EpziloN Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hallo bare lurte på hvor mye jeg kan tjene på å planslipe, har en cpu kjøler som er ganske ru, og er alt annet enn speilblank. samtidig ser jeg her på forumet at folk plansliper selve CPUen, kan skjønne at det går at på en Intel CPU ettersom den har en ganske stor kjerne, noe en AMD ikke har. noen som har en HOW2 på dette gjøres isåfall. på en god dag med AS5 får jeg min AMD XP2800Barton får jeg den ned til ca. 40 grader +- Idle. tjener jeg mye inn på også å planslipe CPU kjernen ? og hvor mye iforhold til å bare rense den helt og en nytt og tynt lag med AS5. Epz. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Du må absolutt ikke planslipe kjernen på socket A cpuen din. Intel sine cpuer har en varmespreder i metall som ligger over kjernen som er mulig å planslipe. Det du kan gjøre er å planslipe kjøleren til cpuen din. Hvor mye du tjener spørs på om kjøleren hadde bra eller dårlig overflate fra før av. Good luck! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg vil så absolutt fraråde deg å slipe CPU-kjernen. I seg selv er det en ganske tricky operasjon å slipe så små flater, en annen og minst like vesentlig sak; Kjernen er i utgangspunktet mer enn plan nok! Derimot kan det hende at du kan tjene en grad eller tre, på å planslipe bunnen på selve kjøleren. Der kan det av og til være noe å hente. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 hvordan plan sliper man kjøle blokkene da? ..vanlig fint sanndpapir eller ? pusser for hand ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Du tar et plant underlag. Legger sandpapir oppå dette og sliper i vei. Først 240-400-800-1200 til slutt evt. 2000 hvis du ikke er fornøyd, men 1200 holder i massvis. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 240 gjør mer vondt enn godt. Det er for grovt mener jeg. Spørs selvfølgelig hvor skadet (om i det hele tatt) kjøleren er. Starter på 600, vanligvis 800 om jeg skal ha finish.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 EpziloN: Bruk vannbasert sandpapir og en jevnflate, feks en glassplate. Selv begynte eg på 800papir, så 1200 og til slutt 2000. Dette er på orginal kjøleren til P4 2600/800, tempen gikk ned med ca 5-8c. Brukte også as3(as5 var ikke kommet da eg gjorde dette) Nå ligger tempen på ca 50-53c max, før planslipingen var den oppe i 58-60c. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå