eg finn dei ikkje på legg til/fjern. Finn dei faktisk ikkje i det heile tatt..) der eg med sikkerhet ikkje skapar problem i systemet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ja, kan du ikke bare gå til start->run-> msconfig->startup da? fjerner du de programmene du ikke vil ha under der. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 enkleste saken av verden da ikke sant? trenger ikke å avinstallere alt av alle programmer bare fordi at de starter når maskina starter. hender forresten at noen programmer som starter når Windows starter også legger seg under Tjenester eller Services da. Lenke til kommentar
Bendust Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Jepp. No er alt gjort etter beste evne. Men Pinnacle vil fortsatt ikkje fungere som det skal.. Har aldri opplevd makan til kranglete program. Etter å ha kasta vekk snart ei veke på problemløysing utan resultat gir eg opp. Det finst andre alternativ. Men tusen takk for gode råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå