Gå til innhold

Ny PC til mellom 5 og 6k,må være shuttle...

Anbefalte innlegg

Det er sabla trangt over allt i min shuttle.

Jeg hadde planer om å kanskje kjøpe en Zalman passiv chipsetkjøler, men det er så trangt og varmt der inne at jeg heller kjøper en stillegående vifte.

Ellers kunne det vært spennende å prøvd å kjøle en shuttle med vannkjøling.

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvorfor shuttelen min restarter seg hele tiden ?

Og mens den er på kommer det ganske ofte en lyd som høres ut som da man holder clutchen inne på en bil og gasser, hvis noen skjønner :p

Takker fro all hjelp =)

Lenke til kommentar
Kanskje cpu blir litt varm?

Kan det bety at jeg kanskje ikke har montert kjølesaken på bra nok? Som igjen betyr at jeg må skru den opp og ta ut den "skuffen med brenner, hd og floppy for å skru mer på den kjøletingen eller kjøpe mer kjølepasta å smøre på? Kasta resten av det jeg haddde tror jeg..

Lenke til kommentar
Kan det bety at jeg kanskje ikke har montert kjølesaken på bra nok? Som igjen betyr at jeg må skru den opp og ta ut den "skuffen med brenner, hd og floppy for å skru mer på den kjøletingen eller kjøpe mer kjølepasta å smøre på? Kasta resten av det jeg haddde tror jeg..

Det skal ikke mye til for å ta for mye kjølepasta på CPU'en. Det skal være et syltynnt lag med kjølepastaen på IHS'en. Du skal såvidt skimte overflaten til IHS'en gjennom kjølepastaen. Tar du for mye, blir CPU'en for varm, tar du for lite, blir det dårlig kontakt, og CPU'en går varm.

Du har ikke mulighet til å sjekke temperaturen i BIOS eller i windows? Et bra program som du kan laste ned til å sjekke temperaturen på CPU'en din heter SpeedFan ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kanskje cpu blir litt varm?

Det er nok cpu. Eller, hvilket skjermkort har du?

http://www.lavalys.com/ - last ned Everest.

Lenke til kommentar
Det KAN være virus, men det hørtes litt rart ut... Har du lastet ned alt som er på windows update av critical updates?

Ja det gjorde jeg med en gang..

White: Hva gjør det programmet som du sa jeg skulle laste ned?

Msblaster? :( Har norton da...

Launch : Jeg tror jeg tok på nok, men ikke for mye.. Har aldri gjort det før da.

Men skal begge de viftetingene på baksiden gå rundt? Har en mistanke om at bare den store gjør det :hmm:

Lenke til kommentar

hvorfor laster du ikke bare ned AIDA32 mon tro? det er et lite program som viser temperaturer, tester og alt mulig annet... www.download.com ;) om du har problemer med det andre programmet

JamesT :love:

Endret av JamesT^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hvorfor laster du ikke bare ned AIDA32 mon tro? det er et lite program som viser temperaturer, tester og alt mulig annet... www.download.com ;) om du har problemer med det andre programmet

JamesT :love:

Everest er vel bedre. Nye versjonen av Aida32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...