Gå til innhold

Ustabilt skjermkort etter oppgradering.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med mitt Creative Radeon 9600 256 MB! Jeg har kjørt dette kortet stabilt i min shuttle SB65G2 i snart et halvt år, men i går skulle jeg flytte det over i en maskin bestående av et MSI K4Ultra hovedkort, AMD 2500+ Barton CPU, 1024 MB Geil RAM, 200 GB WD 7200 rpm HD ++. Jeg installerte WinXP, og alt såg ut til å fungere bra, men etter installasjon av de siste driverene fra ATI, er maskinen meget ustabil. Skjermbildet er ødelagt med MANGE artifacts, det kommer mange feilmeldinger og ikke minst rebooter maskinen! Jeg har forsøkt å installere driverene som kom med skjermkortet uten hell. Er det skjermkortet som har fått seg et anfall, eller er det driverene? Noen som har vært borte i det samme? Håper at et reinstall av XP skal redde dagen, men er usikker. Noen gode råd? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om skjermkortet er for varmt, eller at det har fått seg en støyt når du flytta på det. Har du noen vifter i det hele tatt i kabinettet (til luft sirkulasjon)?

Dette problemet kom altså etter at du installerte driveren til skermkortet?

Lenke til kommentar

Kjølingen i kabinetter er en NorthQ strømforsyning som har en 120mm vifte, og en 80mm vifte bak i kabinettet. Jeg tenkte tanken selv, men skulle tro jeg hadde nok sirkulasjon til å holde temperaturen nede. Skjermkortet er av den typen som ikke har vifte. Det har kun en massiv kjøleribbe. Finnes det noen programmer på nettet som kan sjekke temperaturen på skjermkort? Fant ingenting hos produsenten (Creative). Temperaturen ellers i kabinettet (utifra BIOS) er 42-43 grader på både CPU og Hovedkort. Feilene kom etter at jeg hadde oppdatert driverene fra de std. windows driverene ja. Eller det var ihvertfall da jeg såg dem første gangen.

Lenke til kommentar
Hei!

Har et problem med mitt Creative Radeon 9600 256 MB! Jeg har kjørt dette kortet stabilt i min shuttle SB65G2 i snart et halvt år, men i går skulle jeg flytte det over i en maskin bestående av et MSI K4Ultra hovedkort, AMD 2500+ Barton CPU, 1024 MB Geil RAM, 200 GB WD 7200 rpm HD ++. Jeg installerte WinXP, og alt såg ut til å fungere bra, men etter installasjon av de siste driverene fra ATI, er maskinen meget ustabil. Skjermbildet er ødelagt med MANGE artifacts, det kommer mange feilmeldinger og ikke minst rebooter maskinen! Jeg har forsøkt å installere driverene som kom med skjermkortet uten hell. Er det skjermkortet som har fått seg et anfall, eller er det driverene? Noen som har vært borte i det samme? Håper at et reinstall av XP skal redde dagen, men er usikker. Noen gode råd? :cry:

Husket å installere chipset driver til hovedkortet?

Lenke til kommentar

Strømforsyningen er en 400W NorthQ.. vet ikke om det er nok til å drive det jeg har i maskinen? Skjermkortet, 2500+ cpu, 3 harddisker og en DVD-rom? Jeg installerte alle driverene som kom med hovedkortet. Det var disse 4-in-1 driverene samt Lyd og LAN. Kanskje en oppgradering av disse er lurt?

Lenke til kommentar

Det fungerte heller ikke så bra.. nå er jeg nesten urolig her.. Her var det ikke artifacts som i winxp, men systemet stopper helt opp når det kommer inn på desktopen i linux. Dette var en test med Knoppix 3.3, så det kan jo tenkes at det ikke fungerer skikkelig i det hele.. Noen gode råd?! :cry:

Lenke til kommentar

Noen som har en god oppskrift på hvordan man 100% får avinstallert skjermkort driverene før en evt. installerer en ny? Mener jeg har sett noen utils som kan hjelpe meg? Er vel like greit å fjerne driverene som å installere hele WinXP på nytt? Er også en del snakk om Omega drivere her inne? Kanskje de funker bedre? *Og der ved hjelp av et par setninger erklært hvor newbie jeg er :w00t: *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...