Mekkeren Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Nei Dette er du 100% sikker på? Har nemmelig hørt at det kommer på rullebladet, mulig det er feil. skal ikke komme på rullbladet. jeg har blitt tatt en gang for 2år siden, fikk da 1500i bot+ at de tok skiltet mitt. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Meget forvirrende denne ulovelig mopedkjøringa. Noen sier man får 3200kr i bot, klipt skiltet,trimsettet blir dratt inn + at du må godkjenne mopeden. (Og det kommer på rullebladet) Andre sier at man "bare" får 2300kr i bot og inndratte skilt og at det kommer på rullebladet. Merkelige greier dette. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Meget forvirrende denne ulovelig mopedkjøringa. Noen sier man får 3200kr i bot, klipt skiltet,trimsettet blir dratt inn + at du må godkjenne mopeden. (Og det kommer på rullebladet) Andre sier at man "bare" får 2300kr i bot og inndratte skilt og at det kommer på rullebladet. Merkelige greier dette. det VAR 1500kr i bot, det har steget til 3200.-kr nå. dette er jeg 100% sikker på, om de kan indra trimmsettet ditt, er lite trolig, men det vel kansje ikke umulig hvis du ligger i 100km i en 30sone med barnehage i nærheten! hørte om en bekjent som fikk sin NSR 125ccm inndratt av politet fordi han kjørte fra dem ca 4ganger på en dag! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 forenkla forelegg havner ikke på rullebladet, men politimannen kan anmelde deg for å være jævlig, da havner det på rullebladet, men det er skjelden att dem gidder. boten for trim er 3200 kr, de kan kreve att du levere inn trimmen faktisk men du har også krav på å få den tilbake så vidt jeg vet. skilta blir som regel klippt å det koster vel 900 kr å få dem tilbake + att du må vise peden orginalt. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 bota er forskjellig fra by til by.. spørs hvor snill politi mannen er med deg da=) Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Mitt tilfelle: Klipte skilt, 1500,- i bot (før m.a.o), mistet moppelappen i 3 mnd, måtte vise mopeden på biltilsynets verksted. Fikk beholde alle deler, politiet plomberte heller ikke motoren. Moppelappen fikk jeg igjen etter 2 mnd, da min far ringte politikammeret og: "nå blir han snart lærling, så da må han ha tilbake mopedførerbeviset så han kommer seg på jobb!" Kom i posten etter tre dager! Ett godt tips er å si minst mulig når purken tar deg, ikke klag eller noe så blir du iallefall ikke mislikt. Forøvrig burde trimming av moped være lovlig, mopeder på offentlig vei derimot burde være forbudt... mvh Plukk Lenke til kommentar
Disasterpiece Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg fikk der på rulleblad når jeg kjørte med 2 bakpå Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg fikk der på rulleblad når jeg kjørte med 2 bakpå kjørte du med 2 stk bakpå? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Fra avisen fremover Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 klippa skilt + 2500 i bot Lenke til kommentar
Fa^Xe Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 orka ikke lese alt, men hva er straffa for trimming med 80cc sylinder, forgasser og effektpotte? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 orka ikke lese alt, men hva er straffa for trimming med 80cc sylinder, forgasser og effektpotte? 3200 for trim. + kansje annet hvis du kjører for fort hvis du er riktig uheldig. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 vet at hjemme i gamle dager (les: når jeg var ung for 4år sidnen) så destruerte dem trimmedeler , dette ved og bårre et SVÆRT hull i sylinderen og gjerne hele motoren fra topp til bunn hvist man komm på kontroll med trimm etter og ha blitt inkalt til kontroll kan jo bare vært sånne rykter og da men alle som kjørte moppe var redd for dette Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Noken som har ein link til korleis han lager slik turtalsperre på ein tsx? Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 jeg skal kjøpe meg moped snart.. lurer på hvis snuten stopper meg og jeg har en orginal moped.. så mener han at den er trimmet og tar av skiltene.. hva skjer videre..? må jeg betale noe? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 jeg skal kjøpe meg moped snart.. lurer på hvis snuten stopper meg og jeg har en orginal moped.. så mener han at den er trimmet og tar av skiltene.. hva skjer videre..? må jeg betale noe? Tar purken feil skal du selvfølgelig ha hver eneste krone tilbake. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Noken som har ein link til korleis han lager slik turtalsperre på ein tsx? har en slik turtallsperre med justering av hvor høyt du vil ha, trenger den ikke lenger. så det er bare til å sende PM! Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 1700kr i bot Mister skiltene (foreløpig) Du må vise mopeden orginal, for så og få tilbake skiltene... (500kr) Altså, 3200 kr + litt skruing... Lenke til kommentar
saxin Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Noken som har ein link til korleis han lager slik turtalsperre på ein tsx? En kammerat av meg sier at det er veldig vanskelig, hvis ikke umulig å få turtallsperre til tsx. Grunnen var vistnok at det hadde noe med at det måtte være elektrisk tenning for å kunne montere det på. Jeg kan ikke noe om dette, så ikke skyt meg om det er feil! Men hvis det er noen som vet noe mere.. Fortell det gjerne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg