Gå til innhold

iPod= bluescreen og dårlig kommunikasjon

Anbefalte innlegg

Takk, men som nevnt ovenfor har jeg nå oppgradert til Xp Pro, Servicepack 2, alle nyeste oppdateringer  :yes: . Bugger likevel, bortsett fra at jeg nå fikk det til å fungere via Usb. Lurer jo dermed på om det kan være noe galt med firewire-kontrolleren på hovedkortet.. hvilket jo vil være underlig, ettersom jeg har brukt videokamera sammen med firewire flere ganger, helt knirkefritt..

Har prøvd å finne driveroppdateringer til firewirekontrolleren, men finner ingenting. Hovedkortet har (også som nevnt ovenfor) et Intel i865g chipset.

Takknemlig for all hjelp! :cry:

Har du usb 2.0? Hvis du har det så kan du jo egentlig bare bruke det, tar jo ikke all verdens tid å overføre musikken da, selv om det går litt tregere enn med firewire.

*kremt* USB 2.0 har en teoretisk overføringshastighet på 480 MBps, mens IEEE1394 bare takler 400MBps...

Har forresten lest flere steder (bl.a. hos Apple) at FW er forebeholdt Mac-brukere, og at USB 2.0 standaren helst skal benyttes på pcer.

(Visste dere forresten at IEEE1394 er et Apple-patent, og at sony, for å slippe unna noen bøter, kaller sin IEEE1394 for iLink)

Hmm.ja, som nevnt har jeg jo funnet ut at det faktisk funka fint med Usb. Og det går minst like raskt med overføring av data til iPoden. Skulle likt å sett disse sidene hvor du har lest uttalelser om at 1394 er beregnet på mac-brukere, det hørtes interessant ut. Har du en link? Uansett, dersom det er meningen at jeg som pc-bruker kun skal forholde meg til usb, burde jo det stått i manualen. særlig når hele maskina tryner i grøfta ved bruk av 1394..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*kremt* USB 2.0 har en teoretisk overføringshastighet på 480 MBps, mens IEEE1394 bare takler 400MBps...

Har forresten lest flere steder (bl.a. hos Apple) at FW er forebeholdt Mac-brukere, og at USB 2.0 standaren helst skal benyttes på pcer.

(Visste dere forresten at IEEE1394 er et Apple-patent, og at sony, for å slippe unna noen bøter, kaller sin IEEE1394 for iLink)

Ja, det er teoretisk, i virkeligheten så er firewire langt raskere. :) Jeg bruker USB 2.0 selv, og hvis USB 2.0 da skulle ha en overføringshastighet på 480 MBps, ville det ikke tatt langt tid å overføre sanger. Jeg har en 20 GB i-pod, eller 18,6, som den da egentlig er:

18600 : 480 =38,75 sekunder skulle det da tatt å fylle hele i-poden. Det skulle jeg likt å se. :D

Lenke til kommentar

Det er 480 megabit/s .

En hw.no test av asono m/USB 2.0 avslører dette :

(http://www.hardware.no/tester/lyd/jaxx_hd500/index3.html)

Med tanke på at dette er en USB2-spiller med en fullverdig 2,5" harddisk så hadde vi naturlig nok ganske store forhåpninger når det gjelder overføringshastighet. Ved overføring av 660 MB klokket vi den gjennomsnittlige overføringshastigheten til hele 14,5 MB/s! De færreste bør i grunn ha behov for høyere overføringshastighet enn dette.

===

14,5 MegaByte/s er 116Megabit/s hvilket jo begrenses

av selve disken i spilleren ( ikke USB 2.0 grensesnittet )

Blir jo samme med firewire også .

Samt man må ta i betraktning hastigheten via kontrolleren

man kopierer fra også .

Lenke til kommentar

Leste denne posten tidligere i dag og tenkte at noen var uheldig, og sånt skjer ikke med den iPoden jeg skal kjøpe i dag.

Men hoi, ser man det, samme problemet som deg ja. Har samme software som deg og samme iPoden.

Får ta en titt på iPodlounge om de har svart på posten din, deretter teste å kopiere mp3ene over på andre disken.

Lenke til kommentar

Etter en 5 timers usselt slit fant jeg ut at jeg ikke hadde oppgradert firmwaren i iPoden likevel. Etter oppgraderingen til 2.2 gikk alt såpeglatt. Fan så digg at den funker.

Jaja, 4 timer til jobb... skal jeg sove eller bli oppe? hmm, bare slit å sove 4 timer :p

Lenke til kommentar
Takk, men som nevnt ovenfor har jeg nå oppgradert til Xp Pro, Servicepack 2, alle nyeste oppdateringer  :yes: . Bugger likevel, bortsett fra at jeg nå fikk det til å fungere via Usb. Lurer jo dermed på om det kan være noe galt med firewire-kontrolleren på hovedkortet.. hvilket jo vil være underlig, ettersom jeg har brukt videokamera sammen med firewire flere ganger, helt knirkefritt..

Har prøvd å finne driveroppdateringer til firewirekontrolleren, men finner ingenting. Hovedkortet har (også som nevnt ovenfor) et Intel i865g chipset.

Takknemlig for all hjelp! :cry:

Har du usb 2.0? Hvis du har det så kan du jo egentlig bare bruke det, tar jo ikke all verdens tid å overføre musikken da, selv om det går litt tregere enn med firewire.

Men i prasis er nesten alltid firewire 400 raskere enn USB2, i tillegg til å føre mere strøm og bruke mindre cpu.

Ja, det var apple som oppfant firewire (1394) og i begynnelsen lisensierte de ut navnet firewire (andre firmaer måtte betale for å bruke det), noe som gjorde at Sony kalte det for iLink, Dell kalte det for FireWawe osv. Apple kutta ut lisensieringen av navnet for en god stund siden så hvem som helst kan bruke navnet firewire nå.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpsomme svar. Dessverre, ingenting funker. Jeg har nå:

* oppgradert fra XpHome til  Xp Pro, Service Pack 2

* lastet ned og installert ALLE oppdateringer fra micro$oft.com

* nyeste iPod Update-software

* nyeste firmware til iPod

* nyeste iTunes

* prøvd alle tre firewire-portene på maskina mi

* ringt Apple Support, som ikke hadde annet å foreslå enn å "installere XpPro istedet for XpHome, håper det hjelper, ha en fin dag..." Snakker om kyndig support, gitt..

Samme jæ**a driten hver eneste gang. Har kjøpt den på Komplett.no, og innser at jeg kanskje må returnere den? Er dere enige, hva hadde dere gjort? Helsike, jeg som har gått å gleda meg i ukesvis..

Service Pack 2 til Windows XP er ikke lansert ennå så det første du burde ha gjort var jo å degradere Windowsen din! Men bra at du fikk det til å funke allikevel.

Service pack 2 til Windows XP er ikke lansert enda så å installere den er vel noe av det dummeste du kan gjøre om du er redd for at hardware ikke skal funke.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Kjoepte meg en IPOD i dag og .. Bare tull med den..

Skulle oppgradere firmwaren men fikk bare restore knappen aktivert etter 2-3 minutter med vent..

Jaja, tenkte jeg, kanskje det er noe man maa gjoere foerste gangen og trykka Restore, naa staar det bare "OK to disconnct" og det har den gjort i 20 minutter..

Noen som har peiling paa hva som er galt ?

Lenke til kommentar
Kjoepte meg en IPOD i dag og .. Bare tull med den..

Skulle oppgradere firmwaren men fikk bare restore knappen aktivert etter 2-3 minutter med vent..

Jaja, tenkte jeg, kanskje det er noe man maa gjoere foerste gangen og trykka Restore, naa staar det bare "OK to disconnct" og det har den gjort i 20 minutter..

Noen som har peiling paa hva som er galt ?

Hmm merket det jeg og. Kanskje du må kjøre resore først?

Er ikke sikker, men jeg fikk den opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Interessant. Og betryggende, smat bra for deg at du fikk den i orden. Kunne du gitt meg en nøyaktig beskrivelse av problemene du hadde?

Det fungetre helt flott, men når jeg skulle kopiere 10gb over på den klikket den på 30%ish og ga meg blue screen etc. Restartet og koblet den til igjen, ny bluescreen. Av og til fikk jeg ikke bluescreen, og da brukte jeg upgrader programmet til å restore, så sluttet den å blue screene. Dette skjedde en milliard ganger før jeg klarte å oppgradere firmwaren, og alt så ut til å funke fint etter det. Bortsett fra en bluescreen etter det (som nesten fikk meg til å kaste iPoden ut vinduet) så har det fungert greit. Av og til tar det evigheter og litt til før den finner iPoden, og av og til merker den ikke at jeg har koblet den til. Irriterende, men tror jeg skal prøve med annet FW kort før jeg går å whiner til butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...