Vietboy Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hei folkens. da jeg satt og spilte påmin lille samsung s 300 i dag slo den plutselig av . jeg prøvde å slå den på igjen , men det virkert ikke. dermed prøvde jeg å bytte batteriet, men det gikk heller ikke ... den var så og si helt død... den eneste muligheten nå er vel å sende den inn til reperasjon.. jeg lurer dermed på om jeg har krav på en reservemobil under reperasjonstiden . takk for alle svar . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 kravet om lånetelefon kommer dersom selger ikke kan gi deg din telefon tilbake innen 1 uke. Det gjelder også dersom han mår du leverer vet at det vil ta mer enn en uke Lenke til kommentar
Vietboy Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 hvordan er det da mulig for meg å vite at det tar mer enn en uke da ? selgeren kan jo bare si at det tar noen dager, og at de ringer meg når den er ferdig.... tar ikke de fleste reperasjoner mer enn 1 uke da? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 tar gjerne ikke mere enn et par dager, og du har ikke krav på noen lånetelefon før rep. tar mere enn 7 arbeidsdager. Lenke til kommentar
duda Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 tar gjerne ikke mere enn et par dager, og du har ikke krav på noen lånetelefon før rep. tar mere enn 7 arbeidsdager. det er ikke helt riktig. selv om du ikke har krav på lånetelefon. så kan du få låne en om du spør og hvis de har inne. men etter at det har gått en uke, så SKAL du få en lånetelefon. uansett hva de sier. om de ikke har flere lånetelefoner, så må de finne på noe. Lenke til kommentar
Vietboy Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 åja takk for all respons, men lurte på om noen har skriftig alså lover elelr paragrafr , der dette kravet står oppført slik at jeg kan henvende meg til , hvis det blir problemer Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Står i loven et sted under forbrukerloven, men loven er så gigantisk at jeg råder deg til å prøve først og lete etterpå . Det kan også være verdt et forsøk å kontakte forbrukerrådet, de har sikkert orden på slike lover/papirer. Dette er det som står i loven... Fannt det: Her står det noe om reparasjon og rettigheter Her er noen punkter du bør huske på: Må telefonen repareres, kan du velge mellom reparasjon og en ny, tilsvarende telefon. Forutsetningen for sistnevnte er at det ikke fører til urimelig kostnader for selgeren. Men det skal svært mye til for at det skjer. Velger du reparasjon, har du krav på lånetelefon dersom reparasjonen tar mer enn syv dager. Oppstår samme feil for tredje gang, noe som ikke er uvanlig med små mobiltelefoner proppfulle av teknologi, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Oppstår det forskjellige typer feil med telefonen fire ganger eller mer, kan du også heve kjøpet. De første seks månedene skal alle feil regnes som fabrikkfeil, dersom ikke selgeren beviser noe annet. Selger har altså bevisbyrden. Etter seks måneder er det i utgangspunktet du som har bevisbyrden, men selgeren har undersøkelsesplikt. Selgeren kan ta betalt for reparasjon eller undersøkelse som ikke dekkes av reklamasjonsrettighetene, såfremt det er avtalt på forhånd. Hvis ikke det er avtalt, skal du ikke betale for undersøkelsen. Endret 1. juli 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Paragraf 30 i forbrukerkjøpsloven § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Utheva tekst er ganske tydeleg og for forbruks elektronikk kan ein ikkje argumentere med for stor kostnad i dette tilfelle for lånetelefon mvh JanEirik Endret 1. juli 2004 av Jankee Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 det er ikke helt riktig. selv om du ikke har krav på lånetelefon. så kan du få låne en om du spør og hvis de har inne. men etter at det har gått en uke, så SKAL du få en lånetelefon. uansett hva de sier. om de ikke har flere lånetelefoner, så må de finne på noe. ehh...hva var ikke helt riktig? du skrev jo akkurat det samme som meg jo kommer jo seff an på hvilket verksted butikken din bruker, men verkstedet vårt fikser mobilene på under en uke. og det gjelder for alle merker. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ehh...hva var ikke helt riktig? du skrev jo akkurat det samme som meg jo kommer jo seff an på hvilket verksted butikken din bruker, men verkstedet vårt fikser mobilene på under en uke. og det gjelder for alle merker. to måter å si det samme på veggiss hvordan er det da mulig for meg å vite at det tar mer enn en uke da ? selgeren kan jo bare si at det tar noen dager, og at de ringer meg når den er ferdig.... tar ikke de fleste reperasjoner mer enn 1 uke da? Dersom du leverer til et annet sted en butikken så kan du ikke kreve lånegjenstand av de. Tar det mer enn en uke så vil du se det etterhvert. Eventuelt kan du ringe Zodiac Norge, og finne ut hvor lang tid de estimerer. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Da jeg hadde min til rep, tok det 2,5 uker. Fikk ingen lånemob, men jeg spurte heller ikke om det. Hadde selv en gammel mobil liggenes Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Da jeg hadde min til rep, tok det 2,5 uker. Fikk ingen lånemob, men jeg spurte heller ikke om det. Hadde selv en gammel mobil liggenes Det er kanskje enklest det ja Men hvis man ikke har en gammel mobil hjemme kan man jo prøve å kreve lånetelefon, ihvertfall etter en uke og er du heldig får du kanskje med en gang:) Loven sier at man får det etter en uke men det har nok trådstarter fått med seg allerede så det trenger ikke jeg si noe om... Lenke til kommentar
Vietboy Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 takekr for all respons:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå