toni Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Skal omsider kjøpe digitalkamera og prøver å orientere meg i jungelen av ulike kameraer.. Jeg er nybegynner og trenger et enkelt og brukervennlig kamera, og jeg har tenkt å bruke rundt 2000 kr. I den forbindelse lurer jeg på hvor stor optisk zoom man trenger, samt hvor viktig det er at kameraet har oppladbare batterier? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvor stor optisk zoom avhenger helt av hva du skal fotografere, men 3x er det normale for kompaktkameraer og dekker vel de fleste normale bruksområder. 10x zoom kan være kjekt hvis du driver med naturfotografering etc. men da er stativ nesten påkrevet for å få skarpt bilde. Oppladbare batterier er ett krav mener nå jeg. Batteriforbruket på et digitalt kamera er såpass stort, så hvis du kun skal bruke vanlige tørrbatterier så blir det en bra kostnad. Av oppladbare batterier så skilles det mellom "vanlige" AA batterier og spesialbatterier. AA er det rimeligste og enkleste (og mest praktiske i mine øyne), men spesialbatterier har en tendens til å være mindre fysisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå