olejohan Skrevet 1. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2004 Eg har lust og klokka maskina og har ikkje so mykkje greie på ditta i biosen. Har vannkjøling so kjølinga skal ikkje vere noke problem med det fyrste. Ellers so har eg : Hovedkort : MSI KT3 Ultra2 Ram : 512 DDR 333buss Cpu : Amd Athlon XP 3000+ Kjøling : Vannkjøling Det eg må stille (det eg trur) er: Spread Spectrum CPU FSP Clock CPU rotatin CPU Vcore DDR Voltage AGP Voltage Har bare lest i biosen. Kva skal ditte stå på? Takk for alle svar Mvh Ole-Johan Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Spread Spectrum - disabled CPU FSP Clock - står på det som er "orginalt" så du må stille den opp for å øke hastigheten CPU rotatin - hakke peil CPU Vcore - står på standard. settes litt opp når du har klokket FSB DDR Voltage - står også på standard. kan stilles opp.. AGP Voltage - ikke rør Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Vell ville sakt kjøp et nytt Hk hadde et msi kt3 ultra aru en gang i tiden stilte fsb på 144 så luktet det jevlig svidd og det røyk ut av kassa diverse komponenter hadde skiftet fare til SVART/blå skjer Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Kva skjedde me resten av kompomenta da? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Dette står det på. Spread Spectrum : Den står på disable CPU FSP Clock : Den står på 166 CPU rotatin : Auto CPU Vcore : Auto Kor mykkje skal eg stille opp "CPU FSP Clock" til? Og CPU Vcore da? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Du kan still opp FSB med ca. 5 om gangen, og øk litt på vcore når systemet er ustabilt. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Vcore er "auto" da. Må eg ha på "manuel" og sette den på noke? Kva skal e sette den på? Eller stiller den seg automatisk opp? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Den skal stå på 1,65 tror jeg Ikke noe katastrofe å sette den høyere, det må du uansett når du har begynnt å klokke. Etter hvert som det blir ustabilt setter du opp et hakk om gangen. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Der stende brare xp3000 når eg startar opp da. Satte CPU FSP Clock på 180 og Vcore på 7.50. Men kunne ikkje starte windows for den finner ikkje en viktig fil. So resete ej biosen og alt er bra:) Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 hvis du har så lite peil kan du jo altids IKKE overklokke, og heller vente noen år. det kan bli litt dyrt å overklokke i blinde. Epz. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Den risken med å overklokke er EG som bestemmer om eg vil ta. Eg har sefølgelig prøvd å overklokke på eigenhand, men det gikk ikje so bra. Det skjedde det same som no. So kan CPU en bere låst? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Det er riktig at det står 3000+, dette vil ikke forandre seg før du har kommet litt opp i mhz'ene Sett FSB til 180 og vcore til 1,7. Og start opp! Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Ble bare svart skjerm når eg skulle starte å boote windows. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Ble bare svart skjerm når eg skulle starte å boote windows. Og da hadde du 1,7V kjernespenning? Tror det er minnet som stopper deg, sett FSB/RAM til 5:4, eller øk spenningen på ramen. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Satte "DDR Voltage" på 2.8. Då fann den ikje operativsystemet og fikk derfor boot failure. Kunne ikje boote fra noken plass. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Hadde 1.7 kjernespenning ja.! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Kan være fordi at du ikke har AGP/PCI lock eller har du det? hvis du har så sett den på. Hvis den ikke er på så stresser du hdd og slikt.. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Finner ikkje agå\pci lock. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Har du prøvd å stille MP? Tror MP=12 på 3000+, sett den på 12,5 og resten på standard. Edit: er prosessoren din nyere enn uke 39 i 2003? Endret 2. juli 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2004 Kva er MP ? Finenr ikkje noke som innheld ordet MP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå