Gå til innhold

Ny PC til mellom 5 og 6k,må være shuttle...

Anbefalte innlegg

Da må jeg altså avbestille alt fra komplett og lage en ny order da?

Huff, slit at de ikke hadde det kabinettet..

jepp ser slik ut ja...

1: for komplett

1:for netshop

kjiipt men blir bra pc :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da bestiller jeg altså dette på komplett da..?

Og denne :

Shuttle SN45GV2 barebone PC socket A/462 fra netshop?

Edit: FÅr ikke bestillt på netshop fordi det er noe kødd med innstillingene til skjermen så jeg ser ikke hva sin står der :(

Endret av Anette_
Lenke til kommentar
:!: lol

Det er ikke særlig gøy for meg da =(

Har prøvd å endre innstillingene på dataen men det blir ikke bedre. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå ,kanskje jeg bare venter til komplett får den inn igjen og betaler noen for å sette det isammen : :(

Lenke til kommentar

Anette,

angående selve maskinen, så har den et glimrende lydkort. Synd den ikke har G2 utseende.

Rammen behøver ikke være PC3200 om du ikke skal overklokke. PC2700 holder, om du kan spare noen penger på det.

Skjermkortet er OK, men jeg skjønner ikke hvorfor ingen har prøvd å få deg til å styre unna et SE kort. Pro kortet er mye bedre, men er det så mye dyrere?

Ellers er det et flott oppsett!

Jeg vet det er mye frem og tilbake og vanskelig å bestemme seg, men lykke til! ;)

_

johanf

Lenke til kommentar
....jeg skjønner ikke hvorfor ingen har prøvd å få deg til å styre unna et SE kort. Pro kortet er mye bedre, men er det så mye dyrere?

_

johanf

SE kort suger big time! Power color 9600PRO m/256MB ram koster 1100. -Det er dobbelt så bra, men da ryker budsjettet

Lenke til kommentar

Dette:

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

1.00 300518 Shuttle SN45GV2 Barebone PC Socket A

nForce2 Ultra400, Lyd, AGP, IEEE1394, US

1.00 123921 BTC DVD-brenner IDE DRW-1008IM Retail

DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

1.00 121189 Seagate Barracuda 7200.7 160GB

IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

1.00 113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

1.00 121420 Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128M DDR

AGP,ATI9600SE,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

1.00 120599 Labtec Standard Keyboard

Retail PS/2 (Norsk)

1.00 120107 Logitech Click! Optisk Mus

USB, Retail

Er bestillt og confirmed hos komplett, har bestemt meg for å vente på det siden de skal få inn 16 kabinetter den 8. juli(ubekreftet). Drar på ferie den 12. så jeg hadde ikke fått brukt den noe særlig før det uansett.

Synes det var noen som nevnte at det følger med bra bruktsanvisning til shuttle'ene, er dette tilfelle? tenkte jeg skulle prøve meg på å sette den isammen selv og med litt hjelp fra typen min. Men han vet ikke hva er cpu er så vi får se hvordan det går :p

Edit: Leif..

Endret av Anette_
Lenke til kommentar

Det følger med en meget bra bruksanvisning til maskinen. Den forteller deg det meste. Hvis du bare vet hvordan man monterer delene, skulle det ikke by på problemer. I verste fall så har du jo forumet til hjelp. Noen kan kanskje hjelpe deg via en IM tjeneste også.

Jeg har selv satt sammen to Shuttle-maskiner, min egen og en sånn som du har bestillt - det er ikke vanskeligere enn en vanlig maskin. Ting skal bare gjøres i en spesiell rekkefølge og dette blir beskrevet i bruksanvisningen.

_

johanf

Lenke til kommentar

Så det er en sannsynlighet for at jeg kan klare å sette den isammen da ? :)

Fant en side med mye bra info om kabinettet SN45GV2

Men det er noen ting jeg lurer på hva er:

8xagp.gif

spdif.gif

Også lurte jeg på om denne betyr at jeg kan sette ledningen til adsl'en rett inn i dataen fra routeren?:

fastnet.gif

Lenke til kommentar

8x AGP er hastigheten på skjermkort-slot'en. Det sporet du bruker til skjermkortet støtter de nyeste skjermkortene - for eksempel det du har bestillt.

Hva det betyr i dataoverføring og hvor mye data som kan sendes mellom hovedkort og skjermkort hvert sekund, aner jeg ikke - men det er vel irrelevant.

SPDIF = Sony Panasonic Digital Interface Format. Dette er ut-/innganger til "lydkortet"* for digital overføring av data. Det krever spesielle kabler og selfølgelig en enhet som kan ta imot eller sende digitale signaler, for at du skal få utnyttelse av det.

Fast Ethernet er betegnelsen på hastigheten på "nettverskortet"** i maskinen. Fast Ethernet = 100Mbps. Dette betyr, som du selv har kommet frem til, at du med stor sannsynlighet kan ta kabelen fra din router og plugge den retti maskinen. Husk Firewall!

Og ja, du fikser sikkert å bygge den ... ;)

_

johanf

* Det er ikke et eget lydkort, men en integrert enhet på hovedkortet.

** Det samme her. Det er ikke et eget nettverkskort, men en integrert enhet på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Strømledning ja, der sa du noe... :hmm:

Det som står på Shuttle infoen er "Kabler inkludert: Diskettkabel og IDE-kabel"

Gjerrige skal de jammen være :thumbdown:

Du må altså ha en "KA Strømkabel m/EDB kontakt" Som de kaller den på komplett

http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10175

Velg mellom 2 og 4 meter, det skal gå ann å legge den til i bestillingen du allerede har inne.

Edit: Det følger ihvertfall med en 250 watt strømforskyning, bare ledningen som manglet.

Er du full eller? Når begynte de å levere Shuttler uten strømledning?

Lenke til kommentar

Er du full eller? Når begynte de å levere Shuttler uten strømledning?

Jeg bestillte ihvertfall en ledning så da har jeg kanskje to :p

Håper virkelig de får inn noen den 8. da, og at de sender en avgårde til meg med en gang :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...