apekatten123 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Kan det bare bli svart/hvit eller har jeg gjort noe feil? Må man ha video ut hvis man vil ha farger? Lenke til kommentar
runeah Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hm.. Je ghar ikke erfaring med s-video på pc, men jeg vet at når man bruker s-video på tv må det komme fra en DVD spiller, en VHS ender med svart hvitt.. Men dette hjelper kanskje ikke deg ... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 på mange tver er det desverre bare mulig med svart/hvitt via s-video, om du har en overgang og en composite-ledning er det ofte løsninga. du kan eventuelt prøve å bytte mellom ntsc/pal b/g etc inne på tv-ut innstillingene Lenke til kommentar
vegarroe Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 S-video eller compositt! Selv om det er S-video kontakt på skjermkortet så trenger det ikke å være S-video signal der . Herkules brukte tidligere S-video kontakt men compositt signal, dette gjør at man ved bruk av S-video kabel får sort/hvitt på TV'n. Det som trengs er muligens en overgang fra S-video til compositt (RCA-kontakt! Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hvis du bruker en s-video kabel fra skjermkortet (mest sannsynlig) til scart i tven må du velge kompositt overføringsmetode i skjermkort innstillingen. Du må mest sannsynli gjøre dette uansett hvilke kabler du bruker. Hvis tven din er gammel kan det hende den ikke klarer skjerminnstillingen du har på pcen. Eks: 1024x768/32. Kanskje den bare klarer 800x600/16 for å få farger. EDIT: Send meg PM hvis du ikke får det til. Bruker pcen på tven nesten daglig. Har opplevd det meste på det punktet. Endret 2. juli 2004 av Apoc_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå