Gå til innhold

Ny PC til mellom 5 og 6k,må være shuttle...

Anbefalte innlegg

Har ikke bestemt meg helt enda,men det hadde vært gøy å sett hvordan et oppsett med denne hadde blitt...

Men sånn ellers blir det vel:

Shuttle SN45GV2 barebone PC 2 179

AMD Athlon XP 2500+ 1.833MHz /333MHz ( fant ikke pris for jeg vet ikke hvelken socket det er og sånn)

DVD Brenner (hvordna vet jeg om denne passer inn?? ) Pris: 695,-

OCZ 512MB Premier med heatsink ( vet ikke hvor jeg finner pris men det hørtes bra ut)

Seagate 160GB IDE ATA/100 7200RPM ( tror det er passe) 920 kr

Tror det var det men det er mye mulig at jeg har glemt en viktig del, er det forresten med vifte på den amd CPU'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shuttle SN45GV2 Barebone PC 2179,-

AMD XP2500+ Barton Boxed 749,-

NEC DVD recorder ND-2510A Hvit 795,-

Seagate Barracuda 7200.7 120GB 820,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB 829,-

Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128MB 645,-

6017,- + frakt

Hvis du skal kjøpe alt fra komplett så har de vist ikke den RAM typen wh1te nevnte. Han nevnte dessuten en CD brenner ikke DVD brenner.

AMD XP 2500+ Barton er Socket A, Når du kjøper Boxed så får du med egnet vifte ;)

DVD brenneren passer, den er IDE og det støtter hovedkortet

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

AMD XP 2500+ Barton er Socket A, Når du kjøper Boxed så får du med egnet vifte ;)

Sikkert et dumt spørsmål men socket A passer det til det kabinettet`?

TUSEN takk for all hjelp allesammen :thumbs:

Lenke til kommentar

Den passer ja ;) "Boksen" heter "Shuttle SN45GV2 Barebone PC Socket A"

Glad for å kunne hjelpe litt, endelig noe å gjøre hehe...Føler meg utrolig fristet til å kjøpe den jeg foreslo sist :love:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Tror jeg går for det forslaget da, må bare diskutere det med mamma og pappa. Mamma spurte om jeg ikke skulle legge pengene i noe annet som f.eks., en bærbar da :p hehe. Prøvde å forklare henne at de specs'ene kanskje ble litt dyrere da. Også får jeg ikke lov av pappa å kjøpe bærbar for det må jeg ha når jeg skal på hybel eller noe og da skulle visst han kjøpe det til meg eller noe... jaja,vil hu shuttle nå ihvertfall :yes:

Lenke til kommentar
Shuttle SN45GV2 Barebone PC 2179,-

AMD XP2500+ Barton Boxed 749,-

NEC DVD recorder ND-2510A Hvit 795,-

Seagate Barracuda 7200.7 120GB 820,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB 829,-

Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128MB 645,-

6017,- + frakt

Hvis du skal kjøpe alt fra komplett så har de vist ikke den RAM typen wh1te nevnte. Han nevnte dessuten en CD brenner ikke DVD brenner.

nice ! :w00t:

Lenke til kommentar

Barebone er bærbar nok, se så liten og søt den er, får jo plass i vesken din... Nesten hehe

Nei, bærbare har jeg lite tilovers for... Det er døde pixler på skjermer, dårlige batterier, hele maskinen blir varme hvis du plugger i lade ledning og bruker den hele dagen, de er ikke oppgraderings vennlige og blir du plaget med noe så kan du vinke farvell til den i en månede når den må på godkjent service verksted. Dessuten er de ikke verdt det de koster.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Har Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128MB sånn TV ting slik at jeg kan se på ting fra dataen på tv'en? Betyr det at jeg kunne brukt TV skjermen som skjerm også? :hmm: Eller blir det for dumt? Har ikkeno skjerm men kan ta den vi hadde til den første dataen vår.

Lenke til kommentar

Det har TV ut ja, følger nok med en kabelstump som du kan plugge rett i antenne inn på TV

RGB, S-Video kabel kompatibel, gjør at du kan bruke både SCART og S video som bare er en enkel ledning, må nok kjøpes i tilegg.

Anbefaler ikke å bruke PC på TV for du får for uskarpt bilde på de fleste TV'ene, det kan være greit til film og sånnt men skal du skrive i Word så blir det værre.

AC'97 lydchip'en på hovedkortet med 5.1 surround støtte er veldig bra.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Personlig, ville jeg gått for WDC disker, har hatt 2x seagate og 3x WDC, ingen av WDC diskene har det skjedd noe med, mens begge seagate'ene jeg har er erstatning for andre seagate disker som har ryket.

men du.... Du har ikke lyst på bilde? et skjermkort hadde vært kjekt til det...

hos meg er det motsatt, eg har seagate som erstatning for WDC, hadde 2 wdc som gikk, og da var seagate tinggen, er mer fornøyd med maxtor og seagate foran wdc :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det innebygde lydkortet på sn45gv2? Verdt og invistere i et pci kort? Anette_ skulle jo bruke den til å høre på musikk.

Trenger sikkert ikke noe avanserte greier da,bare det er en jack utgang slik at jeg kan strekke jack->svart/rød ledning bort til sorroundanlegget/dvd-spilleren min..

Fikk et annet forslag på PM av Tetrix:

Lenke til kommentar

Tetrix har anbefalt deg nesten samme komponentene som jeg har funnet frem

Dessuten skal han ha deg til å kjøpe en 250GB Hitachi harddisk :no: ,

skjønner jo hvorfor han ikke kunne poste det her i denne tråden

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

skjønner jo hvorfor han ikke kunne poste det her i denne tråden

Kanskje han er utestengt i en uke eller noe?

regner med å gå for forslaget ditt, var fornøyd med det så jeg gidder ikke begynne å tenke på noe annet, men jeg ville gjerne hatt en komentar fra wh1te da.. Får sannsynligvis besøk av typen min og broren hans etterpå så da kan han som skal sette det isammen "godkjenne" det. :D

Lenke til kommentar

RAM og 3D kort går det alltids ann å justere, det er så mange merker og modeller, men resten er nok så bra som det kan bli innen din prisramme.

Det du sa du skulle bruke maskinen til ville ikke gitt noe stort merkbart ytelsestap ved å velge nevnte komponenter i forhold til å ha valgt det dyreste beste på markedet.

Håper du får deg en PC du blir fornøyd med :) Lykke til med handlingen :thumbup:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Bra oppsett og all ting, men hva er poenget med å kjøpe boxed prosessor når Shuttle kommer med eget I.C.E. kjølingssystem? Hvordan skal man klare å presse inn en cpu-vifte utenom?

Lenke til kommentar

ICE er vel bare heatpipe system? De heatpipe kjølerene jeg har sett til nå har vært ganske dårlig til å kjøle, men jeg vet ikke om det er tilfellet her med Shuttle sitt system...Fant lite info om dette kjøleanlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...