stromhau Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Heisann ! Har et problem som irriterer meg grenseløst. Har et JVC GR-DVP9, og her om dagen skulle jeg sjekke om jeg kunne ta opp ifra TV til kamera. Dette funket imidlertid ikke slik jeg hadde tenkt. På kameraet kan jeg aktivisere A/V.in eller S.in for S-video in. Har ingen S-video ut(kun inn) på tven så jeg satte den i A/V.in. Fulgte en såkalt s/AV/redigeringskabel. Den ene enden skal i kameraet mens den andre skal kobles til tv. Det er henholdsvis s-video, og en video ut/inn og audio. Har ingen utganger på tven(som er en panasonic tx-32ps11f) som jeg kan bruke denne video kontakten på(kun inn). Har heller ingen s-video utganger(kun inngang). Brukte det medfølgende scart adapteret som har en bryter for Y/C eller CVBS. Aner ikke hva det er. TVen har 2 scart innganger/utganger, der AV1 har RGB inn og video inn/ut og AV2 har video inn/ut og s-video inn. Kontaktene i fronten er visst bare for video inn.der er det en s-video kontakt og en video + audio. Med den medfølgende scart adapteret fikk jeg ingen signaler inn på kameraet uansett Y/C eller CVBS(hva nå enn det er). Så prøvde jeg scart adapteret som jeg hadde kjøpt på clas o. På denne er det en bryter som en kan kneppe hvorvidt signalene skal inne eller ut. Når jeg satte denne bryteren på ut fikk jeg signaler på kameraet men de var sinnsykt uklare og merkelige. Nå skal det sies at jeg kun har sjekket AV2 kontakten på tven. Å kjøre ifra kamera til tv funker helt fint, foruten med s-video. Da får jeg kun svart/hvitt. Noen som har input ? Mvh, Tommy Strømhaug Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Prøv å koble fra S-videokabelen (også kalt Y/C), og bare bruk kompositt video (=CVBS) + lyd. Du skal aldri koble begge videotypene samtidig. Svart-hvitt oppstår når du kobler S-video, men ikke har valgt S-video på TVen. Lenke til kommentar
stromhau Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Har ikke koblet begge til samtidig. Hvordan vet scart inngang/utgang om den skal sende signal ut eller motta signal ? Hvorfor får jeg et signal(dårlig) når jeg bruker scart adapter med in/out bryter ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå