Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe ? Joint Ops. / Söldner ?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode forslag på hvilket av disse 2 spillene jeg bør kjøpe om jeg bare skal ha det ene ?

Fra før digget jeg Operation Flashpoint, og GLEDER meg til toeren kommer.

Spiller mye Battlefield Vietnam (elsker helikopterdelen, men HATER de SMÅ

brettene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg anbefale begge spillene, men skal du kun skaffe deg et vil jeg valgt et av spillene i råd med dem du eventuellt skal spille med. Ingen av spillene er noe særlig i singleplayer, så du mp gp etter multiplayerdelen. Hvis du ikke spiller mye på LAN ville jeg valgt Joint Ops da det er det letteste spillet å fordøye, Soldner krever litt mer tilvenning....

Lenke til kommentar

Vel, det jeg kan si er at:

Soldner: Uansett hvor små forventninger du hadde til dette spillet, vil du bli kjempe skuffet

Joint Ops: Uansett om du hadde høye forhåpninger til JO vil du garantert bli overrasket og imponert over at det faktisk kan slå Battlefield spillene på enkelte punkter....

Lenke til kommentar

Hmmm...

Med andre ord må jeg velge ett av 2 egentlig dårlige spill :hmm:

Soldner : FULL av bugs !

Prøvde demoen en gang.. klarte å logge meg inn på en server EN gang, men hele møkka hang seg etter 10 min. spilling.

Håper de nye patchene hjelper dette spillet langt på vei !

Burde ikke vært lov å selge ett produkt som var så full av mangler !

Virker som om det mer og mer blir en vane av spill-produsentene å publisere ett spill tidligere av økonomiske årsaker, for så å være "flinke" med å patche ett halvferdig produkt opp til en ferdig versjon :mad:

Joint Operations : Ganske bra.

Er bare så j***** irriterende at helikopteret er som å fly en C64 versjon av Tanks.

Opp og ned og frem og tilbake.. Selv en 2 åring kan mestre helikopteret, noe som fører til meget begrenset bevegelighet...

Ellers så virket dette spillet "greit" etter å ha testet demoen.

Har mest lyst på Soldner, men redd for å kjøpe det enda... :dontgetit:

OPERATION FLASHPOINT 2 : "Skynd deg å bli ferdig ! " :no:

Lenke til kommentar

hemlighetet med Coptere i JO er at det er veldig lett å fly.

men skal man bli proff må man øve seg mye..

snakka med en som bare fly hellikoptere for sin clan, og han var god, han gjorde ting med coptere jeg ikke kjønner går ann i et spill

Lenke til kommentar

Joint Ops er for all del et solid spill, men Söldner er mye fetere! Jeg har spilt begge mang ei natt, og de kan egentlig ikke sammenlignes. Joint Ops er en ren frag fest, og Söldner er som utviklerene selv sier det.. et sted mellom Battlefieldserien og Operation Flashpoint.

Personlig tror jeg ikke jeg har spilt et fetere spill enn Söldner noen gang, og jeg fikk min første datamaskin i 1986! Söldner er ikke tedious som spill av typen Painkiller fort blir for meg.. skjønt Painkiller er enestående teknologisk akkurat nå.

Jeg har aldri spilt et spill med så realistiske environments som Söldner.. høye fjell og dype daler dekket med skitbra skog. Ta en titt på for eksempel Serpentinebrettet. Friheten er konge. Du kan gjøre hva du vil.. gå inn i alle bygninger og bevege deg hvor du ellers måtte ønske. Du kan fly helikoptre og jagerfly. Kjøre tanks og masse andre pansrede og ikke pansrede kjøretøy. Du kan svømme, hoppe i fallskjerm og mye annet. Kommandørmodusen med satelittuplink er ikke minst et dritfett element. Söldner har etter min mening mye mer å by på enn Joint Ops. Det er som å springe rundt i skauen sjøl, men litt mer behagelig.. spesielt med en MX510 og 1 GB RAM.. erm! :)

Jeg kjøpte Söldner hos Spiderman i Hegdehaugsveien for 399 kr, og på cdon.no får du det til 339 kr pluss porto.

Hvilket spill du til syvende sist velger kommer helt an på din egen smak. Digget du Operation Flashpoint burde det ikke være noen tvil.

Lenke til kommentar
Joint Ops er for all del et solid spill, men Söldner er mye fetere! Jeg har spilt begge mang ei natt, og de kan egentlig ikke sammenlignes. Joint Ops er en ren frag fest, og Söldner er som utviklerene selv sier det.. et sted mellom Battlefieldserien og Operation Flashpoint.

Personlig tror jeg ikke jeg har spilt et fetere spill enn Söldner noen gang, og jeg fikk min første datamaskin i 1986! Söldner er ikke tedious som spill av typen Painkiller fort blir for meg.. skjønt Painkiller er enestående teknologisk akkurat nå.

Jeg har aldri spilt et spill med så realistiske environments som Söldner.. høye fjell og dype daler dekket med skitbra skog. Ta en titt på for eksempel Serpentinebrettet. Friheten er konge. Du kan gjøre hva du vil.. gå inn i alle bygninger og bevege deg hvor du ellers måtte ønske. Du kan fly helikoptre og jagerfly. Kjøre tanks og masse andre pansrede og ikke pansrede kjøretøy. Du kan svømme, hoppe i fallskjerm og mye annet. Kommandørmodusen med satelittuplink er ikke minst et dritfett element. Söldner har etter min mening mye mer å by på enn Joint Ops. Det er som å springe rundt i skauen sjøl, men litt mer behagelig.. spesielt med en MX510 og 1 GB RAM.. erm! :)

Jeg kjøpte Söldner hos Spiderman i Hegdehaugsveien for 399 kr, og på cdon.no får du det til 339 kr pluss porto.

Hvilket spill du til syvende sist velger kommer helt an på din egen smak. Digget du Operation Flashpoint burde det ikke være noen tvil.

Ja, jeg respekterer det du sier fullt og helt, og spillet er kjempe realistsikt!

Og uten alle buggene ville det sannsynelig vis vært et av de beste spillene anno 2k4!

Men med det realistiske faktum at det ER en milliard små og store bugs her og der, gjør spillet til en eneste stor skuffelse!

Men nå vurderer jeg selv å ta ut spillet igjen (selv om jeg for øyeblikket spiller JO) for å sjekke hva oppdateringene har gjort med spillet (har hørt masse ros om disse)

Lenke til kommentar
hvor mange skudd tar det å ta livet av noen i Soldner?

Kommer litt ann på hvor du treffer (hode 1 skudd samme pokker), men de går som regel ned på 1-2 skudd. Har du derimot kjøpt deg den skuddsikre vesten så må man opp i 4-5.

Det er derimot ikke like lett å treffe folk på litt avstand. Du ser de gjerne på 100m, men å treffe de blir noe helt annet.

Anbefaler alle som liker realisme og flashpoint å prøve Söldner - Secret Wars (med siste patcher).

JO syntes jeg blir litt vel mye CS look a like, alt går så raskt for seg.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Synes enkelte tar litt for enkelt på Söldner her. Det krever mer enn JO og BFV, og har en del bugs (men med siste patch har det blitt veldig mye bedre), men det kan være skikkelig rått når man bruker den lille tiden ekstra det tar å komme inn i det. Jeg har spilt alle tre nevnte spill en god del, og kommer til å bruke det som utgangspunkt for Söldner-omtalen jeg jobber med nå (bedre sent enn aldri).

Lenke til kommentar

Hørt de i grunn skal være veldig forskjellige, men som jeg allerede sa i et annet tema, er Joint Operations et glimrende onlinespill. Var også fan av Operation Flashpoint, men kjøretøyene er ikke fullt så dominerende i JO og fungerer mer eller mindre som framkostmidler fremfor noe annet. Söldner ligger forøvrig på 45% på Gamerankings.com. Eh...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...