TanglewoodD Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) NJa, du mister vel ikke akkurat lappen, kanskje for et par dager , mnd, men ikke for alltid. Du kan også kreve og få den tibake etter kort tid , jobb osv. Moped kan man godt , veldig godt få opp i 130. Mange som har fått dem ( i norge ) i 145-150km/t også. Ja, det er ekte km/t, ikke målt med sykkel speedo eller noe annet. Åpen reed er noe som de gamle gutta driver med på corvettene sine. Hvis moppa di starter uten stengt reed ( merk ; Stål bladene ) så burde den gå som et uvær. Dette er det som oftest bare drag - race gutta som driver med Da jeg bestiller sylinder trim til Reiju MRX-en min så forventer jeg over 120km/t med den. Har også 24mm Flatside, Mhr reed, potter, vacum boks, veiv, lager, clutch ( Fjører og lameller ) og fjerna olje drev, trim CDI. Sylinderen er av merke Metrakit SP. Stanser jo ikke før på 14ooo rpm Men jeg er usikker på hvis du får 130km/t på tralla til biltilsynet. Vanlig er jo 80km/t, og da får man klippa skilter, 4200kr i bot. Endret 16. juni 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
Emilh Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 jeg foreslår at du enten bare kjører lett mc eller så tar du og borrer den til 80 ccm og stter på en turtallsperre.. Ganske dyrt men jævla kjekt Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hører mange snakker om en sånn "politi knapp" som kan aktiveres når den skal på tralla. Men er det ikke litt rart om politiet tar mopeden i over standard hastighet på veien. Men så viser det seg at den bare går i standard hastighet på tralla. Hva sier polisen til dette? Endret 17. juni 2006 av Lassecom1 Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hastighetsrekorden for 50ccm er på over 200km/h, 214 såvidt jeg husker. Jeg tror den ble satt på 80-tallet med en Kreidler moped. Rekorden ble satt på bane, og det tok visst en evighet å komme opp i den farten. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hva skjer hvis man trimmer en lettsykkel da? Hvis det er strengere da. Erfaringer med det anyone? Endret 18. juni 2006 av madgringo Lenke til kommentar
Kimsan Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Huffamei, nå sitter jeg her å koser meg ved å tenke på purken herover! Her på Eidskogen bør man ikke tenke på noe sånt, det finnes en politibil her på Eidskogen ved Politistasjonen her på Skotterud. Den bilen står på den samme plassen sin året rundt, men det hender jo at dem tar seg en luftetur en gang i blandt. Alle på Eidskogen med moped, kjører trimmet Endret 16. oktober 2006 av Kimsan Lenke til kommentar
Sudox Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 f*en, kom akuratt hjem nå.. blei stoppa av purken.. lyså jekk på vei hjem... grunnen te di va dr va fordi dr hadde våre innbrudd på ein skole rett på siå... å han dr j*vlen meinte at eg åg va me på d.. vet ikje koffer.. heil drid... åså seff måtte di ta skiltå, nøkkelen min..! blei ein goe gå tur hjem d ja..! Lenke til kommentar
Grønvik Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Du får en bot eller så tar dem lappen har jeg hørt. kanske det er feil er ikke sikker men Lenke til kommentar
morten_aue Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Merker politiet om mopeden er trimmet om du har turtallssperre? Har kjøpt en Yamaha TZR med effektpotte, som visstnok skal gå 100 km/t. Tenkte på å kjøpe meg en trådløs turtallssperre, hvor får man kjøpt det, og virker det? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Man får kjøpt trådløs turtallsperre på crash.no. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Denne tråden er 3 år gammel, ein del informasjon er i dag feilaktig. Stenger denne så kan du opprette ein ny tråd med spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg