Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva gjør polisen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plomberer motoren så du ikke har mulighet til å skru på den uten å bryte en forsegling

 

Gir deg tidsfrist for å få kontrollert mopeden på verksted som gir beskjed om den er trimmet eller ikke.

 

Bøtelegger deg og krever mopeden i godkjent tilstand før du får bruke den igjenn.

 

Kjenner mange som har byttet tannhjulene og kjedet med større soran og mindre bak på mopedene sine uten å bli tatt i kontroll. Politiet hører vist mest etter motordur.

Lenke til kommentar

med meg, for ca.. 10 år siden? da jeg ble stoppet med 7.5hk trimsett, effekt potte, 24mm trim forgasser samt moppen var drevet.. dem sjekket lenge og vel før de skrev ut en bot på 1000 blanke for sylinderen samt dem tok skiltet. fikk beskjed om at jeg måtte skru av trimsettet og sette på orginal-sylinderen og få den godkjent på et verksted før jeg kunne få skilta tilbake. neste dag tok jeg en tur til det lokale verkstedet og fikk sykkelen 'godkjent' uten at jeg hadde løsnet på en eneste skrue. ;)

 

tror nok tidene har forandret seg siden den tid ja..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

du får somregel en bot på 3200-3500 klipte skil advarsel.

er du heldig slipper du unna ,me bare advarsel.

skaffe seg en politiknapp jør de enkelt en bekjent av meg har de på en blotrimmet suzuki fz han slapp bot klipteskilt og advarsel. politiet var på en sjekkerunde då han slo på politiknappen og da jelkk mopeden 45-50 som er loveli etter norske regler.

mopeden går i 90-110 me trimm :w00t:

Lenke til kommentar
du får somregel en bot på 3200-3500 klipte skil advarsel.

er du heldig slipper du unna ,me bare advarsel.

skaffe seg en politiknapp jør de enkelt en bekjent av meg har de på en blotrimmet suzuki fz han slapp bot klipteskilt og advarsel. politiet var på en sjekkerunde då han slo på politiknappen og da jelkk mopeden 45-50 som er loveli etter norske regler.

mopeden går i 90-110 me trimm :w00t:

:OT:

det er faen i helvete ikke trygt å kjøre i 110 med fz!!

jeg blir skeptisk når jeg kjører i 60 med kameraten sin, og styret begynner å riste..

er tynnere dekk på fz'n enn på sykkel da! :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I traktene rundt meg er politiet ganske dumme, de aller fleste kjører med trimmet moped.

 

En gang stoppet de en kompis og spurte om han hadde trim-kjede :D Da svarte han den var helt original (som den var) og han kjørte vidre. Det var en MT5 som gikk i 90 og hadde så lite tannhjul fremme at han tok den på bak dekket i nesten alle gir.

 

En annen kompis ble stoppet. Politi mannen syntes den laget mye lyd. Kompisen svarte at han hadde choken på og han kjørte vidre :p En Suzuki RMX som gikk i 110 før han satt på original potte. Nå går den i 95. Jeg fikk 105 i nedover-bakke herom dagen :thumbup:

 

En annen kompis har også en Suzuki RMX som klarer 130 på flat mark. Han kjørte i fra politiet når han fikk de etter seg :thumbup: Han smører jo da jevnli inn skiltet med jord og gress.

Lenke til kommentar
En annen kompis har også en Suzuki RMX som klarer 130 på flat mark. Han kjørte i fra politiet når han fikk de etter seg  :thumbup: Han smører jo da jevnli inn skiltet med jord og gress.

hmm, :hmm: tror ikke at en RMX kan gå i 130km/t på flata. da må den har Lystgass og alt mulig greier.

 

jeg har en RMX med 48mm hardcrome sylinder(18hk),vacumboks,21/24mm forgasser, metrakit Eff.anlegg,trimtopp og 16-48drevning. jeg fikk den i ca 125km/t i nedoverbakke og ca 120 på flata. er strålende fornøyd med det! :cool:

 

EDIT: til Topic starter, man får nå 3200.-kr i bot for trimming, for 2år siden fikk man 1500.-kr men de har øket.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
EDIT: til Topic starter, man får nå 3200.-kr i bot for trimming, for 2år siden fikk man 1500.-kr men de har øket.

OT: Får man "bare" 3200kr og ikke noe mer?(noe som er veldig mye, og altfor strengt)

Altså får man ikke klipte skilt,advarsel og varsel om at man må godkjenne den på verkstedet??

 

Lurer på dette, siden min ikke er helt lovlig. :D

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

OT: Får man "bare" 3200kr og ikke noe mer?(noe som er veldig mye, og altfor strengt)

Altså får man ikke klipte skilt,advarsel og varsel om at man må godkjenne den på verkstedet??

 

Lurer på dette, siden min ikke er helt lovlig.  :D

 

er helt enig, har selv en bra trimmet moped som jeg kjører på. og er ikke særlig begeistret for 3200.-kr i bot+ at de tar skiltet. det har blitt altfor strengt, alle mopeder skulle gått 75-80km/t siden de da er mer trafikksikre så man ikke blir påkjørt bakfra, av gærne billister og særlig trailere.

 

dagens mopeder gjør vel fra 75 til 90km/t uten sperringer, altså orginalt. det er slik de skulle vært levert uten sperring med orginal motor størlse. da hadde det nok ikke vært så mange som gadd å trimme da de hadde gått greit nok. vel vel det er vel lite vi kan gjøre med Snutten her, de skal bare ødlegge. :(

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...