Løve Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei Er det trygt å overklokke med ATI Tool? Bare lurer siden det ikke er laget av ATI eller overklokker i BIOS'en. Så kan programmet ødelegge noe ved at det ike ikke fungerer skikkelig eller ikke overklokker det på en rett måte? Og går det ann og stille klokkefrekvensene tilbake akkurat slik de var da det kom fra fabrikken, og husker programmet hva du har klokket det til? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Itt'no problem. Det lagrer en default profil så du kan gåtilbakje til standrard. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Men hvordan overklokker den? Den stiller jo ikke på noe i BIOS'en, og ATI har vel ikke en "skjult" instilling for å overklokke? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Den stiller nok på noen justerbare verdier i BIOSen jo... Det er like trygt å overklokke der som noe annet sted. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Hva er det jeg bør stille på når jeg skal overklokke? Minne eller kjerne? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 ATI Tool klokker på den samme måten som alle andre klokkeprogram, den sender intruksjoner til kortet. denne instruksjonen om å forandre klokkehastigheten er _ikke_ permanent, dvs rebooter du så starter maskinen med standard hastighet på kortet. for å gjøre klokkingen 'permanent' så må du lage en klokkeprofil i ATI Tool som da automatisk laster når ATI Tool starter, samt legge ATI Tool i startup. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Begge dele, ikke noe farlig.. Har du 3dmark, så kan du klokke opp 10mhz på minne og core hver gang, for så å teste og sjekke om det kommer såkalte "artifacts".. Dvs små prikker i skjermbildet eller andre ting. Dette er ikke noe farlig i det heletatt, ATItool er også et veldig bra program å klokke med! Husk at minne teller mest på ytelsen! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Begge dele, ikke noe farlig..Har du 3dmark, så kan du klokke opp 10mhz på minne og core hver gang, for så å teste og sjekke om det kommer såkalte "artifacts".. Dvs små prikker i skjermbildet eller andre ting. Dette er ikke noe farlig i det heletatt, ATItool er også et veldig bra program å klokke med! Husk at minne teller mest på ytelsen! Eller bare drite i 3Dmark, og la ATITool Lete etter artifacts for deg(Det er det som er hele "greia" med ATITool). Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 merk. ATI Tool er mer følsom på artifacts en hva det mennesklige øyet er. selv når jeg klokker og tester i 3dmark så legger jeg ikke merke til artifacts mens en test i ATI Tool reagerer på artifacts og jeg må justere ned hastigheten for å bli kvitt dem. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Hvor mye kan jeg klokke mitt HIS 9800Pro ICE Q? Vil gjerne vite hvor grensen ligger, før det sier godnatt. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 en del det skal en god del uflaks til for å ødelegge ett kort på overklokking kombinert med en dårlig kjøleløsning. det er forsåvidt bare å la ATI tool finneut selv hvor grensen går. det er trygt, for med det samme den registrerer noe feil så vil den stoppe opp og justere ned hastigheten til sikrerer verdier igjen. å klokke minnet har størst effekt på den totale ytelsen på kortet, å klokke kjernen har liten effekt i de fleste spill med unntak av spill som bruker seriøst mye shadere eller høye nivåer på AA/AF, først da kan man legge merke til ytelseøkninger på klokking av kjernen. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ATOtooler som alle andre klokke programmer. Det er ikke bare å stille den på maks selv om ATI har laget den. Begynn å klokke 50mhz så tar du 3dmark. Ser du ingen artifacts klokker du 5 og 5 mhz. Ta ny 3dmark for hvert steg. Den lete funksjonen leter etter alt annet enn artifacts (gjelder forsåvidt alle programmer med denne funksjonen.) Det er kun 3dmark, spill og dine egne øyne som viser artifacts. Har faktisk opplevd artifacts i CS, men feilfri 3dmark Lenke til kommentar
Shell Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Vær forsiktig med den "finn automatisk høyeste core clock" knappen. Jeg har opplevd at den ikke finner artifacts i bildet, heldigvis satt jeg å så på. Jeg stoppet den når jeg så den var høyere enn det jeg visste kortet kunne klare særlig lenge. Søkte en del på internett etter den opplevelsen og fant ut det er en del folk som har mista korta sine fordi de har satt på den testen, kommet tilbake etter 20 minutter, og så var kortet dødt. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Bra reminder Shell. Interessant å høre at minnet teller mest...har alltid pleid å pushe core først og så komme etter med minnet. Har gitt veldig fin ytelsesøkning (om ikke spektakulær) i spill. Skal prøve å maxe minnet først. Ang. artifacts så kan jeg ha en klokk gående i lang tid uten artifacts i ATItool, men så dukker det allikevel opp noen i 3Dmark03....så lenge de ikke er der i spill, bryr jeg meg ikke. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm... men bryter jeg noen garanti hvis jeg overklokker? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Fint at du lagde denne tråden Solar! Satt akkurat og tenkte på det samme Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ATiTool egner seg til å klokke, men ikke bruk den artifakttestern som er innebygd, fordi den fungerer bare ikke. På mitt kort viste den artifakts på standart hastighet, men når jeg klokket opp minnet 50Mhz (altså 100Mhz effektivt), og core 90Mhz, da viste den ingen artifakts. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvor mye kan jeg klokke mitt HIS 9800Pro ICE Q? Vil gjerne vite hvor grensen ligger, før det sier godnatt. Kortet tar ikke kvelden før du merker at noe er galt. Hvis du klokker for mye, vil ATiTool sette tilbake til standard hastighet. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) for å gjøre klokkingen 'permanent' så må du lage en klokkeprofil i ATI Tool som da automatisk laster når ATI Tool starter, samt legge ATI Tool i startup. Eller lage en bios en egendefinert bios med de hastighetene du vil ha, og flashe kortet ditt. Da får de det permanent. http://softmod.ocfaq.com/bios.php ATiTool egner seg til å klokke, men ikke bruk den artifakttestern som er innebygd, fordi den fungerer bare ikke. På mitt kort viste den artifakts på standart hastighet, men når jeg klokket opp minnet 50Mhz (altså 100Mhz effektivt), og core 90Mhz, da viste den ingen artifakts Den er også mer følsom enn det mennekslige øye er. Den finner artifacts på mitt SApphire 9600 kort på 140 mhz minne. Som da er under standard. Bruk heller en benchmark Endret 2. juli 2004 av Mixel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Flyttes til overklokkingsforumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå