Kenneth Dammyr Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Leser over alt på forumet og det er ingen som anbefaller Q-Tec kabinetter. Jeg går da utifra at dette faktisk er dårlige kabinett, og strømforsyning, som de fleste sier. Men personlig har jeg aldri opplevd noen problemer med Q-Tec. Så hvis noen kunne komme med konkrete eksempler på hva som går galt. Så vi kan få bekfreftet at det er så dårlig som folk skal ha det til. På forhånd takk! Endret 2. juli 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Sesam Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei, Psuene klarer rett og slett ikke å levere nok strøm, spenningen synker ofte dramatisk under heavy load. Noe som igjen fører til dårligere klokking... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Ok litt om mine erfaringer om Q-tec. jeg er repreratør på en databutikk og har vært det i 3 år og har også erfaringer før den tid. men har aldri returnert så mye varer som fra Q-tec. Har vel returnert ca 25 q-tec psuer stort sett pga av at de har blitt utbrent pga dårlige komponenter ingen overspenning/underspenningsbeskyttelse noe som andre psuer har som standard, har heller ikke termisk styring av viftene som gjør at en ellers stille maskin blir ei bråkebøtte og sist men ikke minst så yter de ikke i nærheten av det som står oppgitt. En q-tec psu på 550w yter i beste fall 300w før den sier takk for seg. på den tiden ble også Q-tec kasser returnert som rett og slett har vært så skjeiv at hovekortet ikke har passet inn pga feil bøyde plater, og io-shield (bakplate) ikke har passet i det hele tatt fordi hullet den skal stå i har vært for lite eller for stort. derfor har vi sluttet å ta in q-tec fordi det er "førbanna mansksjit" for å si det mildt Endret 2. juli 2004 av zandro Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 fordi det er "førbanna mansksjit" for å si det mildt AMEN! (man får aldri mer enn det man betaler for) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Qtec sucks!!! rett og slett man får mindre enn det man betaler Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Psuene fortjener ikke skryt, men kanbinettene har jeg gode arfaringer med. Meget god pris og helt grei kvalitet. for å si det sånn, du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 ER det så vanskelig å spytte 300-1000 kr til i et kvalietskabinett? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Q-Tec 550w burde duge til å fore en GPU peltier alene stødig i mange år.. eneste anbefalt bruksområdet. (kanskje litt drygt å si mange år da ) Syns fremdeles synd på CPU-peltieren min som måtte nøye seg med Q-Tec 550w i 9 mnd før den fikk forsyne seg av Levicom 500w'eren. Til opplysning opplevde eg tilslutt, som mange andre med slik strømforsyner, at det rett og slett ble vanskelig å skru på maskinen på første forsøk. Noe som viste seg å være PSUens evne til å holde stabile spenninger under en krevende oppstart. Endret 6. juli 2004 av Kozesmurf Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Q-tec fungerer bra til low-end maskiner. Har i huset har jeg det billigste Q-teckabinettet med medfølgende 300W PSU. Det har fungert flott i over 1 år. Når det kommer til mer strømkrevende maskiner, er erfaringen at Q-tec er temmelig dårlige. Hadde en 400W Dual-Fan, den var ikke god nok til å drive systemet jeg har i sig. +12v var for lav (<11.5). Nå har jeg en HEC 300W som var med i kassa jeg har, Compucase, kjøpt på Mamoz i Trondheim. Den er utrolig stillegående samt stabil. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvorfor ikke kjøpe Q-Tec: - Hvis 30dba er for mye så lar du vær. Ellers ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe det, de er ekstremt billige, og de holder seg etter hva det jeg har erfart. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Det koster ikke mye for å få et skikelig kabinett/psu hvis du skal ha nytt kjøp super anboy, og aspire psu, god psu som yter greit, kabinettet er billig og laget i aliminium og det følger ,ed 2x120 mm vifter. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Fem gode alterantiver framfor ku-tekk.. Da er det lagt vekt på utseende, ergonomi, strømforsyning(i enkelte) og ikke minst hva man betaler for: 1: AVANTECH Medium Server Tower 2: Chieftec BX Tower 3: Raidmax Miditower m/vindu, Sort 4: Antec Super Lanboy 5: Chieftec Matrix Medium Tower Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Tenkt eksempel: Du kjøper ein Q-Tech 500W til xxx kr. Den yter 400-450W Den blir ødelagt etter eit par månader\veker Du må kjøpe ny PSU, og kjøper eit bedre merke som leverer varene Summary: Du har brukt meir penger enn du hadde for ein god i starten. Det er som eit skilt eg såg på ein buss "Det er dyrt å reise gratis", fordi du kan få 500kr i bot, samme gjelder for Q-Tech, du kan ha ein ødelagt PSU etter ei stund og må punge ut for ny PSU. Du kan og være heldig å ikkje bli tatt av billettkontrolløren, i dette tilfellet at PSUen blir ødelagt, men er det verdt risken når feilprosenten på Q-Tech sine PSUer er så høg? Får litt sånn Europris inntrykk av Q-tech. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Man pleier da heldigvis å få pengene igjen hvis PSUen går dukken. Q-tec kabinetter har jeg ingen erfaring med, men PSUene er det verste du kan få tak i. Hadde en gang (Les: for to uker siden) en Q-tec 450w dualfan. Mitt (egentlig) største problem med den var støyen. Oppgitt til 32 dba, noe jeg tviler på stemte. Hadde jeg satt den på plenen, ville hele nabolaget ringt å klaga på støyen. Men etter at jeg hadde brukt den i et par måneder, begynte den å gi doble spenninger til skjermkortet. Så det viser jo bare at den ikke bare er en fare for seg selv, men også for andre komponenter i pcen.(Sendte den inn til retur og fikk en ny NorthQ. Heldigvis) Har du en low-end pc som skal stå i et eget lydisolert rom, som ikke skal overklokkes eller røres mer enn nødvendig, kan Q-tec greit. Hvis ikke, ville jeg gjort hva jeg kunne for å unngå Q-tec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå