Gå til innhold

Alternativ CPU kjøling til Xbox?

Anbefalte innlegg

Poster denne bare, her fordi Xbox fungerer på samme måte som en PC når det gjelder prossesor, hovedkort, osv..

Problemet er at etter Xboxen min ble modda har CPU`en deretter blitt varmere.

Som standard kjøling har en Xbox kun kjøleribbe på sin CPU som kjøling, derfor er det sikkert ikke harde kjølinga som må til for at Xboxen skal slutte å låse seg.

Håper noen kan hjelpe.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poster denne bare, her fordi Xbox fungerer på samme måte som en PC når det gjelder prossesor, hovedkort, osv..

Problemet er at etter Xboxen min ble modda har CPU`en deretter blitt varmere.

Som standard kjøling har en Xbox kun kjøleribbe på sin CPU som kjøling, derfor er det sikkert ikke harde kjølinga som må til for at Xboxen skal slutte å låse seg.

Håper noen kan hjelpe.

Har ikke så veldig god peil på spille konsoler, men virker nå ikke umulig å koble ei vifte som blåser inn i xboxen?

Bare et forslag fra det blå :blush:

Lenke til kommentar

Har selv modda xbox, og når den er på mens 'toppen' er av blir cpuen over 60grader, men når jeg setter på lokket synker den til ca 40-50grader. Dette er fordi det er en ganske effektiv luftstrøm fra viften som blåser gjennom kjøleribben til cpuen, og uten den luftstrømmen(som f.eks åpent deksel) vil jo cpuen bli ganske varm.

Er du sikker på at du ikke har blokkert luftveien til vifta? Den suger inn vedsiden av der hd'en ligger eller noe sånt, så blåser den under hden og over cpuen før lufta går ut bak. Gjør det hos meg hvertfall, jeg har xbox V1.0.

Lenke til kommentar
Det der er bare tull, en Xbox blir IKKE varmere av å modde den, da må du isåfall ha nappet ut vifte kontakten.

Mulig at det er tull at den ble varmere på grunn av modding, men Xboxen er alikevel varmere enn det den skal være.

Men Hoax, den kan bli varmere av hardiskbytte. Spesielt med 7200RPM hardisker.

Og det er spesielt nå som det er sommer den låser seg.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Og til dere som anbefaler vannkjøling så blir det ikke aktuelt.

For det første er det ALT for trangt inni selve kassa, og ville det ikke i tilegg vært ekstremt tåpelig med vannkjøling i en xbox med tanke på at den faktisk normalt kjøles med ganske så passive kjøleløsninger?

Lenke til kommentar
CPU i Xbox jobber optimalt ved ca 30'C, Den blit tregere hvis CPU kjøles for bra eller blir veldig varm.

og det vet du fra?

Det er en cpu, sånn som du har inni pc'en din. En modifisert celeron eller hva det nå var. Tror ikke det er andre regler for den enn det er for en vanlig prosessor. Men om du har fakta som kan bevise det du sier skal jeg ikke være påståelig.

Lenke til kommentar
Det står flere hundre plasser, og at CPU ikke jobber bra når de blir for varme er noe alle vet.

at en prosessor blir dårligere av høyere varme er greit nok, men det vil du neppe merke før den kryper over 60-70 grader, selv har jeg kjørt 60+ mange ganger med min cpu, den var ikke noe dårligere da enn når den ligger på 40 grader. Dessuten skal du mye lavere enn 30 grader før den yter dårligere. Uansett vil du ikke merke forskjellen i spill og lignende så lenge temperaturen svinger mellom 10 og 60grader. Kan muligens måles med diverse instrumenter, men det blir for søkt.

At ting står flere hundre plasser betyr ikke automatisk at det er sant, eller i dette tilfellet fakta.. :roll:

najs postcount btw..

1337.. :w00t:

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...