sticky Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei! Nå har jeg blitt en stol eier ev et nytt system. Har aldri vært noe stor på overklokking, men etter en del søking frem og tilbake har jeg fått med meg noe. Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 2x Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM i raid Saphire readeon 9800xt ultimate edition først prøvde jeg å klokke det uten å egentlig å skjønne en dritt av hva som stod i biosen. trådde selfølgelig forsiktig frem, men kom ikke lenger en [email protected]. Selv om jeg har blitt anbefalt annen ram til overklokking måtte jo systemet kunne gå lenger! Så nå har jeg prøvd en hel del etter endel snusing i forum og *google* og fått den til [email protected]. det jeg da lurer på er innstillingene mine.. tør ikke å "herje" for mye hvis det skulle skjære seg.. i bios står det følgende: CPU Operating Speed 3000(200) -ext. clock (CPU/AGP/PCI) 200/66/33 MHZ -Estimated New Cpu Clock 3000MHz -N/B Strap CPU AS BY CPU -DRAM Ratio (CPU:DRAM) BY SPD (1:1) -AGP Ratio (CPU:AGP:PCI) AUTO (6:2:1) x-Fixed AGP/PCI Frequency 66/33 CPU POWER SUPPLY CPU Default x-CPU Core Voltage 1.525v DDR SDRAM Voltage 2.6 AGP Voltage 1.55v Etter justeringer ser det slik ut: CPU Operating Speed User Defined -ext. clock (CPU/AGP/PCI) 234/66/33 MHZ -Estimated New Cpu Clock 3510MHz -N/B Strap CPU AS BY CPU -DRAM Ratio (CPU:DRAM) 5:4 -AGP Ratio (CPU:AGP:PCI) Fixed (66/33) x-Fixed AGP/PCI Frequency 66/33 CPU POWER SUPPLY CPU Default x-CPU Core Voltage 1.6v DDR SDRAM Voltage 2.6 AGP Voltage 1.55v Hvordan se dett ut? Er det noe jeg bør gjøre om? Kanskje klare å få mer ut av systemet? Den "boxed" vifta ligger på 58 grader. Og så er det skjerm kortet. Det har jeg ikke klokket i det heletatt. Lurer på hvordan steppingen Bør foregå? Skjermkort: Core clock 411.8 MHz Memory Clock 364.5MHz Hehehe og en siste ting... En anbefaling på en cpu vifte hadde vært kjekt. Boxed bråker noe utta He***** Håper det ikke ble for mye på en gang, På forhånd takk! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Last ned Prime95 for å se om systemet er stabilt. Lenke til kommentar
sticky Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 kjørte gjennom Prime95. Med torture test.. fikk en critical error, men skjønte ikke så mye av det... Kjører en test gjennom prime net nå, så får vi se hva som skjer. Men er det ingen som kan komentere slik jeg har gjort det, om det ser greit ut osv? hva med skjermkortet og cpu vifte? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 SP-94 (eller var det 7?) skal være en av de beste kjøleribbene på markedet Den finner du på microplex. Skjermkort klokking har jeg ikke så mye peil på Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hehehe og en siste ting... En anbefaling på en cpu vifte hadde vært kjekt. Boxed bråker noe utta He***** Håper det ikke ble for mye på en gang, På forhånd takk! Mist frostbite skal være bra eller den swiftechen som jeg ikke husker navnet på Lenke til kommentar
sticky Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 SP-94 (eller var det 7?) skal være en av de beste kjøleribbene på markedet Den finner du på microplex. Lurer på om det ikke blir en sånn ja... bor ikke langt fra microplex heller så det er jo bare å hive seg i bilen til uka.. Ingen som kan komentere klocking av cp ram og skjemkort? Prøvde Prime95. men fikk error og skjønte ikke en dritt av feilmelfingen! Lenke til kommentar
Valent Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 får du feil i prime så er det pga av systemet ikke er stabilt, øk vcore litt. Overklokking av skjermkort. 1. last ned Omega Ati Drivere, så klokker du 5 og 5 mhz til du ser artifacts, ser du artifacts så går du litt ned i hastighet. har hørt at 9800xt er meget varm fra før av.. men klokke må du absolutt!!! link til overklokkingsdriver: http://www.omegacorner.com/ da får du en meny til i din "ati" kontrollpanel som heter Radlinker det er der du overklokker, finnes også mange programmer du kan benytte deg av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå