Myrsve Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) jeg beggynte å bruke fedora core 2 idag, har brukt windows XP til nå men fikk lyst til å begyne å bruke et linux system istede. Etter at jeg hadde henta alle pathene så ville ikke programer som jeg hadde åpnet legge seg på oppgavelinjen. så vis jeg minimerte vindu så fårsvant den, slik at jeg ikke kunne tryke den fram med musa. den kommer fram om jeg bruker alt tab. men ikke med musa. hvordan får jeg fikset dette problemet Endret 1. juli 2004 av Myrsve Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 jepp, samme feilen gjorde jeg også når jeg prøvde Linux for føste gang. jeg husker ikke helt hvordan jeg fikk den fram igjen. men du må ikke slette den blanke firkanten på oppgavelinja, det er vel denne som er denne programlinja tror jeg. der som programmene legger seg. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 ok, men er det noen der ute som kan hjelpe meg med å få den tilbake Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Er nok noe i det wil sier - du har muligheten til å "customize" oppgavelinja til det uendelige... Du kan fikse dette ved å legge til en ny "vindusliste" - høyreklikk på oppgavelinja i et tomt område -> legg til på panelet -> verktøy -> vindusliste. Så drar du den dit du vil ha den. Når du har gjort dette, kan det være en god ide å "låse" den - høyreklikk på "rufselinja" og velg "lås". Andre fine ting er systemmonitor - gir deg fine grafer over minne/CPU-bruk. Hvis du lurer på hvorfor minnegrafen nesten alltid viser 100%, så er det fordi ubrukt RAM like gjerne kunne ligget i skrivebordsskuffen - så Linux bruker ubrukt RAM til å cache ting fra disken. Det er med andre ord den mørkegrønne linja som teller. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 takk for hjelp, fikk det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå