Gjest mafister Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg har ikke Firewire på min PC, men jeg har et DV kamera med DV in/out på, og jeg har veldig lyst til å redigere film på PC!Derfor lurte jeg på om noen vet om det er mulig selv om man kanskje bare har USB eller noe? Lenke til kommentar
jogga Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Det er kanskje mulig, men ikke særlig gunstig. Du ser at USB bare oppererer med en maksimal hastighet på 12 megabitt per sekund, mens firewire oppererer på 400. Denne hastigheten trengs for å få overført filmen i sanntid. Over USB ville det kanskje ta et døgn for å overføre 30 minutt film. Ikke særlig kjekt. Det koster ikke mer enn ca 400 kr for et firewire kort. Hvis du vil ha med redigeringsprogram i tillegg, koster Pinnacle sin redigeringspakke ca 1000 kr. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Det går ikke. DV-film må kjøres over til PC`en i sanntid, og USB klarer ikke den hastigheten. Firewire-kort koster fra 600,- tror jeg... Kjøpte et StudioDV til 950,- (inkludert programvare) ANBEFALES!!!!! Lett å bruke, gir et meget proft resultat, og virker supert..... Lykke til.... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Joda, går helt fint det. Bare se her. http://www.trust.com/products/frame-produc...htm?artnr=12078 Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Dersom du skal handle et kort med firewire, har du nå en bra anledning til å skaffe deg et bra lydkort dersom du ikke har dette fra før. Soundblaster Audigy inkluderer en firewire port. Player utgaven av kortet koster mindre en kr.700,- Du finne den rimeligste butikken i Prisguiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå