Gå til innhold

Fedora 2 problemer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for å mounte ntfs må du ha støtte for det i kjernen, vet ikke om det er med når du legger inn fedora. Jeg bruker bare mount /dev/hd? /dit/du/vil/ha/den. Til lydkortet kan du legge inn alsa. www.alsa-project.org .

hvis du har telenor og har router så trenger du vel bare å sette på motta ip (dhcp) for å komme ut på nett ? så lenge NIC kortet ditt er riktig konfigurert.

Lenke til kommentar

RedHat/Fedora har ikke innebygget NTFS-støtte; du kan laste det ned på http://linux-ntfs.sf.net

av akkurat samme grunn som om de ikke har støtte for NTFS (lisenser), har de ikke støtte for MP3, dette må lastes ned separat. Jeg anbefaler freshrpms.net

Nettverkskortet skal være standard ethernet med TCP/IP og DHCP; motta IP automatisk så skal du være oppe (så lenge du bruker router, PPPoE for å koble direkte på telenor er problematisk uansett OS). Hva slags nettverkskort bruker du? veit det har vært endel problemer med realtek.... Se også om du finner nettverkskortet ditt i nettverkskonfigurasjon under system-menyen ett-eller-annet sted

Les gjerne det som er med Fedora på fedorafaq.org

Lenke til kommentar
netteverket fikk jeg opp nå, skal prøve litt siden å få mounta diskene + få inn mp3 støtten... Men takk for hjelpa gutter!

Bare last ned en patch for kjerna, som gir ntfs-støtte. Videre mounter du den må vanlig måte.

Xmms har ikke mp3-støtte orginalt pga. av noe trøbbel med lisenser eller noe(?). Dette kan du laste ned fra xmms sin nettside.

Orginalt (fra xmms.org) så har den MP3-støtte, men Redhat/Fedora har fjernet alt med "merkelig" lisenser som ikke gjør det 110% fritt; derfor har de fjernet MP3, alt av MPEG-støtte (DVD, DivX), altså mplayer og xine, og kjernen er ikke kompilert for NTFS-støtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...