Hoax Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Strømledning ja, der sa du noe... Det som står på Shuttle infoen er "Kabler inkludert: Diskettkabel og IDE-kabel" Gjerrige skal de jammen være Du må altså ha en "KA Strømkabel m/EDB kontakt" Som de kaller den på komplett http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10175 Velg mellom 2 og 4 meter, det skal gå ann å legge den til i bestillingen du allerede har inne. Edit: Det følger ihvertfall med en 250 watt strømforskyning, bare ledningen som manglet. Er du full eller? Når begynte de å levere Shuttler uten strømledning? Det står jo for f at det kun følger med IDE kabel og diskettstasjon kabel... Hvis de har skrevet feil på komplett så bøyer jeg meg i støvet, men det er jo ikke min feil at de pøser ut feile og mangelfulle opplysninger vel. Hvis det betyr veldig mye for deg så kan jeg si fra om det fulgte med strømledning om ettpar dager. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Det er ingen vits i å krangle om det følger med ledning eller ikke, jeg har kjøpt ledning ihvertfall. Men de klarte ikke å lese mailen jeg sendte om at jeg ville ha den sammen med den andre bestlligen, så det ble en dyr kabel Komplett har utsatt den ubekrefta datoen Nå skal de visst få inn 19 stk den 14 da, håper de gjør det da. Hvis de faktisk gjør det så får jeg dataen når jeg kommer hjem fra ferien Har fortsatt noen spørsmål da, tenkte at jeg kunne spørre de her: 1. Hvis jeg innstallerer XP på maskinen trenger jeg å innstallere telenor adsl cd'en da? Prøvde det på denne dataen men da bare klikka alt så jeg måtte starte opp i sikkerhetsmodus og fjerne det jeg hadde lagt inn. Eller kan jeg bare putte i ledningen og surfe i vei? 2. Fant en 98 cd nå mens jeg rydda rundt dataen, burde jeg innstallere den hvis jeg må vente noen dager på å få tak ixp? 3. Hvis jeg legger inn Win 98 først hva gjør jeg for å evt. få det bort og/eller legge inn XP? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Nei, du trenger ikke installere Telenor CDen hvis du skal bruke XP Og for å installere XP etter Win98, setter du bare i CDen og enten oppgraderer (mens du er inne i Win98) eller så reinstallerer du (det ville JEG gjort) Du bare rebooter og starter XP installeringen fra CDen. Dette skal gå automatisk hvis du setter CD/DVD drev til å boote FØR HDD. _ johanf Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Tror jeg ville valgt Windows XP på en sånn PC, liten vits å legge inn Windows 98, men det gjør du som du vil. Synes XP er greiest å bruke å stille inn til f.eks internett. Du burde ikke legge inn både Win 98 og Win XP, blir ofte tull og det er nok ikke nødvendig, Win XP skal kunne kjøre det 98 kan. Legger du inn Win 98 så anbefaler jeg å fjerne det hvis du vil ha XP isteden. Å ordne internett oppkoblingen i Win XP er nesten selvforklarende, veldig enkelt. Trenger ikke noen programer fra f.eks Telenor. i Win 98 må du rote litt mere rundt for å få det til, er så lenge siden jeg brukte 98 at jeg ikke husker helt hehe. Første gangen du slår på PC'en kommer du nok rett inn i BIOS, og som johanf sier så stiller du inn "first boot device" til DVD brenneren. Lagre endringer å så omstarter den og installasjonen starter. Hvis du bruker samme kabel på harddisk og DVD brenner så må du nok flytte på en liten "Jumper" på DVD brenneren å sette den til "Slave" (Harddisk må være Master) Det står nok i manualen til DVD'en. Edit: Ja Komplett er helt håpløse på mail skulle vist ha ringt dem... Trodde det var mulig å logge inn å gjøre endringer på ordren som allerede var lagt inn Endret 9. juli 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Det skal være mulig å endre bestillingen din helt til den er sendt men det eneste valget på endre er å slette hele orderen Som sagt har jeg aldri bygd pc før, men jeg må altså in i biosen og endre noe der for å legge inn XP? Tok ikke helt det der med harddisken og dvdv brenneren og slave og sånn heller jeg da Lenke til kommentar
HEE Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det skal være mulig å endre bestillingen din helt til den er sendt men det eneste valget på endre er å slette hele orderen Som sagt har jeg aldri bygd pc før, men jeg må altså in i biosen og endre noe der for å legge inn XP? Tok ikke helt det der med harddisken og dvdv brenneren og slave og sånn heller jeg da hei... tror folket mener at du må sette at du skal boote på cd-romen..(dette gjør dh i biosen) men tror også at det er standard ? instilling. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Anette_ tror det er best å ta "problemene" etterhvert, du skjønner det bedre når du har satt sammen maskinen og sånnt. Mange som er flinke til å forklare her så du blir nok guidet frem hvis det er noe du får problemer med eller ikke skjønner. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Åkei, jeg lover å mase mer i denne tråden hvis jeg trenger mer hjelp Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Det er bra! "Mas" (Les spørr) hvis det er noe du lurer på istedenfor å gjøre no feil Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Det er bra! "Mas" (Les spørr) hvis det er noe du lurer på istedenfor å gjøre no feil Skal spørre hvis jeg lurer jeg Trodde tråden var blitt slettet i noe serverkræsh eller noe siden jeg ikke fant den så jeg lagde del 2 i "Hjelp jeg skal ha ny PC"-delen av forumet Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Dette blir dobbeltpost men lager en ny post for å komme med en opdatering.. Har fått alle delen i posten nå ,skal lese litt bruksanvisninger og så sette det opp i morra. Gleder meg! Lenke til kommentar
Launch Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Tøfft, du har samme Shuttle som jeg får om få dager Satte sammen en sånn for faren min nylig, morsom liten sak med stillegående strømforskyning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Dette blir dobbeltpost men lager en ny post for å komme med en opdatering.. Har fått alle delen i posten nå ,skal lese litt bruksanvisninger og så sette det opp i morra. Gleder meg! Hvordan går det? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 For noen kribler det mer i fingra enn andre ... _ johanf Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Har fått satt den opp nå, skal ike skryte på meg at JEG har satt den opp jeg har nok heller surra rndt og sett på at typen min satte den opp. Men den er ihvertfall oppe og jeg sitter på den nå. Må dra til drammen i morgen og kjøpe meg lang ADSL kabel... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Kjempebra at du har den up & go nå da, Gratulerer! Fungerer vel bra går jeg utfra (Du har lagt inn Windows XP nå ja?) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg har endelig fått min opp og gå igjen, etter at Komplett har skrudd litt i den. Jeg er egentlig storfornøyd, men nå er det en eller annen vifte som driver meg til vanvidd. Det er en lav høyfrekvent lyd, jeg tror dekslet må av og så må jeg stoppe litt vifter her og der for å se hvilken det er som bråker. Og nei, det er ikke min ICE vifte, for den har jeg byttet til en Sharkoon SL1 - stille! _ johanf Lenke til kommentar
Launch Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Kan være 3D kort eller PSU da Lenke til kommentar
johanf Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Jeg har SilentX PSU og et skjermkort fra MSI, som garanterer <28db fra vifta, så det er ikke de. Men jeg har sjekket litt med SpeedFan, stoppet viftene i maskinen og funnet ut at det er Chipset-vifta som 'hviner' - det må det gjøres noe med. _ johanf Endret 23. juli 2004 av johanf Lenke til kommentar
Launch Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det MÅ vel ikke være vifte der egerntlig? Kunne kjøpt ei veldig bra ribbe med lange finner, sålenge det er trekk fra viften til CPU så blir jo noe av varmen trukket ut, men det fins vel stillegående 20mm vifter. Har forresten 20mm vifter på noen harddiskskuffer, måtte trekke ut kontakten til viften på dem pga sånn ulyd, så jeg vet hva du mener. Tror jeg skal bestille meg en vannkjøleblokk for chipset, hvordan er det med hull og sånnt ved "Northbridge" chip'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå