Gå til innhold

Jumpers, trenger hjelp :(

Anbefalte innlegg

God aften godtfolk,

Har et spørsmål angående en venns PC/harddisker.

Kjøpte en harddisk til (slo til på komplett's 200GB WD tilbud) som jeg hentet idag. Jeg satte den i uten å endre en jævla jumper, funka fett. Så jeg formaterte den. Etter det reboota vi av en annen grunn, da fikk vil discboot failure. Da er jeg ihvertfall rimelig sikker på at jumperne står feil...

HDD%20jumpers.JPG

Her ser du et bilde av åssen jumperne står akkurat nå, åssen skal de stå?

Så på www.weaterndigital.com at diskene skulle stå sånn hvis de skulle stå dual master: WD%20jumper.GIFMen som dere ser er det ikke like mange plasser på den gamle samsung 80GB disken. Kan noen gidde å komme med en rask forklaring? Er så mye styr for noe som egentlig er så lett :ermm:

Håper på informative svar da :thumbup:

pain...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi oss en fullstendig oversitk voer hvordan jumperne skal stå forskjellige posisjoner.

er dette forskjellig fra disk til disk? Eller er alle like?

Hmmm, jeg har ikek hørt om dual master. Hva er det? At begge er master?

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Gi oss en fullstendig oversikt over hvordan jumperne skal stå forskjellige posisjoner.

Er dette forskjellig fra disk til disk? Eller er alle like?

Hmm, jeg har ikke hørt om dual master. Hva er det? At begge er master?

At man har to harddisker og begge står i master, ja.

men vi fikk det til å funke nå, men alt går JÆVLI tregt, da må noe være galt. Så nå skal vi prøve litt til. Håper på at noen gidder å legge ut mitt bildet redigert over åssen de skal være, kan vel ikke være så vanskelig...

Mne vi prøver oss frem uansett nå da =)

Lenke til kommentar

Du har satt diskene på hver sin IDE-kanal?

Hvis ikke, skal de vel være master - slave.

edit: hvis jeg forstår det som står på WD sine sider riktig, så betyr dual (master) at du har to harddisker på samme kabel, men man setter hvilken som er master og hvilken som er slave. Ikke at begge er master.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

På bildet ditt så ser det ut som Samsung disken er satt til cable select og Western disken til dual master. Sett heller begge på cable select. Deretter setter du den disken du skal boote fra ytterst på ide kablen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...