Gå til innhold

skjære hull til vifte

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal kjøpe meg et shuttle sn45g, og er interessert i å skjære et hull på hver side til en 80mm vifte. Det skal være et hull på hver side så luften blåser gjennom. Åssen kan jeg få gjort dette i en stilfull og praktisk måte?

mvh JamesT :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

seriøs brukt hullsag det er mye lettere å få hullet bent da

ikke for å disse ut ivrige dremel å stiksag brukere men jeg hadde fåretrekt hullsag på ca 75mm i diameter ..dette gjore jeg verrtfall nor jeg borret hull til min 80mm vifte i toppen

Lenke til kommentar
Hullsager for metall er ganske vanskelige å få tak i (spesielt over 80mm),

Hvor er de vanskelige å få tak i?

Over 120mm kan være bestilligsvare hos ProffPartner, men Biltema har noen enkle sett for hobby bruk.

Og med hullsager med stor diameter så treng det kraftigt verktøy. Over 80mm så er søyleborremaskin å ambefale, for å få et bra resultat.

Og husk at for stål og glassfiber så er det fintanna som gjelder, for aluminium og treverk er grovtanna verktøy tingen.

Lenke til kommentar
Jeg fant ingen på biltema som var store nok.

Profpartner har, se side 253 i denne pdf-fila så er det bare å bestille.

Enten det, eller så er det bare å stikke innom din lokale jernvare foretning og spør. Hvis de ikke har det du trenger, så bestiller de det for deg.

Hær hvor jeg bor så selger ikke Jernina dreibenker, men det de har ikke noe proble til med å få tak skjær når jeg trenger det.

Det som ikke er å få tak i deærogda er det bare å bestille.

Endret av bigbom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...