Nailfox Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Trenger hjelp til å kjøpe meg ny printer til hjemmekontor. Har disse behov: - Skanning av negativer - Skanning av bilder - Printe på CD/DVD - Printing: s/h 40%, farge 20%, foto 40% - Kopiering (dette er ikke viktig, blir brukt minimalt) Når det gjelder skanning, har jeg en drøss med negativer og bilder liggende (2-3 Rema1000 poser). Har intet behov for dyr filmskanner. Det jeg trenger er en maskin som har alt i ett på ovennevnte. Utskriftskostnader ol, er uinteressant. Har sett på EPSON Stylus Photo RX500. Er noe usikker om denne kan printe på CD/DVD. Er det noen som har erfaringer med denne?? Hvis dere har andre (gode) forslag, kom med dem.. Takker på forhånd! Nailfox Lenke til kommentar
Nailfox Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Ja ja, det var da svært til mas på denne tråden da! Nå har jeg ringt Epson Norge, og EPSON Stylus Photo RX500 har ikke mulighet for å printe på CD/DVD (selv om det er en R300 printer, mangler RX500 "slot"'en til CD/DVD). Da står jeg like langt... Ser ut som jeg må gå for en flatbed skanner og en printer (argh , jeg som har liten kontorplass) Noen som har noen forslag nå?? Takk på forhånd.. Nailfox Endret 6. juli 2004 av Nailfox Lenke til kommentar
Nailfox Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Endelig!! Det ultimate hjemmekontor for oss halv-profesjonelle. Det blir nok denne modellen her: http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26562#1 Mulighet for multi foto scan, men kan ikke se at den kan ta dias. Noen som vet om den kommer med dias rammer?? Ifølge PC World vil veiledende være 2 799,- når den kommer i butikken. Ulempen er at den ikke kommer før på høsten Får vel bare smøre meg med litt solfaktor og tålmodighet imellomtiden... Lenke til kommentar
Nailfox Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 "MP-serien har antatt salgsstart 1. oktober " http://akam.no/art.php?artikkelid=8748 Ja, da får vi vel vente da? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 ang den printinga på cd\dvd!? Vet du om du kan bruke vilkensomhelts plate eller må du ha "spesielle" plater!? Lenke til kommentar
Nailfox Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Du må nok ha DVD/CD plater som er merket "Printable". De er endel dyrere enn "vanlige" plater. f.eks: denne? Har ikke kjøpt meg printbare plater enda. Regner med å bestille dette når jeg kjøper meg printer Har ikke snøring på kvalitet/merke når det gjelder printbare plater. Kanskje andre kan komme med inspill her? Nailfox Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 lurte litt på det selv.. eks hvis du brenner video plater krever dette litt "dyre" plater... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Printbare plater koster ikke mer. Jeg bruker Verbatim CD'er og DVD'er med printbar flate, fungerer utmerket. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Printbare CDR koster 59,- for 10-pack på Elkjøp/Lefdal for å nevne noe. Ang. printpare DVD-plater ligger disse ca. 1-2 kr. høyere i pris per plate. Canon Pixma MP750 koster forøvrig 2495,- på Netshop som er billigste jeg finner! LINK Dog ubekreftet, men dette er noe jeg må ha! Mangler bare WLAN da, men det får heller være... Lenke til kommentar
ymerguer Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei, en liten kommentar når det gjelder valg av CD-er. Jeg har snakket med flere produsenter, blant annet Terje Jansen i Canon. Han er en guru på dette området, og han har testet over 60 ulike CD/DVD-merker, på Canons egne skrivere. Det er flere merker enn det finnes tilgjengelig i det norske markedet... Han har kommet fram til at det kvalitetsmessig varierer VELDIG mye mellom de ulike merkene, men at de ikke ødelegger skriveren mekanisk. Han anbefalte følgende CD- og DVD-merker (og han har IKKE en avtale med de): - Verbatim (dyre, men bra). - Creation (ikke så dyre, men bra). OBS! DVD-platene fra Creation heter DVD-Pro! - Samsung (rimeligst, men også bra). - Maxell (også greie). Merk at dette er de siste produksjonene som får "bra"-stempel, og at eldre produksjoner kan være dårlige (eks. er Samsungs eldre plater dårlige, leveres i oransje pakker, mens de nye er i blå kartonger). Han sa at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom pris og kvalitet, men at det kan være en indikasjon. Anbefalingen er å unngå de rimeligste platene, da kvaliteten jevnt over er dårlig... Han sa også at en stor produsent som TDK lagde skuffende dårlige CD-plater for utskrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå