Gå til innhold

Elendig av Komplett.no !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg aldri hatt direkte problemer med Komplett.

Eneste som må være, er vel en retursak for et par år siden. Da tok det jo en mnd før de engang så på den (det mest irriterende var vel at de hadde den i 25 dager, og når de først begynte å se på den, så ble den ferdig iløpet av timer :p ), men da jeg sendte inn en HDD for et par mnd siden, fikk jeg bekreftet at de hadde skjerpet seg der. 3-4 dager.

 

En gang jeg mottok en pakke, var det en vare som manglet.

Ringte/sendte mail til lageransvarlig. Varen ble pakket og sendt samme dag.

Dette er såklart noe man bør kunne forvente, men det viser altså at Komplett stiller opp til disse forventningene.

 

Når det gjelder retur til bedriftskunder, er de jo selvfølgelig ikke pliktet til å ta retur, og det er jo helt opp til Komplett om de vil gi et negativt inntrykk eller et veldig positivt inntrykk (ved å si f.eks "du har EGENTLIG ingen rett til å få varen din tilbake, men vi gjør et unntak da"). Dette er noe de fleste kunder ville oppleve som positivt.

Jeg hadde i dette tilfellet blitt utrolig frustrert dersom de hadde tviholdt på lover&regler istedet for å "gjøre et unntak" som hadde fått meg til å føle meg verdsatt som kunde.

 

 

Når det gjelder sending av pakker, har jeg erfart at det er varierende, men at Posten også spiller en aldri så liten rolle.

Jeg synes altså det er mer korrekt å si f.eks. "Jeg bestilte pakka på Mandag, og den ble levert på Sandefjord Postkontor på Tirsdag" enn å si "Jeg bestilte pakka på Mandag og jeg fikk den på Lørdag".

 

Fra og med det tidspunktet pakken er levert, har Komplett ingen "innvirkning" på den.

Lenke til kommentar
jeg makter ikke å forstå at en uke med postgang er så ille.

Jeg er vant med det og selvfølgelig plager det meg til tider, men man må leve med det. Det er neppe Komplett sin skyld om posten ødelegger dagen.

Som det står i innlegget vårt, så sendte 2 andre nettbutikker bestilling på 2 dager i samme tidsperiode - dermed utelukker vi postens skyld i saken !(denne gangen...)

 

Er det virkelig så ille at dere aksepterer så dårlig service ? Vi lever jo ikke i 1970 tallet lenger !

Det finnes som tur er mange andre å gå til...

de ganger jeg opplever dårlig service så får butikken høre det, og de får sjansen til å rette opp.

 

et godt eksempel er Netshop.

8910en ble returreg. første gang, så sendt på nytt og igjen returreg. Ringte til dem og fikk den sendt til skolen med budbil.

Lenke til kommentar

Komplett.no har tapt seg litt... kanskje de har blitt for store? Det er ihvertfall ikke systemene dems, som er problemet nå for tiden. Leveranseproblemer, treghet osv osv, har de hatt i snart 3/4 år, mens det nye systemet kom ved påske.

 

For et år siden, sendte Norek samme dag hvis man bestilte før klokka 12 - 13 tida. Nå er man heldige om de sender i løpet av en uke. Dette er rett og slett ubrukelig og langt under det man kan forvente av et så stort firma.

Lenke til kommentar

hvis d eg bestille e på lager å ikkje blir pakka innen ett døgn har butikken gjort ein dårlig jobb... vett at dei ikkje pakke å sende lørdag å søndag så dei dagane rekne eg ikkje med...

posten skal ta max 3 dager til meg... mer tid er faen så dårlig...

sist eg bestilte... var vel fra microplex... eg bestilte ein kveld... neste dagen blei d pakka å innlevert på postkontoret ca 17:00 neste dag... klokka 14:30 dagen etter igjen lå pakken på postkontoret mitt... men utleveringa er påfølgende dag.

(dersom eg ikkje tar med meg kollinr å spør etter den samme dagen)

butikker som bruker mer tid på å pakke er ikke verd å bestille fra...

1 uke på ei bestilling er faen i helvete så lenge dersom alt var på lager...

men vil ikkje utale meg om kim sin feil d e... komplett sliter som sagt.....

feil på anlegget derras...

eg har fått 3-4pakker totalt fra komplett tror eg... å har bestilt med andre.... aldrig tatt mer enn 1 døgn til pakk, så max 3 dager med posten.... somregel har vi hatt pakken etter 3døgn totalt.... veldig fornøyd med komplett....

men eg handle jo der eg får mest for pengene å er mest fornøyd....

folk handle ikkje der dei har dårlige erfaringar......

Lenke til kommentar
Har handla endel på Komplett, og de er greie (så lenge man bestiller det man skal ha, takler at det tar litt tid for Posten å sende, osv.)... Dog, de er ikke mine yndlinger... Det er bare det at de har litt bedre utvalg av lydkort enn de fleste andre webshopene. (Hvem gidder vel å kjøpe SoundBlaster?)

Enig. Komplett.no har et godt utvalg, dog ikke like imponerende som før. ... ... (kanskje fordi konkurrentene var så tragiske før ? )

Lenke til kommentar

tror du kan ha mye rett i d ufo.... nivåt er gått ganske mye opp på nettbutikker.... før trona komplett mer eller mindre alene.... nå er d mer likegyldig kor folk handle... er mye mer netthandel... å mer butikkar å velga mellom...

personlig sjekke eg opp på hardware kor ting eg skal ha er billigst... eg vil jo ikkje betala mer enn nødvendig....

ska eg ha flere ting er d verre å velge... gidder ikkje legge sammen allt... bare dei har alt eg skal ha å ikkje e for dyre på noe....

Lenke til kommentar

Men det er ikke nokk med det ! På grunn av at vi er en bedriftskunde, FÅR VI IKKE bytte eller levere tilbake feilbestilte varer !! Helt utrolig ! :thumbdown:

 

PS. Vi har selvsagt kansellert våre andre bestillinger hos komplett....

Har du ringt komplett, og snakket med de vedr. bytte. Var borti nøyaktig samme situasjon i denne uka, og en rask telefon var nok ........

 

PS det lønner seg ALLTID å være hyggelig i telefonen, her som ellers

Lenke til kommentar

Komplett har gått rett til helvete. Bestilte fire ferdige pc'er derifra i april. Endte med at jeg mått kjøpe alt i deler og bygge de selv fordi komplett ikke kunne (pga av at de ikke fikk tastatur fra logitec og det var "umulig" og levere pc'en med f.eks keytronic) :(

Lenke til kommentar
Forklar da hvorfor vi blir diskriminert bare fordi vi er en småbedrift...??!!

Du blir da slettes ikke diskriminert - du har samme rettigheter som alle andre bedrifter; små som store.

 

Bortsett fra muligens et par dagers somling med å sende ordren kan jeg ikke se noe som helst som Komplett har gjort feil her. :roll:

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
tror du kan ha mye rett i d ufo.... nivåt er gått ganske mye opp på nettbutikker.... før trona komplett mer eller mindre alene.... nå er d mer likegyldig kor folk handle... er mye mer netthandel... å mer butikkar å velga mellom...

personlig sjekke eg opp på hardware kor ting eg skal ha er billigst... eg vil jo ikkje betala mer enn nødvendig....

ska eg ha flere ting er d verre å velge... gidder ikkje legge sammen allt... bare dei har alt eg skal ha å ikkje e for dyre på noe....

Men fordi de fleste andre nettbutikker har blitt å mye bedre, blir det mer og mer viktig å beholde de kundene man har. Skal man lykkes, så kan man ikke legge seg bakpå og si "Vi er Komplett, størst i landet. Alle vil handle hos oss".

 

For meg, så virker det som om Komplett har gjort nettopp det. Det er lite forbedringer som jeg kan se fra den kanten over de siste tre årene. Det har heller blitt dårligere (de fjerna et glimrende retursystem, de er trege og ting står til plukking i en uke (bruker de gamlinger med gåstol til å plukke? )).Og da når konkurrentene stadig blir bedre, har Komplett et reelt problem.

Lenke til kommentar

Kjenner meg faktisk ikke igjen i erfaringene som blir framsatt her. Har nettopp bestilt ny laptop m/tilbebør fra dem til over 19 000, og det tok 5 minutter fra jeg bestilte, som forøvrig var en søndag, til de hadde begynt å plukke varene. Dagen etter (mandag) ble pakkene levert inn på posten, og 2 dager senere var den på postkontoret.

 

Har også bare gode erfaringer fra tidligere med komplett.

Lenke til kommentar

Jeg handler på komplett mest fordi da vet jeg at jeg får det jeg skal, for det har jeg alltid gjort. Men noen ganger går jo veien til andre webshopper, men det er fordi de kanskje er billigere eller at komplett ikke har det inne på lager akkurat da.

 

Handler også på komplett på grunn av utvalget deres. Handler derimot nesten ikke på PSdata i det hele tatt, av den enkle grunn av at deres utvalg appelerer veldig lite til meg.

 

Får håpe komplett skjerper seg litt.

Lenke til kommentar

et lite tips..... komplett har størst utvalg... men trenger du å kunne velge mellom 4-5-6 forskjellige produsenter på alt?

bruk hardware.no sin søkemotor for å se kor ting er billigst....

så handler du hos den billigste som har alt.... får du dårlige erfaringer med butikken gi den dårlig karakter på evalueringa til hardware.no... å du kan jo sjekke før du handler om folk sliter med butikken....

Lenke til kommentar

Tips til dere som starter bedrifter og tror at ting som bestilles kan komme 2-3 dager etterpå.

 

Alle innkjøpsplaner SKAL beregnes med to ukers leveringstid, minst... Jeg har gått på den blemma mange ganger, spesielt når ting er litt kritisk. Etter å ha driti seg ut et par ganger så setter man seg ned og skriver planer for hvordan man skal håndtere f.eks. alvorlig serverkræsj der hele/deler av maskinen må byttes ut.

 

Vi har på jobb liggende nok deler til å få midlertidige løsninger opp, i tillegg beregner vi to uker levering av nye deler. Hadde vi hatt flust av penger har man såklart 24/7 onsite 4 timer service fra IBM eller lignende aktør.

 

Kort oppsummert: 1 uke er helt OK leveringstid...

Lenke til kommentar

En ting som jeg syntes var irriterende er at posten ser ikke ut til å sende på lørdager eller søndager.

 

bestillte fra komplett, har bestilt fra andre steder før å må si at de er ganske dårlige på levering, i og med at andre klarer det bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...