Roberto Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Du må gi listen din den attributten, ikke meny a. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) #meny a = listen. <ul id="meny"> <li><a class="hoved" href="#"><b>Index</b></a></li> <li><a class="info" href="#"><b>Klisse</b></a></li> <li><a class="hoved" href="#"><b>Nisse</b></a></li> <li><a class="hoved" href="#"><b>Tisse</b></a></li> </ul> Blir det ikke sånn da? Endret 2. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) #meny a = listen. Feil. #meny a = LINKENE i listen #meny li = listeelementene #meny ul = hele den uordnede listen #meny a { display: block; background-position: left center; background-repeat: no-repeat; padding-left: 15px; weight: bold; } #meny li { display: inline; list-style-type: none; } #meny ul { margin: 0; padding: 0; } EDIT: For å slippe <b>-taggene (som egentlig ikke skal brukes) la jeg til font-weight: bold på a) Endret 2. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Der fungerte det ja, måtte bare gjøre om weight til font-weight Takker Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Har litt problemer med å posisjonere menyelementene mot venstre nå.. Den div'en som de ligger i står 0px fra venstre vegg, hvertfall i følge koden, men den vil fremdeles ikke bevege seg innover.. Finner ikke ut noe annet som skyver denne utover jeg, lurte først på om det var padding på menycontaineren, men nei.. Noen som ser hva det er? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Trenger også å skyve hele siden ut i midten, og den skal være midplassert uansett hvilken oppløsning du bruker, hvordan gjør jeg dette? Tenkte først på padding i body, men den ville ikke Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Ingen som vet? Får det absolutt ikke til jeg.. og ellers må jeg jo flytte alle elementene ut 50 (25) % da? Vil det fungere med 800x600 - 1024x768-1280x1024 og høyere? Slik at elemtentene da vil være plassert så og så mange % av bredden på leserens skjerm uansett? Endret 3. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 For å midtstille, setter du alt sammen inne i en container-div med følgende egenskap: #wrap { margin: 0 auto; width: 800px; /* bredden på siden */ text-align: left; } og setter text-align: center på body for at det skal funke i IE 5.5 - Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Takker, begynner å skjønne det her med å bruke containere nå Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) OKey.. nå er sida i en container. men hvis jeg aligner denne 25% eller 50% fra venstre så vil den ikke stå på midten på en 1024x768 oppløsning. Bruker 10% fra venstre nå, for å få den til å stå på midten med tidligere nevnte oppløsning, men da jeg ser på den i 1280x1024 er den ikke midtstilt lenger.. Hvordan løser jeg dette enklest mulig? Edit: leif. Endret 3. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Leste du ikke svaret mitt? margin: 0 auto; midtstiller den. Ikke bruk % til dette. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Oi, var ikke så obmerksom at jeg la merke til den... Takk Edit: Da jeg fjernet position: absolute; forsvant alle andre elementene ut av containeren?! Endret 3. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå