bOMS Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei, er det noen smarte hoder der ute som vet hvordan muligheten er for å sende epost til sms? Det som er ønskelig er å kunne sette opp en styring vi har til å sende epost til mobiltelefoner, og da hadde det vært en fordel å kunne sendt til alle telefoner, ikke bare de som har innebygd epost-klient støtte. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Telenor har en tjeneste de kaller mobilpost som brukeren kan abbonere på. Du får en mailadresse hos telenor, og all mail som kommer dit sendes til mobilen som SMS. Koster 20 kr for ubegrenset antall SMS, eller 0 kr i mnd + SMS kosnad pr stk. Ulempen er at man bare får en SMS, det i e-mailen som ikke får plass i en SMS får man ikke lest på mobilen. Man kan sette opp ulike filtere for varsling, f.eks ikke varsle fra ... eller bare varsle fra ... Netcom har vel noe lignende tror jeg. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Men med en slik tjeneste gjelder det bare en mobil, ikke sant? Det jeg har behov for er å kunne sende mail til mange mobiler Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hver mobilbruker må skaffe seg mobilpost. Da får hver bruker en egen mailadresse. For telenor er dette 'mobilnummer'@mobilpost.no Så sender du bare mail til alle mailadressene, sånn du ville gjort i en vanlig e-mail du skulle sendt til flere. Hvis dette er tungvindt så er det jo bare å samle alle mailadressene på en maillingliste, så blir det bare en adresse å sende til. Finnes nok av slike gratissider for å opprette maillister på internet. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Greia er at vi bruker dette i kurssammenheng, og hver og en kursdeltager skal programere styringa til å sende seg en epost til både en epostkonto som de har, evt oppretter på kurset, og om mulig sende en epost til mobiltelefonen sin. Da kan man ikke opprette en konto til hver person. Så det jeg er interesert i å vite er om det eksisterer noen som gir den tjenesten at jeg kan sende epost til hvilken som helst mobiltelefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå