Gå til innhold

Elendig av Komplett.no !


Anbefalte innlegg

Ok, Mr feilfri !

Forklar da hvorfor vi blir diskriminert bare fordi vi er en småbedrift...??!!

Hadde jeg feilbestilt som privatkunde, kunne jeg bare benyttet meg av angrefristen!

Men det finnes vel kun punkt 3. som er riktig :cry:

Jeg klarer faktisk ikke se hvordan dere blir diskriminert.. I og med at dere er bedriftskunder så finnes det lover.. Og disse lovene gjelder for ALLE bedriftskunder..

 

Om dette slikt et kjempeproblem for deg, så handler du som privatperson neste gang da vettu! Jiiises

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg jobber i Posten og om du så hadde bestillt fra 100 butikker samme dag så ville du fått en vidt forskjellig ankomsttid på alle pakkene. Grunnen er at posten blir sendt fram og tilbake og hit og dit. Og alt sånt. En uke på en pakke er veldig bra tid.

1 uke for en pakke er veldig bra tid???

 

Fra posten.no (Servicepakke):

 

Fremsendingstid

1 – 5 arbeidsdager avhengig av strekning.

 

1 uke er MEGET ELENDIG det!

Fem arbeidsdager pluss helga blir en uke.

 

Uansett, det er jo bare å sjekke sporinga, så ser man om det er posten som har skylda.

 

At en bedrift har andre rettigheter i forhold til returer er ikke komplett sin feil. Det er noe du bare må leve med. Hvis det er et problem får du bestille i ditt eget navn, som privatperson, men da kan du ikke trekke fra mva. Du får ikke både i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Det er ikke posten som er et problem i forhold til komplett, det er ordrebehandling,pakking og utsendelse fra lageret deres.

Det tar posten kun 2 dager fra den er sendt fra komplett/andre til den er på postkontoret.

 

det er komplett som har problemer og det står nå på sidene deres også.

Lenke til kommentar
Nei! Ærlig talt! Fort gjort å trykke feil?! Vel, er man så dum at man ikke sjekker, dobbelt sjekker, trippelt sjekker og ikke klarer å trykke på rett ting, så er det fortjent å få feil vare.

Enig det er ikke fort gjort feil av meg men det kan hende den beste fra tid til annen (et bedre utrykk)

Lenke til kommentar

Synes folk skal holde seg til det personen skriver i innlegget og holde det på et seriøst plan.

Et forum er til å diskutere med hverandre,men ikke å gå direkte på personer med å si at han er dum og tykk i hodet.

Da synes jeg at det går over streken her på forumet. :nei:

 

Vi alle kan være uenig om ting og derfor er forum til,men man skal ikke gå personlig på folk.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Meget interessant hvor mye forskjellige meninger et så enkelt innlegg kan skape...

Må si at jeg er meget overrasket at det er så mange som aksepterer dårlig kundebehandlig av aktører som har som sitt levebrød at yte service !

At det finnes mange som ikke kan holde seg til saken uten begynner med personangrep, forbauser meg derimot ikke det minste... På den punkten ønsker jeg at vi var kvar på 70 tallet! Da var ord som respekt og høflighet fortsatt i bruk...

 

Vi har iallefall fått bekreftet av mange andre at Komplett.no ikke tar sine kunder på alvor, bedrift eller privat.

Heldigvis kommer den typen av aktører å falle fra når det går opp for alle at man MÅ kunne - og skall !! - forlange valuta for pengene sine!

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt problemet her. En uke i virkedager er, som tidligere nevnt, litt mye, men ingen verdenssensasjon, en uke med eventuelle helligdager og helger er helt normalt. Grunnen til at det ikke er mulig å sende tilbake feilbestillinger er rett og slett fordi en bedrift ikke havner under forbrukerkjøpsloven, og det er dermed ingen krav til bedriften i å følge denne. Om man vil komme under forbrukerkjøpsloven, kan vel man alltids betale litt mva og bli vernet av loven..

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt problemet her. En uke i virkedager er, som tidligere nevnt, litt mye, men ingen verdenssensasjon, en uke med eventuelle helligdager og helger er helt normalt. Grunnen til at det ikke er mulig å sende tilbake feilbestillinger er rett og slett fordi en bedrift ikke havner under forbrukerkjøpsloven, og det er dermed ingen krav til bedriften i å følge denne. Om man vil komme under forbrukerkjøpsloven, kan vel man alltids betale litt mva og bli vernet av loven..

Vet ikke hvem som har skrevet noe om problemer...

Vårt innlegg var ment som ren opplysning / varning til andre brukere som forhåpentlig klarer å styre unna denne typen aktører. Fast å andre siden, hvis det blir mange nok som får sitte med varer for noen tusenlapper som man ikke vil ha / ikke får brukt, ja kanskje flere hadde begynt å forlange litt mere service for pengne sine !

Lenke til kommentar
Vet ikke hvem som har skrevet noe om problemer...

Vårt innlegg var ment som ren opplysning / varning til andre brukere som forhåpentlig klarer å styre unna denne typen aktører. Fast å andre siden, hvis det blir mange nok som får sitte med varer for noen tusenlapper som man ikke vil ha / ikke får brukt, ja kanskje flere hadde begynt å forlange litt mere service for pengne sine !

Er det du prøver å få fram at Komplett.no er uprofesjonelle??

 

Edit: burde ikke denne posten stå under webshoperfaringer?

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
1 uke for en pakke er veldig bra tid???

 

Fra posten.no (Servicepakke):

 

Fremsendingstid

1 – 5 arbeidsdager avhengig av strekning.

 

1 uke er MEGET ELENDIG det!

1 uke er vel det posten.no spesifiserer... utenom tiden det tar å pakke, si at det tar 1 dag fra bestilling til pakken er levert til posten (kommer ann på hva tid på dagnet du bestiller) og 2 dager helg, så har han pakken i løpet av 4 arbeidsdager..

Lenke til kommentar
Det gjør de slettes ikke! Bestilte 1 stk. Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs idag tidlig kl 08:02 og ordren er enda ikke lagt til plukking. Det vil si at det blir sendt tidligst mandag! Det er for dårlig!

Du vet at det ikke bare er deg som bestille fra komplett? Det er faktisk normalt at du kommer bakerst i køen når du bestiller noe. Eller har du egen avtale med komplett, sånn at du kommer først i køen hver gang. Hvis du har det så skjønner jeg selvfølgelig frustrasjonen din... :nei:

Lenke til kommentar

Vel siden vi først er inne på tregheten hos Komplett, det tok dem 2 måneder å refundere penger jeg la ut for porto til en service. Og dette etter at jeg hadde sendt 15 eposter og trua med forbrukerrådet. Komplett sliter stort om dagen, ikke bare grunnet nytt system, men udugelige ansatte som ikke kan opptre profesjonelt eller følge selskapets retningslinjer eller norsk lov.

Lærte heldigvis fort, har holdt meg unna komplett i 3 års tid nå, men garantier gjelder jo tross at helt opp til 5 år :p

 

Men som for så mye annet her i verden gjelder de tre T'ene.

Ting Tar Tid!

Lenke til kommentar
Vet ikke hvem som har skrevet noe om problemer...

Vårt innlegg var ment som ren opplysning / varning til andre brukere som forhåpentlig klarer å styre unna denne typen aktører. Fast å andre siden, hvis det blir mange nok som får sitte med varer for noen tusenlapper som man ikke vil ha / ikke får brukt, ja kanskje flere hadde begynt å forlange litt mere service for pengne sine !

Nå er det jo sånn at PRIVATPERSONER kan levere tilbake ting de har bestillt/fått feil, men siden du/dere som liten bedrift har bestillt derifra og unngår mva., så har ikke du/dere den retten.

 

Alle andre bedrifter stiller jo likt som deg. Det er ikke komplett som hindere deg i å levere tilbake produktene, men loven.

 

Jeg kan med min hånd på hjertet si at jeg ikke har hatt seriøse problemer med komplett og har bare mottatt god service, og jeg har handlet der MANGE ganger.

 

Tror forresten ikke komplett går dukken med det første, de er etablert seg mange steder i utlandet også.

 

 

OK, komplett klarte kanskje ikke levere kjapt nok til deg nå, og andre har hatt problemer med det samme, men dette opplyser komplett på sine sider. Det er sommer og komplett er ikke akkurat den minste webshoppen du finner, så klart de sliter litt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at en ukes leveringstid er for lenge. Når det gjelder returrett er det korrerekt at dette ikke gjelder firmakunder. Allikevel er det jo ingen lov som forbyr Komplett å gi returrett til firmakundene også. Det hadde kanskje gjort at flere firmaer hadde handlet der også. Jeg sitter selv og handler datautstyr for et firma, og vi kjøper inn PCer. servere, nettverksutstyr og annet for 5-600K pr år. Av og til er det faktisk ting som haster å få levert, og da er erfaringen at man styrer unna de webshop'ene som hovedsakelig leverer til privatmarkedet. Det siste året har jeg gjort alle mine firmainnkjøp hos Dropzone. Disse selger kun til firmaer, og har en vanvittig fokus på leveransepresisjon. Hvis du bestiller en vare som er merket som lagervare, har du den på døra en eller to dager etterpå. Nå handler jeg bare hos dropzone.no.

Lenke til kommentar

Er komplett og andre webshoper serviceinnstilt så gir de også returrett til firmakunder, selv om loven ikke krever det. Det er jo snakk om å beholde kunder som ofte har en betydelig større omsettning pr kunde enn en vanlig privat person, både når det gjelder pr ordre og året igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...