Gå til innhold

Billig å bestille fra club-siemens?! eller ikke?

Anbefalte innlegg

Var å såg litt på priser hos club-siemens web-shopen og kom fram til totalt 2230 kr. med frakt og alt på cx65! Da regner jeg med selve telefonen til 1982 kr.(240 EUR) og frakt 247 kr.(30 EUR) Det står også TAX som jeg kan fylle ut, men der står det bare "not european union" og "european union+deutschland".

Er ikke så flink på sånt, men vet ihvertfall at vi ikke er med i EU :p Så da skal jeg vel velge "not european union" der. Og da lurer jeg på om det er enda mer som kan bli å betale eller om det der er endelige summen uansett? i såfall er det _veldig_ billig! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke så mye billigere da nei...

Råd:

Stem Ja til EU neste gang du.

Selv er jeg faktisk Eu statsborger men sålenge jeg bor i dette avgiftselskede landet så hjelper det lite utenom at jeg enklere kan stikke langt vekk herfra :p

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
qwert: ja, moms har man selvsagt i alle land, men når du bor i et EU-land og kjøper en vare fra et annet EU-land betaler du ingen ekstra moms til det landet du bor i.

Sa jeg noe annet? Det virket bare som om noen trodde at moms ikke fantes innen EU, mens realiteten er at man betaler den der man kjøper varen. På netthandel (de store sjappene som Amazon.co.uk) gjelder dog 'country of destination-prinsippet' som betyr at man betaler moms i leveringslandet, og ikke i landet hvor selgeren befinner seg. (Dette gjelder hvis selger har et årlig salgsvolum på over hundreognoen tusen Euro i mottagerlandet årlig om jeg husker riktig).

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Vet ikke om Amazon.co.uk sender fra usa, men det var ihvertfall slik at når man hadde satt opp hele ordren, så ble moms (VAT) lagt til i oversikten rett før man bekreftet ordren.

Men men, dette er jo ikke en diskusjon om Amazon's momspraksis eller EU direktiver, og det kan jo være at reglene har blitt endret siden den gang; det er jo noen år siden.

Konklusjonen er at vi som bor i Gnore må betale moms i tillegg når man bestiller fra club-siemens' webshop. *puh* ;)

Lenke til kommentar
Abbenomang da...

Uansett om det er abonnement blir det jo myye billigere. Tilsammen 1800 kr. for telefonen. Da regner jeg med selve telefonen(99 kr), innmeldingsavgift(200 kr.) og 12*119 kr = 1428+99+200 = 1727 ;) (frakt også da, men maks 1850).

Du må jo betale for det du bruker den til da(sms, mms og ringing), men det må du jo uansett om du har abonnement eller kontant(og dette abonnementet er veldig mye billigere på sånt enn vanlig kontant fra f.eks. TN/NC)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...