TheMatrix Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 For meg så er det mer påfallende at de i det hele tatt selger til et firma som er teknisk konkurs: AAVA AS Selskapsform Aksjeselskap Organisasjonsnummer 982502039 Nøkkeltall for år 2002 Omsetning 2 184 000 Resultat før skatt -286 000 Driftsresultat -263 000 Egenkapital -177 000 Siden egenkapitalen er tapt så drives det for kreditorsregning noe som er ulovlig og straffbart jmf. aksjeloven. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 kossen vett du at dei selger til de? å d kan jo hende at firmaet går med + nå? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Kort oppsummert: 1 uke er helt OK leveringstid... -så enig så enig "viss du har så dårlig tid, korfor kom du ikkje i går?" Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Nå har ikke jeg lest hele posten, emn jeg mistenker at ikke alle varene var på lager. Mine erfaringer med komplett er utelukkende gode. Pakkene er alltid på vei i posten neste dag, og de er seriøse når det gjelder returer. Det tar riktig nok litt tid, men jeg får alltid nytt produkt. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 sist eg bestilte... var vel fra microplex... eg bestilte ein kveld... neste dagen blei d pakka å innlevert på postkontoret ca 17:00 neste dag... klokka 14:30 dagen etter igjen lå pakken på postkontoret mitt... men utleveringa er påfølgende dag. Microplex er jeg imponert over. Varene rett ut døra før du får sagt kake. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 et lite tips..... komplett har størst utvalg... men trenger du å kunne velge mellom 4-5-6 forskjellige produsenter på alt?bruk hardware.no sin søkemotor for å se kor ting er billigst.... så handler du hos den billigste som har alt.... får du dårlige erfaringer med butikken gi den dårlig karakter på evalueringa til hardware.no... å du kan jo sjekke før du handler om folk sliter med butikken.... Kunne ikke vært mer enig. Du setter ord på det jeg har tenkt i alle webshoptrådene! Lenke til kommentar
misster Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) For meg så er det mer påfallende at de i det hele tatt selger til et firma som er teknisk konkurs: AAVA AS Selskapsform Aksjeselskap Organisasjonsnummer 982502039 Nøkkeltall for år 2002 Omsetning 2 184 000 Resultat før skatt -286 000 Driftsresultat -263 000 Egenkapital -177 000 Siden egenkapitalen er tapt så drives det for kreditorsregning noe som er ulovlig og straffbart jmf. aksjeloven. Enda et bevis at det er mange her som lever i tiden som har forsvunnet...!!! Utrolig. Det er år 2004 nå - iallefall i vår almanakk - og foretaket blomstrer og mår bra !! Alle som ønsker GOD service og oppfølging, er velkomne til oss !! www.aava.no Endret 5. juli 2004 av misster Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 The Matrix For meg så er det mer påfallende at de i det hele tatt selger til et firma som er teknisk konkurs Du kan ikke ta ut et regnsakp som er 2 år gammelt,og dette har ikke noe med saken og gjøre. Som sagt så har jeg sagt det tidligere her at man må holde seg til det personen sier. det er greit man er uenig men om firmaet har god råd eller ikke men det har ikke noe med dette innlegget og gjøre. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Kan vi holde oss til saken her folkens. Dette er en diskusjon om hvorvidt komplett er for trege til å sende ut varer eller ikke og om servicenivået deres ovenfor firmakunder. Utdaterte data om firmaet høre ikke hjemme i denne diskusjonen, og de som mener det er viktig å grave fram dette bør sette seg å lese en bok om diskusjonens kunst. Har du ikke noe som kan bidra til diskusjonen så er det ikke noe vits i å grave fram noe annen dritt bare for å kunne si noe. Har alt tatt opp enkelte poster med med noen av brukerne her flere ganger. La meg slippe å få klager på denne tråden nå. Det er lov å følge normal folkeskikk. Neste gang stenges denne tråden Lenke til kommentar
Infolink Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Kan vi holde oss til saken her folkens. Dette er en diskusjon om hvorvidt komplett er for trege til å sende ut varer eller ikke og om servicenivået deres ovenfor firmakunder. Utdaterte data om firmaet høre ikke hjemme i denne diskusjonen, og de som mener det er viktig å grave fram dette bør sette seg å lese en bok om diskusjonens kunst. Dette er faktisk viktig i denne sammenhengen. Regnskapsdataene som ble dratt frem er de siste registrerte i Brønnøysund, og er de eneste man har å forholde seg til om man skal gi en kunde kreditt. Jeg eier en annen bedrift som selger datautstyr (mer rettet mot bedriftsmarkedet), og vi blir stadig utsatt for forsøk på svindel. Man er derfor meget forsiktig med å gi kreditt til nye kunder. Jeg har ingen formening om Aava AS og skal ikke beskylde disse for noe, men hvis siste leverte regnskap viser en negativ egenkapital ringer det noen varselklokker. Hva som skjedde med Aava AS i 2003 eller nå i 2004 er uinteresant, da de opplysningene ennå ikke er tilgjengelige i Brønnøysund når man foretar en kredittsjekk. Poenget mitt er at når varselklokkene begynner å ringe, kan også ting ta litt tid. Man må sjekke opp nærmere, og at Komplett har brukt et par dager lenger på en slik forsendelse er en selvfølge. Forbeholdet jeg må ta her er at jeg ikke kjenner til hvilken betalingsmåte Aava AS har bedt om - har de bedt om postoppkrav burde det ikke ta noe lenger tid, men har de bedt om kreditt (eller eventuelt forskuddsbetaling) tar ting litt lenger tid. Aava AS har kommet med en rekke negative omtaler av Komplett, og de må da regne med at ting som er relevante sett fra Komplett sin side blir trukket inn i diskusjonen. En sak har alltid to sider..... Hilsen Gunnar Johnsen Lenke til kommentar
CD Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Vet ikke hvem som har skrevet noe om problemer...Vårt innlegg var ment som ren opplysning / varning til andre brukere som forhåpentlig klarer å styre unna denne typen aktører. Fast å andre siden, hvis det blir mange nok som får sitte med varer for noen tusenlapper som man ikke vil ha / ikke får brukt, ja kanskje flere hadde begynt å forlange litt mere service for pengne sine ! Nå er det jo sånn at PRIVATPERSONER kan levere tilbake ting de har bestillt/fått feil, men siden du/dere som liten bedrift har bestillt derifra og unngår mva., så har ikke du/dere den retten. Selvføgelig er det Komplett som nekter, de kunne godt la bedriftskunder ha returett, det kalles SERVICE. Dog ser service ut til å ha blitt et fremmedord for Komplett Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 For meg så er det mer påfallende at de i det hele tatt selger til et firma som er teknisk konkurs: AAVA AS Selskapsform Aksjeselskap Organisasjonsnummer 982502039 Nøkkeltall for år 2002 Omsetning 2 184 000 Resultat før skatt -286 000 Driftsresultat -263 000 Egenkapital -177 000 Siden egenkapitalen er tapt så drives det for kreditorsregning noe som er ulovlig og straffbart jmf. aksjeloven. Enda et bevis at det er mange her som lever i tiden som har forsvunnet...!!! Utrolig. Det er år 2004 nå - iallefall i vår almanakk - og foretaket blomstrer og mår bra !! Alle som ønsker GOD service og oppfølging, er velkomne til oss !! www.aava.no Det er kun tallene fra 2002 som foreløpig er tilgjengelige det er derfor disse deres kreditorer må forholde seg til. Også Komplett.... Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det ble nettopp nevnt dette med kredittsjekk osv. Så slipper å nevne det. Men vi(bedrift) bestilte laptop med tilbehør fra komlett, pakken kom på døra (bedriftspakke) 2 arbeidsdager ett en ettermiddagsbestilling(etter klokken 15:00). Det er da fra Sandefjord HELT opp til Tromsø... så ingenting å si på det. (kreditt osv var fiksa på forhånd) Ang. retur av feilbestilte varer.... Dere skal ha en mulighet til å "reklamere", men dere må gjøre det innen 8 dager elns. Jeg er nesten sikker på at dersom dere hadde lagt godviljen til over tlf kunne dere utarbeidet en avtale med komplett som begge parter kunne gått bilde til sengs med. Som privatperson har jeg bestilt en hel del datating... Av en rekke butikker.. PSdata har tidligere vært en favoritt, men de faktum at de har trasig utvalg har gjort det nødvendig å anvende andre butikker også... Psdata ser jeg på som en stabil og gjennomsnittlig grei butikk, alt er ok.. ingen problemer på noen måte. (har totalt kjøpt for ca 15-20tusen elns, så vet hva jeg snakker om) Komplett har vært flinke, bestilt en del fra dem i det siste, PSUen min kom etter drøye 4arbeids dager, etter tid viste det seg at den var defekt... Fikk tilsendt ny på flekken jeg nevte det, og hadde en ny PSU 3 dager etter at jeg meldte ifra om at den jeg hadde fått var defekt. Microplex... må si jeg er litt skuffa, de brukte 3 dager lengre enn komplett, alt jeg bestilte sto oppført som "på lager" så gikk faktisk over en uke før jeg fikk stuffet (6 arbeidsdager) Ikke så galt, men.. fikk ikke sukkertøy heller! Netconnection var flinke, sendte meg mail ang at de ikke hadde varen på lager, ga meg andre tilbud og var meget samarbeids villige. + at de har meget godt utvalg på vannkjøling Noen var inne på at komplett bynte å slurve og slite.. det kan være pga at de har meget mange bestillinger de skal pakke.... uten nok folk til å pakke... eller litt for småe lager. (Bestiller mest fra jobben sin leverandør atm, så merker ikke så mye til komplett lengre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå