John_Torvald Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Har akuratt satt på ny cpu kjølar m AS5 og tunnel frå toppen av kabinettet m vifte ned til Cpu kjølaren ( Tt Silent Boost. ) men sys tempen har gått opp, får låg CPU på 60-65idle og Load = system av... mens systempen låg på rundt 25-30. Nu er det CPU idle 30-35 og Load 40-45 men systempen ligg ca på 35-45.. Any idea what it might be? har fått litt mindre luftstrøming trur eg.... men eg veit ikkje sjå bilde; http://home.c2i.net/Indreboe/Kabinett/DSCF0173.JPG http://home.c2i.net/Indreboe/Kabinett/DSCF0174.JPG http://home.c2i.net/Indreboe/Kabinett/DSCF0174.JPG I toppen er det ei vifte PSU suger luft og i Sida er det ei kabinett vifte, har og vifte undre HDD Ka kan eg gjere for å få ned systemp? Sorry..... LITT store bilde.... Endret 2. juli 2004 av John_Torvald Lenke til kommentar
eiD Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Sorry..... LITT store bilde.... LITT?? tror jeg ville gjort om bildene til linker eller resiza dem....fort! Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Systemp på 35-45 er helt grei temperatur, jeg skal ikke komme med noen påstander på hvorfor den har blitt varmere, men siden den holder seg under 60c så er det bra nok. Du bør helle se det på den positive siden at CPU-temperaturen har gått ned Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det var jo ikke akkurat en vakker mod da men. Så lenge det er funksjonelt så... Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Det var jo ikke akkurat en vakker mod da men. Så lenge det er funksjonelt så... What do you mean..... It's beautiful... Men kom m idear då istaden for å dysse mitt arbeid! Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg ville heller valgt å laget et hull i kabinett DØRA... og et rør inn derifra inn til CPU (alene) Dette ville gitt det bedre luftstrøm samt god kjøling til CPU... Evt noe lignende til andre vita organer... Du kunne koblet et rør ut med en 80mm vifte ytters (like ved døra).. *tegner like godt* omg, er alt annet enn grafiker... Bilde, (btw, Dynamiske whatever er ikke lov i ting) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Enig med sistnevnte taler. Mye enklere å montere vifte / rør i sidedøra, fremfor "digre" deler fra en utslagsvask. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hva i **** har du gjort med skjermkortet ditt. ser ut som om du har helt sølvglitter over den jo. helt inne ved AGP porten? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 grunnen til at sys har blitt varmere kan jo være at du ikke har noe plass til luftgjenomstrømning da, du har jo stappa kabbise ditt fult, pluss at det kan ha noe med at det er sommer nå. Da blir tampraturene fort 10-20 grader høyere.. Men som niclas sier, ta røret ditt fra sidedøra. Da før du jo i allefall litt luft gjenom der. Du kan jo prøve å ta en lite opprydning i kablene dine også, gjre ide kablene runde med noen strips f.eks.. da kommer mere luft gjenom... BTW: nice tegning niclas Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 JoJo, men kva gjer du når du skal ha opp døra? Problemet blir jo då å få røret festa slik at det helder heile tida.... Og sånn som det står no , suger den øverste vifta inn ( der m grillen ) og så lengre nede tar kabinett vifta og suger endå meir.... Dvs meir kald luft, skulle eg ha hatt det i døra ville eg ikkje ha hatt den samme luft strømmen... men eg er ikkje ferdig... skal sjå om eg skal hive ei vifte i døra etter kvert.. har ikkje fleire grillar no... Btw; Det ligg ikkje noke støv v AGP porten.... Er sånn da ska vere ( R9800Pro ) Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg vet hvorfor sys-tempen din har gått opp... sier seg nesten selv hvis en har litt normale fysikk-kunnskaper Hvor tror du varmeenergien fra cpu-en din ble av da du monterte en ny kjøler? Forsvant den på mystisk vis? Gjemmer den seg kanskje inni den nye kjøleren? Nei! Den blir selvfølgelig avgitt av metallet i kjøleribbene, og spredd ut i lufta rundt kjøleren. Dermed stiger sys-tempen. .... og det kan naturligvis også spille en rolle at airflow'en har blitt vesentlig dårligere etter at du monterte i de gigantiske rørene. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hehe... rart ingen sa d før jonmagne.... varme forsvinne ikkje av seg sjøl... du må ha masse luft for å flytta varmen... stenger du luftgjenomstrømninga stopper du opp mye av forfluttningå av luft... en grei regel for luft kjøling er at sug inn nede å blås ut oppe... varm luft stiger oppover..... vifter på PSU drar luft fra inni kabinett å blåser ut bak... så er ikke så lurt å ha noe som drar inn vedsidenav d som blåser ut noen steder.... eg sitte å jobbe med å laga kabinett sjøl i aluminium eller noe men eg e litt usikker på kossen alt ska ver så eg utsetter d til eg vet ka eg vil ha... å kossen eg ska ha alt... men filter på innsug kan ver lurt... eg har ikkje d nå men ska ha når eg bygger kabinett... eg har sånnet plexi kabinett nå... ikkje så bra kjølemessigt... å ser skikelig stygt ut med filter:) men ska ordna noe når eg lage meg te kabinett sjøl:) eg driver å planlegge opplegg for å suga inn luft nede rett inn på prosessorkjølaren.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå