Gå til innhold

Multifunksjons printer m/utskrift på CD/DVD

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å kjøpe meg ny printer til hjemmekontor. Har disse behov:

- Skanning av negativer

- Skanning av bilder

- Printe på CD/DVD

- Printing: s/h 40%, farge 20%, foto 40%

- Kopiering (dette er ikke viktig, blir brukt minimalt)

Når det gjelder skanning, har jeg en drøss med negativer og bilder liggende (2-3 Rema1000 poser). Har intet behov for dyr filmskanner. Det jeg trenger er en maskin som har alt i ett på ovennevnte. Utskriftskostnader ol, er uinteressant.

Har sett på EPSON Stylus Photo RX500. Er noe usikker om denne kan printe på CD/DVD. Er det noen som har erfaringer med denne?? :hmm:

Hvis dere har andre (gode) forslag, kom med dem..

Takker på forhånd!

Nailfox

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, det var da svært til mas på denne tråden da! :cool:

Nå har jeg ringt Epson Norge, og EPSON Stylus Photo RX500 har ikke mulighet for å printe på CD/DVD (selv om det er en R300 printer, mangler RX500 "slot"'en til CD/DVD). Da står jeg like langt...

Ser ut som jeg må gå for en flatbed skanner og en printer (argh , jeg som har liten kontorplass) :wallbash:

Noen som har noen forslag nå??

Takk på forhånd..

Nailfox

Endret av Nailfox
Lenke til kommentar

Endelig!! :w00t::w00t::w00t:

Det ultimate hjemmekontor for oss halv-profesjonelle. Det blir nok denne modellen her:

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26562#1

Mulighet for multi foto scan, men kan ikke se at den kan ta dias. Noen som vet om den kommer med dias rammer??

Ifølge PC World vil veiledende være 2 799,- når den kommer i butikken. Ulempen er at den ikke kommer før på høsten :cry:

Får vel bare smøre meg med litt solfaktor og tålmodighet imellomtiden... :cool:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du må nok ha DVD/CD plater som er merket "Printable". De er endel dyrere enn "vanlige" plater.

f.eks: denne?

Har ikke kjøpt meg printbare plater enda. Regner med å bestille dette når jeg kjøper meg printer

Har ikke snøring på kvalitet/merke når det gjelder printbare plater. Kanskje andre kan komme med inspill her?

Nailfox

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Printbare CDR koster 59,- for 10-pack på Elkjøp/Lefdal for å nevne noe. Ang. printpare DVD-plater ligger disse ca. 1-2 kr. høyere i pris per plate.

Canon Pixma MP750 koster forøvrig 2495,- på Netshop som er billigste jeg finner! :thumbup:

LINK

Dog ubekreftet, men dette er noe jeg ha! Mangler bare WLAN da, men det får heller være... :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei,

en liten kommentar når det gjelder valg av CD-er.

Jeg har snakket med flere produsenter, blant annet Terje Jansen i Canon. Han er en guru på dette området, og han har testet over 60 ulike CD/DVD-merker, på Canons egne skrivere. Det er flere merker enn det finnes tilgjengelig i det norske markedet...

Han har kommet fram til at det kvalitetsmessig varierer VELDIG mye mellom de ulike merkene, men at de ikke ødelegger skriveren mekanisk.

Han anbefalte følgende CD- og DVD-merker (og han har IKKE en avtale med de):

- Verbatim (dyre, men bra).
- Creation (ikke så dyre, men bra). OBS! DVD-platene fra Creation heter DVD-Pro!
- Samsung (rimeligst, men også bra).
- Maxell (også greie).

Merk at dette er de siste produksjonene som får "bra"-stempel, og at eldre produksjoner kan være dårlige (eks. er Samsungs eldre plater dårlige, leveres i oransje pakker, mens de nye er i blå kartonger).

Han sa at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom pris og kvalitet, men at det kan være en indikasjon.

Anbefalingen er å unngå de rimeligste platene, da kvaliteten jevnt over er dårlig...

Han sa også at en stor produsent som TDK lagde skuffende dårlige CD-plater for utskrift.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...