Jimstar Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei! jeg skal kjøpe meg et shuttle sn45g, og er interessert i å skjære et hull på hver side til en 80mm vifte. Det skal være et hull på hver side så luften blåser gjennom. Åssen kan jeg få gjort dette i en stilfull og praktisk måte? mvh JamesT Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 eller stikksag, bare husk å bruk masse maskerings tape Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 seriøs brukt hullsag det er mye lettere å få hullet bent da ikke for å disse ut ivrige dremel å stiksag brukere men jeg hadde fåretrekt hullsag på ca 75mm i diameter ..dette gjore jeg verrtfall nor jeg borret hull til min 80mm vifte i toppen Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 ok, fattern er snekker så han kan vel muligens hjelpe meg, men jeg er litt redd for at kabinettet skal bli stygt, det vil ikke jeg ha noe av... noe å si til det? Lenke til kommentar
eiD Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Enig med Margarus om at hullsag blir best, men tar jeg ikke helt feil koster det svin og det er liten vist om du bare skal lage disse to hullene...spør du meg Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Enig med Margarus om at hullsag blir best, men tar jeg ikke helt feil koster det svin og det er liten vist om du bare skal lage disse to hullene...spør du meg hva er hullsag Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg brukte 114 mm hullsag til kabinettet mitt, enkelt og greit. Tror det hadde tatt litt lengre tid med dremel, og resultatet hadde neppe blitt like bra. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Brukte hullsag jeg også, hullene ble fine og bene. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ville ikke kuttet i kabbisen med den hullsaga på bildet den er beregnet på tre og ikke metall...*pirke* Lenke til kommentar
eiD Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ja ja..jeg vet. Var bare ment som et eksempel på hva en hullsag er. Var det beste bildet jeg fant... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hullsager for metall er ganske vanskelige å få tak i (spesielt over 80mm), men de selges jo. Hullsag er klart det beste. Brukte hullsag jeg også, hullene ble fine og bene. De ble vel fine og runde håper jeg. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 men hva skal den tingen på bilde festes i ? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Drill eller boremaskin. Søyleboremaskin viss du har det. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hullsager for metall er ganske vanskelige å få tak i (spesielt over 80mm), Hvor er de vanskelige å få tak i? Over 120mm kan være bestilligsvare hos ProffPartner, men Biltema har noen enkle sett for hobby bruk. Og med hullsager med stor diameter så treng det kraftigt verktøy. Over 80mm så er søyleborremaskin å ambefale, for å få et bra resultat. Og husk at for stål og glassfiber så er det fintanna som gjelder, for aluminium og treverk er grovtanna verktøy tingen. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg fant ingen på biltema som var store nok. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har du lyst på vindu? kjøp deg window kit digitalimpuls.no / microplex. Har det selv og er kjempe fornøyd, lett var det også. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Jeg fant ingen på biltema som var store nok. Profpartner har, se side 253 i denne pdf-fila så er det bare å bestille. Enten det, eller så er det bare å stikke innom din lokale jernvare foretning og spør. Hvis de ikke har det du trenger, så bestiller de det for deg. Hær hvor jeg bor så selger ikke Jernina dreibenker, men det de har ikke noe proble til med å få tak skjær når jeg trenger det. Det som ikke er å få tak i deærogda er det bare å bestille. Endret 3. juli 2004 av bigbom Lenke til kommentar
Phonix. Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 sry off topic, men kan jeg dytte denne i en dremel? og ca hva koster en som skjerer metal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå