Gå til innhold

Nybegynner skal kjøpe kamera

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe meg noe a.la dette kameraet for feriebilde bruk o.l, ikke noe avansert fotografering. Men, som den komplette nybegynner som jeg er så har jeg noen spørsmål:

1: Kan minnekapasiteten utvides på dette kameraet, og i såfall hva slags minnebrikker passer?

2: Ser av beskrivelsen at all video tas opp i quick time... jeg misliker quick time og nekter av prinsipp å ha det installert på pcn, så er QT standarden eller finnes det kameraer i samme prisklasse og kvalitet som tar opp video i ett annet format?

Burde kansje ikke være all verden dette, men jeg er takknemlig for alle svar:)

Hilsen Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg vurderer å kjøpe meg noe a.la dette kameraet for feriebilde bruk o.l, ikke noe avansert fotografering. Men, som den komplette nybegynner som jeg er så har jeg noen spørsmål:

1: Kan minnekapasiteten utvides på dette kameraet, og i såfall hva slags minnebrikker passer?

2: Ser av beskrivelsen at all video tas opp i quick time... jeg misliker quick time og nekter av prinsipp å ha det installert på pcn, så er QT standarden eller finnes det kameraer i samme prisklasse og kvalitet som tar opp video i ett annet format?

Burde kansje ikke være all verden dette, men jeg er takknemlig for alle svar:)

Hilsen Henning

Selvfølgelig kan du utvide minnet,

kameraet har SD minne, som du får i flere ulike størrelser. Kjøp så stort du har råd til.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...