Gå til innhold

Nytt skjermkort - 9800PRO vs X800PRO


N_R

Anbefalte innlegg

hei, vurderer å oppgradere fra mitt noe utdaterte 9000, til enten 9800 eller X800. Boksen det skal i er en XP2500 med 1 GB ram. Siden jeg får det på hjemme-pc ordning er forskjellen i praksis bare en 700-800 spenn, men er det verdt det? Eller er min lille Barton ikke kjapp nok til å dra ut alle kreftene av X800???

 

Men hvordan er det med strøm og støy? Virker som det er omtrent det samme når det gjelder 9800 og X800? Tror jeg har 250W strømforsyning i burken min, kan kanskje bli litt lite.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x800 bruker like lite strøm som 9800 pro, så det er ikke noe problem.

 

Kjøp uansett x800 om det er så lite ekstra du må betale. Greit nok at Berton'en din kanskje ikke vil kunne henge med 100%, men du vil absolutt merke forskjellen.

 

Ellers, så kjøp x800, så selg det, og kjøp en 9800 pro billig ^_^ Hadde ikke kostet meg mye arbeid å tjene noen penger der, om de prisene du må betale stemmer med det du sier.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ellers, så kjøp x800, så selg det, og kjøp en 9800 pro billig ^_^ Hadde ikke kostet meg mye arbeid å tjene noen penger der, om de prisene du må betale stemmer med det du sier.

 

-Stigma

Vel, ja, men blir mye styr for ingen ting. Blir vel ca 1200 netto kostnad etter skatt og sånn for et 9800 og 1800-1900 for X800 - hvis jeg får tak i det Sapphire-kortet til 3400,- da, markedet er jo støvsugd....

 

Ops... :blush: glemte å si at jeg har en 1280x1024 LCD, og ikke har planer om noe heftigere skjerm med det første. Er det allikevel "nødvendig" med X800?

Endret av N_R
Lenke til kommentar

Hvis det koster så lite mer, kjøp X800

på hightech sin side står det at X800 =dobbelt så god som 9800pro, og det stemmer for så vidt, x800 har 16 pipelines, mens r9800pro har "bare" 8 pipelines, samt lavere klokkehastigheter enn x800..... :yes:

 

så gå for x800 hvis det bare koster 700 kr mer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...