Teddybjørn Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 2 spørsmål: Hvordan legger jeg til en ny harddisk i tilleg til den gamle?(har prøvd med fdisk, men var ikke sikker på hva jeg skulle trykke der) Jeg har bredbånd og så vet ikke outlook express det.(det kommer opp ei rute med oppkobling men den er tom! Internett virker helt fint)Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
house Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 for å legge til harddisk må du gjøre følgende, sette den nye som slave, starte PC*n detecte den i bios, dersom den ikke vil auto detecteres... da har du ny harddisk inne... bruk deretter partition magic til partisjonering.. det er lettest.. den outlook saken henger vel igjen siden du hadde dialup ? da må du fjerne dialup fra PC'n.. dvs, fjerne drivere osv, og tilkoblinga til dette... Housey Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 13:14, house skrev:bruk deretter partition magic til partisjonering.. det er lettest.. Hvorfor foreslå et dyrt alternativ når man har et like bra og gratis program som heter fdisk? Det er vel ganske selvforklarende; Svar "ja" på om du vil støtte store disker. Opprett en primærpartisjon med den størrelsen du vil ha. Deretter er det bare å partisjonere i vei med utvidede partisjoner osv. OE-problemet fixer du med å gå inn på innstillingene for kontoen(e); Tools | Accounts | Properties | Connection. Sett kryss foran "Always connect to this account using:" og så velger du tilkoblingen din. Dette må du gjøre for hver konto. Lenke til kommentar
SeriousSam Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Ta å print ut denne: www.dinside.no/page/artf/9536.shtml? Ang. Outlook... oppkoblingsboksen kommer jo opp hvis du ikke allerede er online. Har du lagt til ny konto? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 13:20, borre skrev: Quote: On 2002-04-20 13:14, house skrev: bruk deretter partition magic til partisjonering.. det er lettest.. Hvorfor foreslå et dyrt alternativ når man har et like bra og gratis program som heter fdisk? Det er vel ganske selvforklarende; Svar "ja" på om du vil støtte store disker. Opprett en primærpartisjon med den størrelsen du vil ha. Deretter er det bare å partisjonere i vei med utvidede partisjoner osv. OE-problemet fixer du med å gå inn på innstillingene for kontoen(e); Tools | Accounts | Properties | Connection. Sett kryss foran "Always connect to this account using:" og så velger du tilkoblingen din. Dette må du gjøre for hver konto. Neineinei... har han en harddisk fra før med primærpartisjon og en utvidet partisjone med flere logisk vil det bare skape problemer å lage en ny primærpartisjon på den nye disken.... Alle primærpartisjoner kommer i rekke følge deretter utvidede partisjoner med logiske partisjoner ! Lag kun en utvidet partisjon på den nye disken og logiske på den igjen ! Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 På den gamle harddisken har jeg partisjon, C: og D: Har funne harddisken i biosen, men hva gjør jeg for at windows skal finne den? Burde jeg ta ut den gamle?(13GB) med den nye (80GB), eller kan begge stå i? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Hvis den nye er helt ny så må den vel formateres før den virker? Det trodde jeg i alle fall.. Dumbo Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 21. april 2002 Forfatter Del Skrevet 21. april 2002 Hvordan formaterer jeg en harddisk som windows ikke finner da? Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 21. april 2002 Forfatter Del Skrevet 21. april 2002 gikk inn på fdisk. alternativ 5 - endre gjeldene harddisk. Hva skjer om jeg endrer den? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Formateringen kan du jo gjøre i DOS. Det gjør du ved å starte opp med en boot disk. Dumbo Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-20 18:47, zorm skrev:Burde jeg ta ut den gamle?(13GB) med den nye (80GB),eller kan begge stå i? Begge kan stå i, men 80 giggeren bør være primary master og ha C partisjonen med OS da den nye disken garantert er betydelig raskere. Alle harddiskprodusentene har verktøy som gjør jobben for deg, men stort sett består det i å koble den nye disken på som primary slave eller på secondary IDE. Deretter starter du programmet du lasta ned fra produsenten og følger anvisningene. Da vil programmet kopiere alt på den gamle HDen over på den nye. Så bytter du plass på diskene og boter opp med 80 giggeren som primary master, formaterer den gamle disken og bruker den til lagrinsplass, back-up eller hva enn du vil Lenke til kommentar
N3xUZ Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-20 19:50, Dumbo skrev:Hvis den nye er helt ny så må den vel formateres før den virker? Det trodde jeg i alle fall..Dumbo Sau! Dumbo passer bra! Den HELT nye harddisken er formatert på fabrikken! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 12:57, N3xUZ skrev:Sau!Dumbo passer bra!Den HELT nye harddisken er formatert på fabrikken! Ehh... har du noen gang kjøpt en ny harddisk? Isåfall burde du vite at harddisken kun kommer lavformatert ifra fabrikken. Du må selv partisjonere og formatere den. (har du kanskje fått en av Komplett sine "brukte" harddisker? :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 12:57, N3xUZ skrev:Sau!Dumbo passer bra!Den HELT nye harddisken er formatert på fabrikken! Det er aldri smart å snakke nedlatende om folk. Det er direkte idiotisk å gjøre det når du bare har halvveis rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå