bOMS Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei sitter med 2 stk Corsair DDR-SDRAM PC3200 -256MB ram, og har kjønt det at å ha lave timings er et poeng for større effektivitet. Til nå har jeg latt mitt hovedkort; ASUS K8V deluxe HK; bestemme timingene som er som følger: CAS# Latency - 2 clocks RAS# to CAS# Delay - 4 clocks RAS# Precharge - 2 clocks Cycle Time (Tras) - 6 clocks Bank Cycle Time (Trc) - 11 clocks DRAM Idle Timer - 16 clocks Forøvrig består systemet mitt av: 1 stk A64 3000+ prosessor 1 stk Hercules 9500 pro grafikkkort 2 stk segate 160gb hardisker i en raid løsning og det var vel antagelig mer eller mindre det som sitter inni boksen min. Noen som har noen tips til hva jeg egentlig bør sette timingene til, eller står dem bra som de er? Lenke til kommentar
OlafH Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg tviler på at du vil merke noen forskjell. Kanskje i beste fall en ytelsesøkning på 1 til 2 % .eller noe slikt. Så hvis jeg ikke tar grovt feil, og det har jo hent før, er det ikke bryderiet hvert, Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Fæl tRCD da. Sett den ned på 3. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Fæl tRCD da. Sett den ned på 3. Antar det er "Bank Cycle Time" det her er snakk om? Og takk for tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
OlafH Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Bank Cycle Time har bare med hvor ofte du må gå i banken for å betale strømregingen. Fra spøk til alvor: RAS# to CAS# Delay - 4 clocks = RCD Hvis jeg ikke tar helt feil....... Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 OK, takker. Må innrømme at jeg har ytterst begrenset kunnskap om hva de forskjellige tallene står for. Og det er vel også litt av grunnen til at jeg spør. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Dett ligger en artikkel om timings hosTomsHardware Denne er bra, men det finnes sikkert flere gode. Når du har lest denne og forstått at som står der; send oss en melding Edit: I en ren båndbreddetest vil man nok oppleve en høyere økning i enn 1-2% ved 'strammere' timings. (OlafH). Endret 2. juli 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Takk for artikkelen. Vet ikke om jeg ble mye smartere av den, men skjønte ihvertfall at ytelses forskjellen ikke er stor. Men samtidig gjør det jo ingen ting å få maskinen til å yte maksimalt. 1% her og 1% der blir jo litt tilsammen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg tviler på at du vil merke noen forskjell. Kanskje i beste fall en ytelsesøkning på 1 til 2 % .eller noe slikt. Så hvis jeg ikke tar grovt feil, og det har jo hent før, er det ikke bryderiet hvert, Kan regne med å få en god del mer enn bare 1-2% mer ytelse ved stramme timings, les f.eks her, det er RAS# to CAS# Delay som teller mest så du kan nok tjene en god del på å få den ned på 3 (eller kanskje 2 ) Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 takk for den, interesant artikkel. Er det noen konsekvens av å presse minneinstillingene for hardt bortsett fra ustabilt system? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå