Trading4u2 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 En annen kompis har også en Suzuki RMX som klarer 130 på flat mark. Han kjørte i fra politiet når han fikk de etter seg Han smører jo da jevnli inn skiltet med jord og gress. hmm, tror ikke at en RMX kan gå i 130km/t på flata. da må den har Lystgass og alt mulig greier. jeg har en RMX med 48mm hardcrome sylinder(18hk),vacumboks,21/24mm forgasser, metrakit Eff.anlegg,trimtopp og 16-48drevning. jeg fikk den i ca 125km/t i nedoverbakke og ca 120 på flata. er strålende fornøyd med det! EDIT: til Topic starter, man får nå 3200.-kr i bot for trimming, for 2år siden fikk man 1500.-kr men de har øket. Vel, da har du antaglivis en slioten motor og noe er feil... Min suzuki TSX hadde kun 47mm hardcrome, 21mm gasser, høvla topp, modifisert riedventil, åpent innsug og fullt effekt anlegg... Før jeg hadde kjørt den inn helt dro den hele veien til 130-135 på flata, (målt med bil ved 2 anledninger, forskjellige biler) husker ikke hvilken dreving det var... Men garantert at den gjorde 130-135 da... Etter et halvt års bruk var den nede i 120-125... 1 år etter det igjen var det 110-115... Men ingenting er umulig, ofte virker det som man har flaks når det gjelder trimming av ped. PS. Min ble innkjørt på et lite jorde etter å ha brukt den på veien i 2 dager, anbefaler alle som har råd til å sjangse bort en trim å gjøre det... Peden var en garantert NSR killer (originale sådan) Men det holdt for meg, tok dem helt til jeg var oppe i 115-120 når den var ny, deretter kom dem på bånndraget... Men det var helt godkjent... En liten ting til, Etter å ha hatt trim i et halvt år ble jeg kontrollert av snuten... Han stoppet meg med blålys etter å ha ligget bak meg en stund, hadde en snitt fart på 120 sa han... Der var skilta borte og bota i hånda... Med en dags frist på å levere inn trimmen, han godtok faktisk en borra original... Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du får somregel en bot på 3200-3500 klipte skil advarsel.er du heldig slipper du unna ,me bare advarsel. skaffe seg en politiknapp jør de enkelt en bekjent av meg har de på en blotrimmet suzuki fz han slapp bot klipteskilt og advarsel. politiet var på en sjekkerunde då han slo på politiknappen og da jelkk mopeden 45-50 som er loveli etter norske regler. mopeden går i 90-110 me trimm :OT: det er faen i helvete ikke trygt å kjøre i 110 med fz!! jeg blir skeptisk når jeg kjører i 60 med kameraten sin, og styret begynner å riste.. er tynnere dekk på fz'n enn på sykkel da! hva faen har du kjørt? Gressklipper med laust tau ratt? Lenke til kommentar
Trading4u2 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 vet at hjemme i gamle dager (les: når jeg var ung for 4år sidnen) så destruerte dem trimmedeler , dette ved og bårre et SVÆRT hull i sylinderen og gjerne hele motoren fra topp til bunn hvist man komm på kontroll med trimm etter og ha blitt inkalt til kontroll kan jo bare vært sånne rykter og da men alle som kjørte moppe var redd for dette Det er fryktelig sant. Det er over et år siden sist jeg var i "miljøet", men hvertfall. Den originale som jeg fikk borret opp og leverte inn kunne jeg komme og hente om jeg ville en uke senere... Gadd ikke da de forklarte at den ble ubrukelig ettersom de borrer den i stykker og den ble presset skjev... Har sett flere som har vist fram avhentede ødelagte trimmer... Synd men sant, hvertfall på Moss Politikammer.... Lenke til kommentar
Trading4u2 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du får somregel en bot på 3200-3500 klipte skil advarsel.er du heldig slipper du unna ,me bare advarsel. skaffe seg en politiknapp jør de enkelt en bekjent av meg har de på en blotrimmet suzuki fz han slapp bot klipteskilt og advarsel. politiet var på en sjekkerunde då han slo på politiknappen og da jelkk mopeden 45-50 som er loveli etter norske regler. mopeden går i 90-110 me trimm :OT: det er faen i helvete ikke trygt å kjøre i 110 med fz!! jeg blir skeptisk når jeg kjører i 60 med kameraten sin, og styret begynner å riste.. er tynnere dekk på fz'n enn på sykkel da! hva faen har du kjørt? Gressklipper med laust tau ratt? hahaha... Trodde ikke dem klarte å få dem opp i en sånn fart, han ene i klassen min på videregående hadde fz med full trim og effekt, den gjorde 50... hahaha... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Forøvrig burde trimming av moped være lovlig, mopeder på offentlig vei derimot burde være forbudt... Nå er det ikke ulovlig å trimme moped da, så lenge du ikke kjører på offentlig vei med dem... Det er så mye kontroller her i området (Asker) at jeg ikke tror jeg orker å trimme MT5'n min Lenke til kommentar
pain4u Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 hei! jeg har netopp fått meg en tempo corvette som orginalt går i ca 60 kmh! på moped oppleringen ble det sagt at om man blir tatt i over 45-50 blir det regna som trim uansett om du har trimma mopeden eller ikke.. noen som vet noe om det? er det sant? Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 . Min suzuki TSX hadde kun 47mm hardcrome, 21mm gasser, høvla topp, modifisert riedventil, åpent innsug og fullt effekt anlegg... Før jeg hadde kjørt den inn helt dro den hele veien til 130-135 på flata Nei Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hei! jeg har netopp fått meg en tempo corvette som orginalt går i ca 60 kmh! på moped oppleringen ble det sagt at om man blir tatt i over 45-50 blir det regna som trim uansett om du har trimma mopeden eller ikke.. noen som vet noe om det? er det sant? Har selv en corvette, vet at denne viser 60km/t eller mer på speedometeret. Men du skal vite at denne viser for mye, egentlig går det vel rundt 50 km/t. Lenke til kommentar
siixx0 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 3500 i bot, avskilting og muligens advarsel 3200,- tru meg.. Vert borti det selv? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 3500 i bot, avskilting og muligens advarsel 3200,- tru meg.. Vert borti det selv? det er noe møkk og få denne boten! har fått det engang, men da jeg fikk det, for noen år siden, var det 1500 ikke 3200.- som det er nå... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 åpent innsug og fullt effekt anlegg Jasså åpent Innsug hva? da tror jeg dessvere mopeden din hadde gått utrolig dårlig! hvis den idet heletatt hadde gått da! 130- 135 km/t ja, det var da vakent du tok i også da, greit med litt skryt, men dette ble litt mye av det gode. en moped går ikke i 135 ekte km/t altså! målte foresten min moped i en slik farts måler som står langsveien på motorveien engang, og den viste jo 65 når jeg kjørte i 75 på speedometer. så når jeg hadde 125km så var det sikkert kun i overkant av 100km/t EKTE det er jo tross alt bare moped da. purte putre fissssssss. fint jeg ikke kjører moped lenger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg kjørte forbi en fartsmåler i 90km/t etter speedometeret. Måleren blinka opp på 90km/t den. Den mopeden gikk faktisk 115km/t etter mitt speedometer. 120km/t etter de fleste andres. Da jeg hadde den var bota på 1200,-. Men eneste bota jeg fikk var en fartsbot på 1300,-. At jeg hadde 93ccm sylinder og alt som fantes av trim oppdaga de aldri, selv om mopeden hørtes helt dønn lik ut som en større crosser. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Mange tanker som surrer rundt i huet på en 15 åring OT: Hva får man viss man skulle være så uheldig å ha på ett powerfilter som gir 5 hk ekstra til en 125ccm? Mangellapp? Bot? Beslagleggelse? OT2: Hva koster Supermotard gullfelger + dekk til en Husqvarna WRE? Takker for svar. Endret 3. november 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kan ikke svare deg på lett mc spørsmålet med sikkerhet, men en ting er sikkert; du skal ha rimelig mye uflaks hvis du blir tatt med trim på en 125 sykkel - det er vel 6 traller i landet som er godkjent for å måle hestekrefter av biltilsynet, og du må støte på en av de Du må nok opp i en 10-20 000 for komplett SM sett til Quarnaen din, kommer helt ann på hvilken kvalitet du vil ha. Excel <3 Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Kan ikke svare deg på lett mc spørsmålet med sikkerhet, men en ting er sikkert; du skal ha rimelig mye uflaks hvis du blir tatt med trim på en 125 sykkel - det er vel 6 traller i landet som er godkjent for å måle hestekrefter av biltilsynet, og du må støte på en av de Du må nok opp i en 10-20 000 for komplett SM sett til Quarnaen din, kommer helt ann på hvilken kvalitet du vil ha. Excel <3 Tusen takk for svar! Ahh såpass ja. Men er det bra kvalitet på felgene til 10000kr? Skulle ikke ha gullfelger , men "gullfelger". Endret 4. november 2004 av Deuce Lenke til kommentar
dr50big Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 åssen funker denna polti knappen?? kutter den strømmen til coilen eller? kan den brukes på alle mopeder? takker for svar.... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Nei Dette er du 100% sikker på? Har nemmelig hørt at det kommer på rullebladet, mulig det er feil. Bekrefter (trist ) at man ikke får det på rullebladet. Man pleier å få 3200 i bot + avskiltning. Jeg betalte ingenting når jeg skulle få tilbake skiltene mine. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg kjørte forbi en fartsmåler i 90km/t etter speedometeret. Måleren blinka opp på 90km/t den. Den mopeden gikk faktisk 115km/t etter mitt speedometer. 120km/t etter de fleste andres. Da jeg hadde den var bota på 1200,-. Men eneste bota jeg fikk var en fartsbot på 1300,-. At jeg hadde 93ccm sylinder og alt som fantes av trim oppdaga de aldri, selv om mopeden hørtes helt dønn lik ut som en større crosser. Mopedspeedoer har en tendens til å bli temmelig unøyaktige når man kommer opp i fart. Det mest nøyaktige å måle etter blir vel GPS? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 på moped oppleringen ble det sagt at om man blir tatt i over 45-50 blir det regna som trim uansett om du har trimma mopeden eller ikke.. noen som vet noe om det? er det sant? Det er faktisk sant, men det finnes jo politi som er litt storsinnede Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) det stemmer ikke. jeg ble stoppet i kontrollpå vei til skolen med scooteren jeg hadde før jeg kjøpte tsx'en, scooteren viste 64 km/t på polti tralla, og da var den orginal, de gjorde ikke noe med det btw: boten for trim har gått opp nå... 4200 + at du mister lappen Endret 15. januar 2005 av Hetland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg