Gå til innhold

D70 og minnekort problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har et d70 og et 512 mb minnekort, men i raw format står det at jeg kun kan ta 47 bilder, dette er jo det er 256mb minnekort skal ta! hva har skjedd?

Last bildene over til PC'en, og formater kortet i kameraet. Sjekk deretter hvor mange bilder det står at du kan ta.

Deretter tar du så mange bilder du klarer. Du vil antakelig oppdage at kameraet konsekvent "underestimerer" antall bilder det er plass til. Å halvere antallet er nok litt drøyt, men vi får se hva du finner ut..

Lenke til kommentar

Det stemmer sånn nogenlunde det som står der. RAW bildene blir som regel fra 5 MB og oppover, avhengig av informasjonen som er i hvert bilde. I tillegg så må du huske på at det tallet som oppgis for en tom minnebrikke kun er et estimat (nettopp pga at størrelsen på hvert bilde varierer). Min 512 brikke viser vel 48 bilder, visst jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Så etterhvert når jeg tar en del bilder vil den ikke telle nedover når jeg tar bilde? eller vil den bare fortsette etter det står FULL

Hvis den oppfører seg som andre DSLR, rekalkuleres antall resterende bilder etter hver lagringssekvens, slik at den skal ikke vise full før det ikke er mer plass på brikken.

Lenke til kommentar
har et d70 og et 512 mb minnekort, men i raw format står det at jeg kun kan ta 47 bilder, dette er jo det er 256mb minnekort skal ta! hva har skjedd?

Min erfaring med 1 GB kort, er at man får rundt 94 bilder i RAW format på dette kortet.... Hvis du deler 94 på 2 får du :hmm: ... nettopp, 47. Så for meg høres dette helt logisk ut.

Lenke til kommentar

Jeg har også 512 Mb brikke på D70 og den viser att jeg får plass til 47 bilder når den er tom og tar bilder i RAW format, men jeg ender alltid opp med sted mellom 80-85 bilder på brikken når kameraet viser att det er fullt.

Lenke til kommentar

Jeg har også 512 Mb brikke på D70 og den viser att jeg får plass til 47 bilder når den er tom og tar bilder i RAW format, men jeg ender alltid opp med sted mellom 80-85 bilder på brikken når kameraet viser att det er fullt.

Hmm,RAW bildene til D70 er på 5.4mb så hvis du har ett 512mb brikke burde man få plass til 94bilder. :hmm:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...